X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בארה"ב רוצים לצנזר תמונות נוספות מכלא אבו-גרייב באמתלה כי פרסומן יפגע בביטחון החיילים האמריקנים בעירק ויסייעו למורדים
▪  ▪  ▪

ממשלת ארה"ב מנסה למנוע את פרסומן של תמונות נוספות אשר חושפות את ההתעללות באסירים העירקים בכלא אבו-גרייב בטענה כי פרסומן יסייע למורדים במלחמתם. מנגד, קבוצות הפועלות למען זכויות בני אדם פנו לבית המשפט עם 87 תמונות חדשות, שטרם פורסמו כאמור, אשר מצביעות על התעללות באסירים. כמה מהתמונות כבר פורסמו.
סביר שאל-קאעידה וקבוצות אחרות יתפסו את התמונות הללו ואת קטעי הוידאו כלחם לפרופגנדה שלהם, כך טוענים האמריקנים ומוסיפים, כי פרסום התמונות עלול לסכן את חייהם של החיילים האמריקנים המוצבים בעירק. בפנטגון גם כן מעוניינים לצנזר לפחות חלק מהתמונות.
בתמונות שפורסמו בשנה שעברה נראים האסירים העירקים כשהחיילים האמריקנים וגם אלה הבריטים, מתעללים בהם פיזית ומשפילים אותם. נציין, כי כל המפקדים הבכירים האמריקנים - זוכו מכל אשמה בפרשה. זאת לאחר שבדוח ועדת החקירה שנפתחה בעקבות ההתעללות בכלא אבו גרייב, נכתב כי מפקדי בתי הכלא ומפקד הכוחות האמריקנים בעירק, לא פיקחו כראוי על שיטות חקירת האסירים ולא טיפלו כראוי בצפיפות הגבוהה בבתי הכלא בעירק, גואטנמו ביי, ובאפגניסטן. ועדת החקירה קבעה, כי הגנרל ריקרדו סאנצ'ז, שפיקד על כוחות צבא ארה"ב בעירק, לא ביצע את תפקידו כראוי.
מפקדת כלא אבו גרייב, ג'ניס קרפינסקי, נמצאה גם היא אשמה. הדוח מצא, כי לפחות 12 חיילים אמריקנים התעללו באסירים.
עשרות תמונות
בעבר, כזכור, פורסמו לא מעט תמונות מזעזעות אשר הצביעו על חוסר האתיות, בלשון המעטה, של המעורבים בפרשת ההתעללות. בין היתר פורסמו תמונות בהן נראים חיילי יחידה מובחרת בצי כשהם יושבים על עצירים עירקים כפותים ומכוסי ראש, בחלקן דם ניגר מראשיהם של העירקים ובאחד הצילומים נראים החיילים האמריקנים ליד העציר העירקי, כשאחד מהם דורך על חזהו ורובה מכוון לראשו. בצי הודיעו כי יפתחו בחקירה. התמונות העלו את חמתם של גורמים בעולם הערבי והביקורת היתה קשה כצפוי.
הצילומים פורסמו בזכותה של אשת אחד החיילים אשר שירת בעירק, שהעלתה אותם לאלבום ציבורי באינטרנט. חלקם צולמו בחודש מאי 2003, על-פי התאריך שצוין על התמונות וחלקן מספר חודשים לפני שהחלה הפרשה בכלא אבו גרייב.
בחודש מאי השנה הואשמה חיילת אמריקנית בהתעללות באסירים העירקים בכלא. ביהמ"ש הצבאי דן אותה לחצי שנת מאסר בפועל. הרמן הופיעה במספר תצלומים מהכלא, בהם נראים אסירים עירקים עירומים מוטלים בערימה על הרצפה, ולידם הרמן מחייכת. צילומים נוספים פורסמו והסעירו את העולם בהם מופיעים גם חיילים נוספים, אחד מהם - בן-זוגה של הרמן.
השופטים פסקו כי הרמן הניחה חוטי תיל על עציר עירקי כפות, והזהירה אותו שיחושמל אם ייצא מתוך ארגז שבו נכלא. הרמן נמצאה אשמה בסעיף זה, על אף שאיבן פרדריק, חייל אחר שכבר הורשע בהתעללות, העיד בשבוע שעבר שהוא זה שהניח את התיל. חייל אחר הורשע בינואר וגזר דינו 10 שנות מאסר.

תאריך:  14/08/2005   |   עודכן:  14/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האקדח כוון לראשו של מנהל מועדון קווינס פארק ריינג' באנגליה, תוך דרישה כי יתפטר
יפעת גדות
ה-FDA: נשים יצטרכו מעתה להראות כי אינן בהריון לפני שיקבלו מרשם לתרופה לטיפול באקנה - "אקוטן"    הסיבה: גורמת למומים מולדים בתינוקות לנשים הנוטלות אותה    האקוטן עלול לעוות את הפנים, העיניים, האוזניים והגולגולת
הדר פרבר
הצעה חדשה של המנהל לביטחון בתחבורה האמריקני תסווג נוסעים על-פי קטגוריות    הקלות ל-2 מיליון נוסעים בבדיקות הביטחוניות בשדות התעופה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים הנושאים סוג מסויים של גן נהנים פחות מיתרונות הפעילות הגופנית מאשר אלו עם שילוב אחר של הגן
אסף גדות
השינויים החשובים ביותר בגרסא החדשה הם אלו שנעשו לטובת שיפור האבטחה בדפדפן    הדפדפן יזהיר את המשתמש באופן ברור ברגע שייתקל באתר שעל-פי הקריטריונים שלו מסוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il