X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר שנמנעה מהסרת החוב במשך יותר משלוש וחצי שנים, העניק ביהמ"ש לקונים את הפיצוי המוסכם במסגרת חוזה המכר
▪  ▪  ▪

בית המשפט השלום בפתח תקווה קיבל (12.08.05) את תביעתם של זיוה ואברהם בלזברג, לקבלת הפיצוי שנקבע במסגרת הסכם רכישת דירתם, לאחר שהמוכרת, שרית שלמון, שילמה את המשכנתא שרבצה על הנכס באיחור ניכר.
בסוך שנת 97' נחתם הסכם מכר בין הנתבעת לתובעים במסגרתו נמכרה דירת מגורים בראשון לציון. על הדירה רבצה משכנתא לזכות בנק דיסקונט למשכנתאות בסך 200 אלף דולר, ובהסכם המכר התחייבה שלמון לסלק מתוך כספי התמורה את עלות המשכנתא.
משך תקופה ארוכה לא מילאה הנתבעת את ההתחייבות, והמשכנתא סולקה בסופו של דבר רק באמצע שנת 2001, לאחר יותר משלוש שנים וחצי. בני הזוג תבעו את הפיצוי החוזי המוסכם, כפי שנקבע בהסכם המכר, ושעמד על כ-40 אלף דולר .
לטענת שלמון, הושג במהלך שנת 2001 הסכם פשרה בין הצדדים, ולפיו תשולם המשכנתא באופן מיידי, בתמורה לסילוק טענות בני-הזוג, לרבות ויתור על זכותם לקבלת הפיצוי החוזי המוסכם.
כמו-כן נטען, כי התובעים הסכימו בהתנהגותם לשינוי תנאי הסכם המכר, וכי בכל מקרה, היחס בין הפיצוי החוזי ובין נזקי התובעים איננו סביר.
במקביל לטענות אלה, הוסיפה שלמון גם את עורכת-הדין של בני הזוג כצד לתביעה, וזאת משום שלטענתה, הצהירה בפניה הצהרה כוזבת לפיה התובעים הסכימו להסכם הפשרה, ובמתן הסכמתה להסכם זה חרגה מההרשאה שניתנה לה.
שופט בית המשפט, נחום שטרנליכט, קבע בראשית דבריו, כי אין מחלוקת בין הצדדים שהמשכנתא לא סולקה במועד שנקבע בהוראות הסכם המכר. למעשה, מסתכמות טענות הנתבעת בכך שהתובעים בהתנהגותם ויתרו על זכותם החוזית, ושמאוחר יותר נכרת עימם גם הסכם הפשרה.
בית המשפט בחן את רשומות הפגישה בין ב"כ של בני הזוג וב"כ הנתבעת, והגיע למסקנה כי עניין הפיצוי כלל לא עלה במהלך אותה התדיינות.
לכן נדחו טענותיה של שלמון בדבר הסכמה על הסכם פשרה, במסגרתו יוותרו התובעים על זכותם לקבלת הפיצוי בתמורה לסילוקה המיידי של המשכנתא.
במקביל, דחה השופט גם את הטענה בדבר הסכמה בהתנהגות של בני-הזוג, וזאת לאור העובדה שברגע בו גילו את עובדת אי-תשלום המשכנתא, זמן רב לאחר חתימת ההסכם, נפגשו עם ב"כ של הנתבעת והיו נסערים מאוד מהגילוי החדש.
בסיכום הדברים, הביא בית המשפט את עדותה של הנתבעת, כי פיצוי חוזי מוסכם בשיעור 10% מסכום התמורה שנקבעה בהסכם הינו סביר. במקרה זה מדובר בעיסקה של כ-400 אלף דולר ולכן הפיצוי החוזי המוסכם נקבע לשיעור של כ-40 אלף דולר.
"אי סילוק משכנתא הרובצת על נכס שנרכש בניגוד למוסכם בין הצדדים תוך הולכת רוכשי הנכס שולל במשך למעלה משלוש שנים, מהווה הפרה חמורה של ההסכם. כאשר מדובר בהפרה כה חמורה, ניתן בהחלט לומר שהצדדים בעת חתימת החוזה ראו את הפיצוי המוסכם שנקבע בהסכם המכר כתואם את הנזק שעלול להיגרם בעטיה של אותה הפרה. סבירותו של הפיצוי החוזי המוסכם נבחנת על סמך מה שצפו הצדדים בעת כריתת ההסכם ולא בדיעבד", נכתב בפסק הדין.
בית המשפט קיבל את תביעתם של בני הזוג במלואה והעניק להם את הפיצוי המוסכם במסגרת חוזה המכר - 40 אלף דולר.

לפסק הדין המלא
א' 7575/01 – בלזברג זיוה ובלזברג אברהם נ' עו"ד שרית שלמון נ' עו"ד בלה ולנרמן
תאריך:  14/08/2005   |   עודכן:  14/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
כתב אישום הוגש היום נגד צעיר מרהט שניסה להימלט מניידת ופגע ברכב בצומת חדיד    שתי נשים נהרגו ו-24 נפצעו
עידן יוסף
אטמי אזניים, שמן סיכה, חסימת כוחות ומחיקת SMS - אלה רק חלק מן האמצעים שיישמשו את מתנגדי ההינתקות בשעת האמת    במסמך המופץ מופיעות גם הנחיות לחיילים המפנים
מחלקה ראשונה
בקטלוג משולבים אלמנטים מעולם האופנה עם עיצובים עכשוויים של כלי בית, יחד עם שוקולדים איכותיים
ענבל אביב
החיילים - רב"ט שלמה ברבר, טוראי יהודה קפלן, טוראי מט מנדל, טוראי יעקב שנוויס וטוראי משה הסמן, אשר נפלו במלחמת העצמאות ביום 13 במאי 1948 וכן - טוראי דוד אביגדור, טוראי אברהם פולק וטוראי אברהם לוי שנהרגו בקרבות באזור משמר הירדן
שלומי דיאז
האיש נורה במיטתו    הרקע: ככל הנראה סכסוך ישן    בני משפחה שהיו בבית טוענים שלא ראו מי נכנס וירה בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il