X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מארגני העצרת: הגיעו יותר מ-250 אלף מפגינים

"לא נעצור במחסומי המשטרה"

העצרת נערכת בכיכר תחת הסיסמה: "גוש קטיף, אני נשבע" כ-2,000 שוטרים מאבטחים את האירוע מועצת יש"ע מציגה את התוכניות לשיבוש ההינתקות
▪  ▪  ▪
ההפגנה בתל אביב [צילומים: AP]




עומר שיקלר
מהיום - הרצועה סגורה גם למבקרים

מתי טוכפלד, עידן יוסף
הרבנים, בעצרת: "קרע רוע גזר דיננו"

"נהיה בציר כיסופים ונעשה הכול - לא באלימות ולא בחיתוך גדרות הביטחון - נהיה שם בגופנו", אמר בנצי ליברמן, שקרא מעל הבימה בכיכר רבין בתל אביב לקהל הרב: להגיע ביום ב' לציר כיסופים ולחסום אותו, כדי למנוע מעבר כלי רכב של הכוחות המפנים.
"בשום פנים לא ננהג באלימות כלפי החיילים אותם אנו אוהבים וכלפי השוטרים אותם אנו מוקירים. נשב על הציר גם אם יכו אותנו", המשיך ואמר.
פנחס ולרשטיין אמר לקהל: "ראש הממשלה אטום ולא רוצה לשמוע אתכם". דבי דרורי, תושבת היישוב כדים שבצפון השומרון, אמרה: "שרון, אני מאשימה אותך שהחזרת אותנו 60 שנה לאחור. אז הבריטים גירשו יהודים מארץ ישראל והיום אתה מגרש יהודים מארץ ישראל. כמו בתקופת הסזון, גם אתה גרמת ליהודים להלשין על יהודים. הימין יזכור אותך כמי שהניח את אבן הפינה לחיסול ארץ ישראל".
אלי מויאל: "נשבע להיות אתכם"
אלי מויאל, ראש עיריית שדרות, פנה לקהל ואמר: "אני נשבע להיות אתכם". מויאל פנה לשרון: "כולנו יודעים שבעוד שלושה-ארבעה חודשים יש בחירות. לאן אתה ממהר? האנשים האלה הם מלח הארץ. הם סיכנו את חייהם כי אנחנו שלחנו אותם. לך לבחירות ונכבד אותן. אינשאללה שרוע הגזרה יתבטל".
העצרת נערכת תחת הסיסמה: "גוש קטיף, אני נשבע". מארגניה ציינו כבר לפני תחילת העצרת כי הם מצפים לנוכחות גדולה - לפחות 100,000 מפגינים. ב-20:30 הודיעו המארגנים, כי להערכתם, יותר מ-250 אלף בני אדם הגיעו למקום. המשטרה נמנעה מלפרסם נתון רשמי על מספר המשתתפים בעצרת.
המפגינים הניפו שלטים רבים, בהם נכתב: "ההינתקות תביא טרור", "אוהבים אותך צה"ל", "שרון מגרש תחת אש" ו"שרון אל תחזיר אותנו לגלות".
התוכנית: כך נשבש את הפינוי
שיא העצרת התרחש כאשר צביקי בר-חי, מי שנחשב לקמב"ץ של מועצת יש"ע, הציג למפגינים את התוכניות כיצד לשבש את הפינוי בשבוע הבא. הוא חילק למשתתפים הוראות מבצעיות, ופירט את המתוכנן עד ליום הפקודה - מוצאי ט' באב. אז מתוכננת להתקיים תפילת מנחה המונית ברחבת הכותל בירושלים.
בר-חי אמר לנוכחים: "שבת וט' באב - ימי מנוחה. ביום א', ממוצאי הצום, מי שיוכל לרדת דרומה לצירי הכניסה לגוש קטיף - שיעשה את זה.
"ביום ב' נתרכז כולנו, כל מי שמעוניין לעצור את ההינתקות, בעיירות הדרום: אופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון, ומשם נצעד כולנו תחת הסיסמה 'שחר כתום' לכניסות ולצירי הגישה לגוש קטיף. לא נעצור במחסומים של המשטרה. נעקוף אותם מימין ומשמאל ונחתור להגיע ליעדנו, כפי שהגענו לשדרות ולכפר מימון, בניגוד לרצונו של ראש הממשלה".
הוא הדגיש: "בשום אופן לא ננהג באלימות ולא נרים יד על חייל או שוטר". הוא הדגיש כי אם המשטרה תנסה לעצור את האוטובוסים ואת כלי הרכב כבר במוקדים הרחוקים, "יועמדו לרשות הצועדים 'סמנים' שיראו למגיעים היכן החסימות והיכן אפשר לעקוף אותן. גירשו אותך - תנסה לחזור שוב. עוצרים אותך - תתקשר ל'חננו'". הוא הדגיש כי "בכל מקרה, לא חותכים את גדר המערכת".
הדוברים חזרו מספר פעמים על ההוראה להגיע במוצאי ט' באב לדרום ולחסום את הדרכים. הם הדגישו כי יש להפריע בכל דרך לפעולות אך יש להימנע משימוש באלימות.
היערכות מוקדמת
המשטרה נערכה עוד קודם לכן, בפריסה רחבה, כדי למנוע הפרות סדר בעצרת בכיכר רבין. כ-2,000 שוטרים הוצבו במקום. החל מהשעה 17:30 נסגרו כל הרחובות הסובבים את הכיכר לתנועה. נאסרה חנייה ברחובות המקיפים את הכיכר והמשטרה ביקשה מהציבור להשתמש בתחבורה הציבורית.
נועה, אחת מעשרות האלפים שהגיעו, סיפרה ל-Nfc: "דיברתי עם כמה חברים שלי והם סיפרו לי שהם תקועים בדרך בפקקי תנועה. הרוב לובשים כתום, אבל לא כולם. לכל אחד יש סממן כתום - סרט, חולצה, בלון או משהו. האנשים שנמצאים כאן איתי פשוט עצובים. אנחנו לא כועסים, אנחנו אנחנו פשוט עצובים".

תאריך:  11/08/2005   |   עודכן:  12/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שניים מעובדי שגרירות פולין ברוסיה הותקפו תוך שלושה ימים    ההתקפות אירעו שלושה ימים לאחר תקיפת בניו של דיפלומט רוסי בוורשה
ענבל אביב
מדריכות במוזיאון, העומדות לפני שחרור, הצטלמו יחד חשופות חזה על-רקע המטוסים ההיסטוריים המוצבים במוזיאון    טענו להגנתן, כי מדובר במסורת בקרב בנות הבסיס לפני השחרור
הדר פרבר
כתוצאה מהפיצוץ נפער מכתש ענק בכביש    ארבעה בני אדם נפצעו, כולם במצב טוב
יפעת גדות
מדענים גילו גן משתנה, אשר בנוסף לשיער האדום שהוא יוצר, הוא גם מעניק לנשים האדמוניות סף כאב גבוה יותר מאשר לאחרות    לא נמצאה השפעה דומה בקרב גברים אדמוניים
מיכאל דבורין
צעיר בן 28 שיחק במשחק סימולציה במשך 49 שעות ללא שינה וכמעט בלי לאכול ולשתות; מהמשטרה נמסר כי ככל הנראה הצעיר התשוש לקה בלבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il