X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהלת ישראייר טוענת: שר התחבורה פוגע בעסקנו; במקביל העניק השר לארקיע ולישראייר מעמד של מובילות מורשות
▪  ▪  ▪

שר התחבורה אפרים סנה, אסר על חברת התעופה ישראייר להטיס נוסעים - בטיסות שכר, ליעדים בארה"ב אליהם מגיעה אל-על. המדובר, בין היתר, ביעדים: ניו-יורק, שיקאגו, לוס אנגלס ומיאמי.
הנהלת ישראייר קבלה בהודעה שהוציאה, נגד שר התחבורה, על כך שהוא פוגע בעסקיה ושולל ממנה את הזכות לטוס ליעדים בחו"ל.
קובלנתה של ישראייר הועלתה, על-אף ההישג הגדול שהשיגה יחד עם ארקיע: לראשונה לאחר שנים רבות, העניק שר התחבורה אפרים סנה, לשתי החברות, מעמד של מובילות מורשות.
המינוי, שהינו מקביל לרישוי של אל-על, ניתן להן על-אף התנגדותה החריפה של הנהלת אל-על, שטענה כי אישור שתי החברות כמובילות מורשות, עלול לפגוע בעסקיה ולאלצה לפטר עובדים נוספים.
על-פי הרישוי החדש, ניתן לישראייר היתר לבצע טיסות סדירות לריגה. לארקיע ניתן היתר להפעיל קוו סדיר לקופנהגן. השר סנה אישר בקשתן של שתי החברות, לאחר שאל-על הפסיקה, משיקולים כלכליים, את ההפעלה של קווים אלה.
ישראייר מסרה בהודעה לעיתונות:
בהחלטתו זו מחזיר כבוד שר התחבורה את שוק התעופה הישראלי שנים רבות אחורה, ופוגע מהותית בעיקרון השמים הפתוחים אשר הינחה את קודמיו ומהווה דגל בכל מדינה מתקדמת.
יתרה על כך, החלטתו למעשה מונעת אפשרות הפעלת טיסות שכר כמעט לכל היעדים המהותיים בארה"ב וסוגרת את שמי ארה"ב מפני תחרות כלשהי של חברות ישראליות.
ישראייר שוקלת את צעדיה והמשמעויות המשפטיות, לאור החלטתו של השר שבה הוא חוזר מהחלטות קודמות, והתהליך שקדם לקבלת החלטה זו.
ישראייר בודקת ושוקלת את אפשרויותיה בתוך כך הפעלת טיסה ליעד סמוך לניו יורק כמו גם אפשרויות אחרות.
לגבי מינוי ישראייר כמוביל סדיר בקו לריגה, ישראייר רואה בכך החלטה חסרת משמעות שאינה תורמת דבר לקידום שוק התעופה ומבוססת על החלטת ממשלה עוד משנת 1999. אלא שההחלטה לגבי היעד ריגה, מיותרת במיוחד שכן יעד זה מכיל מספר עשרות בודדות של נוסעים בשנה ואין הגיון כלכלי בהפעלתו. אם השר אכן רוצה לפתוח את שוק התעופה, עליו לתת לישראייר זכויות לטוס ליעדים סדירים כמו וינה, אתונה, וכד' וכמובן טיסות שכר לניו יורק.

תאריך:  14/05/2002   |   עודכן:  15/05/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זאת בתוספת לכ-11 מיליון ש"ח שהוזרמו מתחילת השנה
הדר פרבר
היקף ההשקעות של תנובה במפעל יצור גבינות ומי גבינה הסתכם בכ-200 מיליון דולר
עמוס באר
ג'נראל מוטורס בארה"ב שוקלת בימים אלה את עתיד הסוכנות הישראלית של חברת הרכב הדרום קוראנית
רנית נחום-הלוי
פוליגן וחברה קנדית יחברו למיזם משותף לטיפול ממוקד בתרופות כימותראפיות תוך הקטנת הסיכון בחשיפת הגוף לתרופה
רנית נחום-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il