X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם זאת הדגישה כי תנאי האשראי של המדינה עדיין טובים. האוצר: S&P ופיטץ' לא מתכוונות להוריד בקרוב את דירוג ישראל. היום ייפגשו נציגי האוצר בעניין זה גם עם חברת הדירוג מודיס'
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  D&B
  ראובן קובנט
  דירוג אשראי
  S&P
  מודיס'
  פיטץ'

חברת דירוג האשראי הבינלאומית D&B (דן אנד ברדסטריט) הורידה את דירוג האשראי של מדינת ישראל בחודש אפריל 2002 בשל המצב הבטחוני, המקרין על המציאות הכלכלית של ישראל.
בסוף השבוע שעבר נפגשו החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, והמשנה לחשב הכללי, אלדד פרשר, עם ראשי חברות דירוג האשראי הבינלאומיות S&P ופיטץ', בניסיון למנוע הורדת הדירוג על ידן. היום יוועד גלעד בניו יורק גם עם נציגי חברת דירוג האשראי מודיס'.
משרד האוצר מסר כי לפי התרשמות נציגיו, S&P ופיטץ' אינן מתכוונות להוריד בקרוב את דירוג האשראי של ישראל.
"שתי החברות מתכוונות להמתין ולראות האם התוכנית הכלכלית שאישרה הממשלה תעבור בכנסת, ובמקביל - אם המצב המדיני-בטחוני משתפר. הידרדרות נוספת באחד משני התחומים עלולה לפגוע בדירוג של ישראל", נמסר מהאוצר.
לפי דירוג D&B, ישראל ירדה בדרוג המזרח תיכוני מהמקום הרביעי לשביעי ברשימה של 14 מדינות. מבחינת מילון המונחים של D&B הבינלאומית ירדה ישראל מדרוג DB2d לדרוג DB3a.
משמעות דירוג הסיכון בו נמצאת ישראל היא שיש סיכון קל באשראי הניתן לחברות במדינה, וכי לקוחות הפועלים מול ישראל צריכים לגלות משנה זהירות בכל הנוגע לניהול האשראי.
הדוח מציין את הלחצים השליליים המופעלים על המשק הישראלי בגין המצב הביטחוני הקשה. למרות זאת, תנאי האשראי של ישראל טובים עדיין ואין אזהרה לגבי ביצוע עסקות בישראל או מתן אשראים לחברות ישראליות.
הדו"ח לחודש אפריל מתאר את לבטי מדינות האיחוד האירופי בכל הנוגע להטלת סנקציות כלכליות על ישראל בגין מבצע חומת מגן, סנקציות שבסופו של דבר לא הוטלו.
הד"וח מציין כי במקרה של הידרדרות המצב הבטחוני ופעולה צבאית ישראלית נוספת, ייתכן כי מדינות האיחוד אכן יטילו סנקציות על ישראל.
דו"ח הסיכון הבינלאומי של D&B שם ברובו דגש על המצב הבטחוני המורכב, ואינו עוסק הפעם בניתוח המצב הכלכלי, להוציא צפי עתידי לשנת 2002 כולה ולשנת 2003.
מניתוח כלכלת ישראל עולה כי בשנה הקרובה לא צפויים שינויים דרמטיים בפרמטרים השונים של המשק.
עד כה דרוג האשראי של ישראל היה גבוה למרות אינתיפאדת אל אקצה, ומיקם את ישראל במקום הרביעי במזרח-התיכון כולו, אחרי שלוש נסיכויות נפט עשירות.
כיום מדורגת ישראל במקום השביעי לאחר איחוד האמירויות הערביות, כווית, קאטאר, עומאן, ערב הסעודית ובחריין.
מדד הסיכונים הבינלאומי של D&B מחולק לשבע קבוצות מ-DB1 ועד DB7, כאשר DB1 מציין רמת סיכון שולית ו-7DB מציין רמת סיכון גבוהה במיוחד. כל קבוצה מחולקת לרבעים מ-a עד d, כאשר a מייצג את רמת הסיכון הנמוכה ביותר.
מנכ"ל D&B ישראל, ראובן קובנט, אמר כי הורדת הדרוג, אף שהיא זעירה למדי, מצביעה על כך שהמשק מצוי עדיין במיתון קשה וכי גורמי הניתוח הבינלאומיים ערים לכך.
עם זאת הדגיש קובנט כי כלכלני D&B הבינלאומית עדיין סבורים שלמרות הלחצים השליליים בגין המצב הבטחוני הקשה, כלכלת ישראל איתנה ובריאה ביסודה והיא תחלץ ממצב זה. לדבריו, תנאי האשראי של ישראל בראייה בינלאומית הם עדיין טובים.
לדברי קובנט, הפעולות והיוזמה של משרד האוצר עשויות בעתיד להביא לשיפור הדרגתי במצב הכלכלה הישראלי, ובהתאם - לשינוי חיובי בדרוג האשראי של המדינה.
לדבריו, תנאי האשראי בישראל הם הליברליים ביותר במזה"ת. "לחברות הישראליות יש גישה טובה למקורות הוניים, למרות האיומים מצד השוק האירופאי המשותף והסנקציות מצד מדינות ערביות, וכפי שמצויין בדו"ח בנימה מרגיעה, שום צעד כזה עדיין לא ננקט", הוא הוסיף.

תאריך:  14/05/2002   |   עודכן:  14/05/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
במשאית השכורה בה נסעו נמצאו חומרי נפץ מסוג ט.נ.ט ואר.די.אס
רנית נחום-הלוי
במסגרת ההסכם תספק לנטלי שירותי ביקור רופאים 24 שעות ביממה
אייל כגן
בשוק ממתינים למדד אפריל שיפורסם מחר. על פי ההערכות יעלה המדד ב-0.5%-1%
רנית נחום-הלוי
רנית נחום-הלוי
ארה"ב לוקחת את האיום ברצינות אך עדיין לא יוצאת באזהרה מפורשת לציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il