X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך החליטה ועדת השרים לענייני הינתקות הממשלה אישרה פינוי התנחלויות נוספות ההצבעה עברה ברוב של 16 תומכים מול 4 מתנגדים שרת החינוך טוענת כי הופרו ההסכמים באשר להדרגתיות הפינוי, ולכן הצביעה נגד הפינוי
▪  ▪  ▪
לבנת, תצביע נגד


ועדת השרים לענייני הינתקות בראשותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, התכנסה בשעות הערב (יום ב', 15.8.05).
בפתח הישיבה אישרו חברי הוועדה את הגדלת מספר חדרי המלון המיועדים לקליטת מתיישבי חבל עזה וצפון השומרון מכ-1,000 חדרים לכ-2,000 חדרים. בנוסף, בהנחיית ראש הממשלה הוחלט, כי יוצע למתיישבים אירוח הכולל פנסיון מלא, כאשר מספר חדרי האירוח שיוקצו לכל משפחה יהיו בהתאם לגודל המשפחה.
במהלך הישיבה הורה ראש הממשלה לגורמים הנוגעים בדבר לקדם ככל האפשר את הגעתם של מתיישבים חדשים לאזור הדרום במסגרת יישום תוכנית ההינתקות. שרון ציין, כי מספר קבוצות מתיישבים הביעו עניין בהעתקת מקום מגוריהם לנגב, והוסיף כי הממשלה תעשה כל מאמץ על-מנת שתוכניות אלו יצאו אל הפועל.
נודע, כי השרים החברים בוועדה קיבלו שורה של החלטות הנוגעות לבניית מגורי הקבע והמגורים הזמניים עבור מתיישבי חבל עזה וצפון השומרון.
על-פי החלטת הוועדה יוזמנו כ-130 קרווילות נוספות בגודל של 90 מ"ר. הוועדה הדגישה, כי קראווילות אלו ימסרו למשפחות שכבר חתמו על הסכם עם הממשלה, יבנו מוסדות ציבור ושטחי ציבור בישובים המיועדים לקלוט מתיישבים (יד בנימין, מבקיעים, כרמיה, אור הנר ומפלסים) ותתוכנן התשתית לבניית מגורי הקבע ביישובים בוסתן הגליל, מגן שאול ועין צורים.
בנוסף, חברי הוועדה אישרו הערב מתכונת סיוע למשפחות השכולות בהעתקת קברי יקיריהם מחבל עזה לתחום ישראל. בסיכום הישיבה הודיע ראש הממשלה לשרים כי דיון נוסף של הוועדה צפוי להתקיים ביום ה' השבוע.
הממשלה אישרה שלב ב' של פינוי היישובים
הממשלה אישרה את פינוי קבוצת היישובים השנייה בגוש קטיף. 16 שרים הצביעו בעד וארבעה הצביעו נגד. בישיבתה הקודמת, אושר פינויים של נצרים, כפר דרום ומורג והיום החלו כוחות הביטחון במתן צווי הפינוי ביישובים אלה.
השרים שהצביעו נגד הם - צחי הנגבי, לימור לבנת, ישראל כץ ודני נווה.
שרת החינוך, לימור לבנת, טענה כי הופרו ההסכמים באשר להדרגתיות הפינוי, ולכן הצביעה בישיבת הממשלה נגד הפינוי. "לצערי הרב", אמרה לבנת, "כל ההיגיון של פינוי מבוקר בשלבים, כשאנו יכולים לבקר את ההתנהגות הפלשתינית לא מתבצע", דברי השרה.
חבריה לשולחן הממשלה רואים במהלך - מהלך פוליטי, הדומה למהלך של השר לשעבר נתניהו. גם השר ישראל כץ הודיע מוקדם יותר, כי הצביע נגד הפינוי.
למרות המתנגדים, הממשלה אישרה את הפינוי. יש לציין, כי לצבא היתר לפנות את היישובים לפי סדר העדיפויות שהוא יקבע ולא בכפוף להחלטת הממשלה.
משרד החוץ: הנהגת הרש"פ פועלת
להבטיח ביצוע שקט של ההינתקות
שר החוץ, סילבן שלום, נתן בישיבת הממשלה סקירה בנושאים הפלשתינים לקראת היום שאחרי. לדבריו, הנהגת הרשות הפלשתינית פועלת לאחרונה להבטיח ביצוע מתואם ושקט של ההינתקות, זאת על-מנת לחזק את עצמה לקראת הבאות. ההתגוששות הפנים פלשתינית סביב עיצובה של מתכונת השליטה ברצועה והיחסים בין הפלגים ביום שאחרי, נמשכת לדברי השר שלום.
השר שלום ציין לשבח את עבודתו של השליח וולפנזון וצוותו. לדבריו, "פעילות זו משקפת את התמיכה הבינ"ל המשמעותית והרחבה שיש לתוכנית ההינתקות – תמיכה שמבוססת על ההבנה כי ממשלת ישראל עודנה מחוייבת למפת הדרכים וכי לאחר ההינתקות ייעשה מאמץ מחודש להניע את המפה קדימה".
השרים שמעו גם סקירה משר החוץ בנושא ההיערכות לקרב על התודעה התקשורתית סביב ההינתקות. שלום אמר, כי משרד החוץ ממלא תפקיד מרכזי בהתמודדות חשובה זו. "המסר ההסברתי העיקרי שלנו", לדבריו, "הינו שמהלך ההינתקות של ישראל, למרות הכאב, יוצר הזדמנות חדשה לפתיחת התהליך החיוני לאזור".
משרד החוץ יחד עם דו"צ מתאמים מהלך של סיורים במסוקים בעבור עיתונאים זרים, וכן המשרד מפעיל מערך מתנדבים המקבליפ את פני העיתונאים הזרים. כמו כן עורכים מעקב שוטף אחר מערכת ההסברה הפלשתינית. החל מאתמול, מפעיל המשרד במרכז התקשורת באשכול מערך של דוברים מקצועיים עבור התקשורת הזרה.
משמרת מחאה
אלפים בודדים ממתנגדי ההינתקות מפגינים ליד משרד ראש הממשלה ברחוב רופין בירושלים. הרחוב חסום לתנועה. המפגינים החליטו כי למרות שהממשלה כבר אישרה את פינוי גוש היישובים השני, הם ימשיכו להפגין ומקיימים משמרת מחאה קבועה.

תאריך:  15/08/2005   |   עודכן:  15/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
לאחר פינוי התושבים תנתק החברה מרשת החשמל את הבתים ואת מתקני החברות האזרחיות בישובים    רשת החשמל עצמה לא תפורק כדי לאפשר המשך אספקה לחממות
ולאזורי התעשיה
הדר פרבר
28% אמרו כי הם רוצים שהאיסלם יהיה מקור המרכזי של החקיקה ו-25% אמרו כי הוא צריך להיות המקור היחידי
שלומי דיאז
המשטרה מחפשת אחר חמישה שודדים    נשקו של השומר נחטף ע"י השודדים
הדר פרבר
מפגינים מול בניין האו"ם    מנגד עמדו כמה יהודים דתיים אנטי-ציונים אשר מתנגדים לקיומה של מדינה ישראל ונופפו בדגלי פלשתין
יוסי צור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il