X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התביעה: בגין פרוייקט בירושלים מדווח: הפסדנו 17.7 מיליון שקל שיכון עובדים הגישה תביעה נגדית בסך 62 מיליון שקל החברות ממשיכות לשתף פעולה בפרוייקט אחר

▪  ▪  ▪

הקבלן והיזם הירושלמי מרדכי אביב תובע מחברת שיכון עובדים 97 מיליון שקל, בגין הפרוייקט המשותף של שתי החברות לבניית "חלון ירושלים" - מגדלי דירות במרכז כלל, ברחוב יפו בירושלים. שיכון עובדים הגיבה בתביעה נגדית על סך 62 מיליון שקל. שתי התביעות הועברו, בהסכמה, לבוררות.
היזמים רכשו את הקרקע ב-1993, בעיסקה לפי 45%, ובנו מרכז מסחרי בן 3,000 מ"ר, שתי קומות של מרכז רפואי (שנמכר), ושני מגדלים בני 147 דירות. בניית הדירות כמעט הסתיימה, אך עד היום לא נמכרה אף דירה.
חברת מרדכי אביב השקיעה בפרוייקט 107 מיליון שקל. הוא גרם לה, על פי דיווחיה, הפסד של 17.7 מיליון שקל, והיא הפרישה בשנים 2003-2002 סכום זה בספרים.
אביב אומרת בתביעתה כי שיכון עובדים הפרה את התחיבותה לשיווק סביר של הדירות, והיו לה מחדלים בהתארגנות לבנייה. עוד טוענת אביב, שהיתה הקבלן הראשי, כי ביצעה עבודות נוספות ולא קיבלה את התמורה משיכון עובדים. כמו כן, לא קיבלה תמורה עבור הוצאות שנגרמו לה עקב שינויים בתיכנון. אביב תובעת גם החזר בגין היטל סלילה ותשלומים אחרים ששילמה במהלך הבנייה.
בתביעתה הנגדית טוענת שיכון עובדים כי חברת אביב התחייבה להשלים את הבנייה עד אוקטובר 1998 אך למעשה פיגרה במספר שנים וכי הדבר גרם לה הוצאות מימון נוספות, וכן הוצאות פיקוח ואחרות.
נודע כי שיכון עובדים החליטה באחרונה לא לנסות ולמכור את הדירות כבודדות, אלא לחפש גורם אחד שיקנה את כל הדירות בבת אחת. בין היתר, בודקים אפשרות למכור את המגדלים ליזם שיפתח במקום בית דיור מוגן או מקבץ דיור שיושכר למשרד הקליטה.
למרות הסכסוך בין שתי החברות, הן ממשיכות לבנות יחד, בהדרגה, שכונה בת 347 קוטג'ים בצור הדסה, ליד ירושלים. עד עתה נמכרו 114 קוטג'ים, וכן 52 מגרשים.

תאריך:  11/08/2005   |   עודכן:  11/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
השחקנית ברברה בל היתה מועמדת לפרס האוסקר ושיחקה ב"חתולה על גג פח לוהט"    לארי הגמן (ג'יי.אר) על בל: היא היתה הדבק המאחד
מחלקה ראשונה
תוכניות חדשות ישודרו על גבי מסכי LCD בתחבורה הציבורית
אלעזר לוין
המבצע: לחודשים אוגוסט-ספטמבר    החברה מנהלת נכסים בכ-20 מיליארד שקל
מירב לוי
לחגבים יכולת להבחין באור מקוטב (מראות ופלסטיק) ופונים לעוף לכיוון אחר    הים כידוע מחזיר אור מקוטב הרבה יותר מהיבשה וכך ניתן להפריד בין השניים
הדר פרבר
זהו הלווין הרביעי בבעלות חברה של משפחת ראש הממשלה התאילנדי    יאפשר גישה לאינטרנט ושירותי מולטימדיה לאזור אסיה-פסיפיק ולאוסטרליה וניו-זילנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il