X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנק ישראל יעמיד לבנקים "חלון להלוואה מוניטרית" בריבית של 1% מעל ריבית בנק ישראל יופעל "חלון להפקדת עודפי נזילות" בבנק ישראל בריבית הנמוכה ב-1% מהריבית שלו
▪  ▪  ▪

בנק ישראל הודיע היום (יום ג', 16.8.2005) על שורה של שינויים בכלים המוניטריים להפעלת מדיניות הריבית השוטפת.
החל מ-1.9.05 יחול שינוי במערכת ההלוואות המוניטרית במכסה. ההלוואות נועדו לאפשר לכל בנק למשוך נזילות לפי צרכיו המיידיים לקראת סוף יום העסקים. ההסדרים החדשים נהוגים בבנק המרכזי האירופאי (E.C.B.) וכן בבנקים מרכזיים אחרים בעולם.
החל מה-1 בספטמבר 2005 תבוטל המערכת הנוכחית של ההלוואות המוניטריות במכסה, ובמקומה יעמיד בנק ישראל לבנקים "חלון להלוואה מוניטרית" ללא מכסה בריבית של 1% מעל ריבית בנק ישראל. ההלוואה תינתן כנגד ביטחונות מלאים, כך שהיקף הביטחונות שיש לכל בנק יקבע את גובה ההלוואה שהוא יכול לנצל.
כידוע, כיום מעמיד בנק ישראל לבנקים 27 הלוואות במכסה במרווחי ריבית של 0.1% בין כל הלוואה. ההלוואות נעות כיום מריבית 2.8% במדרגת הריבית הנמוכה ביותר ועד 5.4% במדרגת הריבית הגבוהה ביותר. היקף ההלוואה בכל מכסה היא כ-100 מיליון שקל לכל המערכת. חלוקת המכסות בין הבנקים נקבעת לפי חלקו של כל בנק בחובת הנזילות של המערכת הבנקאית.
במקביל, יפעיל בנק ישראל כלי מוניטרי חדש - "חלון לפיקדונות" בבנק ישראל בריבית הנמוכה ב-1% מריבית בנק ישראל. "חלון הפיקדונות" יאפשר לבנקים להפקיד עודפי נזילות בבנק ישראל. כידוע, כיום לא מתאפשר לבנקים להפקיד עודפי נזילות באופן שוטף בבנק ישראל. על עודפי נזילות שהיו לבנק ישראל בפועל שולמה ריבית בשיעור ריבית בנק ישראל פחות 3.2%.
השינויים בהלוואות המוניטריות ופתיחת "חלון להפקדת עודפי נזילות" בבנק ישראל יקבעו "פרוזדור ריביות" ברוחב של 2% כאשר אמצע הפרוזדור הוא ריבית בנק ישראל. למשל, כיום עומדת ריבית בנק ישראל על 3.5%, לכן מעליה אמורה להיות הריבית על "חלון ההלוואה המוניטרית" 4.5% ומתחתיה אמורה להיות הריבית על "חלון הפיקדונות" 2.5%. בתווך תנוע הריבית הבין-בנקאית בעסקות בין הבנקים.
עוד נמסר מבנק ישראל, כי החל מה-1 בנובמבר 2005 יבוטל ההסדר המתיר לבנקים לבצע העברות בין-בנקאיות ערך יום קודם, זאת על-רקע הרפורמה שמתכנן בנק ישראל במערכת התשלומים בישראל, ובעיקר הקמת מערכת לתשלומים גדולים (RTGS).
משנת 1982 מאפשר בנק ישראל לבנקים לבצע העברות בין-בנקאיות ערך יום קודם, וסליקת ההמחאות הבין-בנקאיות היא ערך יום הצגתן במסלקה. מאחר ותוצאות הסליקה ידועות לבנקים רק למחרת יום הסליקה, איפשר בנק ישראל לבנקים לבצע העברות בין-בנקאיות ערך יום קודם. הסדר זה ייחודי לישראל, ואילו ברוב המדינות סליקת ההמחאות נעשית במועד מאוחר יותר. לצורך התארגנות להפעלת מערכת RTGS - בה לא תתאפשר העברת פעולות ערך יום קודם הוחלט כבר עתה לבטל את האפשרות להעביר עסקות בין-בנקאיות ערך יום קודם ולבטל את ערבות בנק ישראל לעסקות אלו. הסדר זה יחול עד להכנסת מערכת RTGS לפעולה.

תאריך:  16/08/2005   |   עודכן:  16/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
על רבה של החטיבה הצפונית ברצועת עזה נגזר גם עונש מאסר בפועל של 4.5 חודשים    קרא לחיילים ולשוטרים לסרב פקודה
הדר פרבר
ייפתח במלבורן ב-23 באוגוסט, ובסידני ב-30 באוגוסט    ביוזמת והפקת AICE – העמותה לחילופי תרבות אוסטרליה ישראל
מחלקה ראשונה
תוכנה חדשה שפותחה במסגרת מחקר במימון הקרן למענקי מחקר באיגוד האינטרנט הישראלי, מסוגלת לזהות דפוסים מבניים ברשת ולאפשר מיפוי וניתוח של הרשת
נוה יוסף
האוניברסיטאות עתרו לבג"צ: מבקשות לבטל פסק דין של בית הדין הארצי לעבודה אשר חייב את אוניברסיטת בר אילן למסור פרוטוקולים של דיוני ועדת המינויים לחברי סגל שלא קודמו
אלעזר לוין
בנק ילווה 100 מיליון דולר למימון עיסקת אמות    רווח של 132 מיליון שקל ממכירת נדל"ן באנגליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il