חברת הרבוע הכחול פרסמה היום (ה', 11.8.05) את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2005. מהתוצאות עולה, כי רבעון זה היה רבעון שיא של החברה במכירות, מזה שנתיים.
בסך הכל עמד הרווח הנקי של החברה ברבעון על 23.7 מיליון ש"ח. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו לכ-1,422 מיליוני ש"ח, בהשוואה להכנסות של כ-1,318.5 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה ב-2004 - עלייה של כ 7.9%.
ברבוע הכחול מסבירים כי הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעיתוי חג הפסח אשר חל השנה ברבעון השני. המכירות בחנויות זהות (SSS) עלו בכ-4.9% לעומת ירידה של כ 7.3% ברבעון המקביל בשנת 2004.
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2005 הסתכם לכ-362.8 מיליוני ש"ח, גידול של כ-3.8%, והוא מהווה 25.5% מההכנסות בהשוואה לרווח גולמי של כ 349.5 מיליוני ש"ח ברבעון השני של 2004, המהווה כ-26.5% מההכנסות. הרווח התפעולי גדל ב-4.7% ברבעון השני של 2005 והסתכם לכ-58.7 מיליוני ש"ח (4.1% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-56.1 מיליוני ש"ח (4.3% מההכנסות) ברבעון השני של 2004. הגידול נובע מהשיפור ברווח הגולמי ומצמצום ההוצאות התפעוליות.
בסך הכל צמח הרווח הנקי בכ-16.9% ברבעון השני של 2005 והסתכם לכ-23.7 מיליוני ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של כ-20.2 מיליוני ש"ח ברבעון השני של 2004.
גיל אונגר, מנכ"ל החברה, מסר בעקבות פרסום התוצאות, כי "התוצאות הכספיות שפרסמנו היום משקפות צמיחה מתמשכת הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווחיות אשר מאוששת את האסטרטגיה בה בחרה החברה ועל-פיה יש לנקוט במדיניות מחירים כלכלית תוך התמקדות בניהול המותגים ויישום תוכנית ייעול מקיפה".
לדבריו, "על אף שבחרנו שלא לקחת חלק במלחמת המחירים אנו מציגים זה רבעון שני ברציפות עלייה בשיעור המכירות בחנויות זהות ושיעור רווח תפעולי מעל היעד של 4%".
אונגר הוסיף, כי "קריסת 'קלאב מרקט', אחת המתחרות הגדולות שלנו, הינה נקודת מפנה בעלת השלכות מרחיקות לכת על השוק בו אנו פועלים. אנו עוקבים אחר המצב מקרוב בכדי לזהות הזדמנויות ולתכנן צעדינו בהתאם להתפתחויות, ובינתיים ממשיכים להתמקד בניהול החברה וצבירת הישגים".
ואכן בסך הכל, ההכנסות בששת החודשים הראשונים של שנת 2005 הסתכמו בכ-2,735.9 מיליוני ש"ח, בהשוואה להכנסות של כ-2,604.3 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה ב-2004 - גידול של כ-5.1%. החברה מסבירה כי הגידול בהכנסות נובע מהשלמת תוכנית כינוס המותגים שהנהיגה החברה במהלך שנת 2004 ומפתיחת חנויות חדשות לצד עלייה של כ-1.6% במכירות חנויות זהות.
הרווח הנקי של הרבוע הכחול גדל בששת החודשים הראשונים בכ-34.3% לכ-45.5 מיליוני ש"ח (1.7% מההכנסות), בהשוואה לרווח נקי של כ-33.9 מיליוני ש"ח (1.3% מההכנסות) במחצית הראשונה של 2004.
בעקבות התוצאות המוצלחות, החליט דירקטוריון הרבוע הכחול להכריז על חלוקת דיבידנד בסך של כ-50 מיליון ש"ח, כ-1.26 ש"ח למניה.