X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בראיון ל"שארק אל אווסט" אומר מנהיג החמאס בעזה כי המאבק האלים עובר לגדה ואח"כ לירושלים הוא תוקף את אבו מאזן: "הרשות היחידה היא הרשות הישראלית, אבו מאזן לא יכול לצאת מן הארץ אלא באישור של ישראל"
▪  ▪  ▪
המאבק הפלשתיני עובר לגדה [צילום:אלג'זירה]

החמאס מחכה לעיתוי הנכון לגבור על אבו מאזן[צילום:אשרק אלאווסט]

   מחלקה ראשונה
אבו מאזן: לא תהיה רשות נוספת

   אסף גבור
אבו מאזן: קודם הנסיגה אחר כך הנשק הלא חוקי

מנהיג החמאס בעזה מחמוד א-זהאר, ערך בביתו ראיון לעיתון "אל שרק אל אווסט" בו הוא מבהיר כי לאחר הניצחון ברצועת עזה המאבק יעבור לגדה.
הוא מנכס את הנסיגה הישראלית לפעילות הארגון ואומר בפה מלא: "הנסיגה הישראלית היא לא יוזמה של שרון אלא תוצאות המאבק האלים של העם הפלשתיני".
א-זהאר אומר כי המאבק האלים היא הדרך היחידה שתוביל לתוצאות הרצויות - מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים. בשאלה על עמדת תנועת החמאס בעניין הנסיגה הישראלית אומר א-זהאר: "זהו יום חשוב לעם הפלשתיני והוכחה שהמאבק האלים נושא פירות.
דברי שרון כי הנסיגה הישראלית מעזה היא הראשונה והאחרונה לא יהיו מקובלים על הפלשתינים, לא נסכים לכך שהמתנחלים שיעזבו את רצועת עזה יתיישבו בגדה.
כעת, לאחר שניצחנו בעזה, נעביר את המאבק לגדה ואח"כ לירושלים עד אשר כל אדמתנו ישובו לידנו".
דיבורים מחד ומלחמה מאידך
כאשר נשאל האם הוא חושב שהמאבק המזויין הוא זה שהביא לתוצאות הנסיגה הישראלית אמר א-זהאר: "יש מחלוקת בציבור הפלשתיני מהי הדרך הנכונה - השיחות או המאבק האלים. הרשות הפלשתינית ובראשה אבו מאזן חושבים כי יש לנהל משא-ומתן ושיחות עם הצד הישראלי - זוהי האסטרטגיה שלו. אנחנו מתמקדים בהמשך ההתקפות ובמלחמה האלימה כדי להמשיך את הלחץ על ישראל".
הפסקת האש תסתיים בסוף 2005
לגבי תוכניות לאחר הנסיגה אומר א-זהאר: "לא הנסיגה מרצועת עזה, לא שחרור הגדה ואפילו לא שחרורה של ירושלים יספקו אותנו. החמאס ימשיך בפעילות האלימה עד אשר כל האדמה הכבושה מאז 1967 תחזור לידי העם הפלשתיני".
במהלך הנסיגה הישראלית הבטיח א-זהאר כי הארגון ישמור על הרגיעה, אך ציין הסכם הפסקת האש תסתיים בסוף שנת 2005.
לשאלה האם יתקיימו דיונים עם מדינת ישראל בעתיד השיב א-זהאר בתקיפות: "ראשית, אין כזה דבר מדינת ישראל. שנית, אם ההתקפות של הצבא הציוני ימשיכו כמו גם הכיבוש, אין סיכוי שהארגון ישוב לדון עם הישראלים" .
החמאס והרשות הפלשתינית
בעניין שיתוף הפעולה בין החמאס לרשות הפלשתינית אמר א-זהאר כי בכירי הארגון סיכמו עם יו"ר הרשות על ועדה משותפת שתפקח על הנסיגה הישראלית. כמו כן דובר על השתתפות של הארגון בממשלה העתידית. נכון לשעה זו החמאס מפסיק את המלחמה האלימה ומשתף פעולה עם הרשות הפלשתינית. הוא מבקש להדגיש כי על הרשות הפלשתינית לזכור מי הביא לתוצאות הנסיגה הישראלית.
א-זהאר התייחס גם לסוגיית הבחירות המקומיות שהובילו לעימות בין הרשות לארגון וציין כי החלטת בית המשפט לפיה היו זיופים בבחירות לא היתה מקובלת על הארגון אך בכל זאת החמאס מאמין כי העם הפלשתיני יאמר את דברו בבחירות הקרובות לפרלמנט הפלשתיני.
הרשות היחידה הקיימת - ישראל
בכיר החמאס התייחס לנאומו של יו"ר הרשות מול המועצה המחוקקת בו קרא לרשות אחת ולנשק אחד. "החמאס מסכים עם קיומה של רשות אחת אך הבעיה היא שהרשות היחידה הקיימת היא הרשות הישראלית. לא אבו מאזן ולא נאסר יוסוף יכולים לצאת את המדינה ללא אישור של ישראל. אין להם כוח משמעותי בשטח", אמר א-זהאר.
"החמאס רוצים רשות אחת, אך היא חייבת להיבחר על-ידי העם הפלשתיני. ביקורת קשה מופנית כלפינו שאנחנו לא משתפים פעולה עם הרשות ומציגים רשות שנייה. אני שב ומדגיש - אנחנו רוצים ברשות אחת אבל לא רשות שפועלת מתוך שחיתות ולא מייצגת את כל העם הפלשתיני".
דברי ההנהגה החיצונית
מנהיג הנהגת הארגון החיצונית בלבנון חאלד משעל אמר במסיבת עיתונאים בביירות: "הנסיגה היא תוצאה של לוחמי הארגון ולא יוזמה של שרון. עלינו להזכיר את דם אחינו שנשפך בדרך לניצחון".
לגבי המשך הדרך אמר משעל: "המלחמה המזויינת היא האסטרטגיה של הארגון ולא ננקוט בדרך פעולה אחרת".
משעל הבטיח כי הארגון לא יצטרף לרשות הפלשתינית וזוהי זכותו להמשיך בדרכו ולשמור על נשקו.

תאריך:  17/08/2005   |   עודכן:  17/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
האם אתם מעדיפים סקס בחיק הטבע או במיטה שלכם? האם חיי המין שלכם ספונטניים או שאתם צריכים לתכנן שעות מראש? האם אתם מעדיפים סקס קבוצתי או רק עם הפרטנר? כל התשובות לשאלות מה ואיך הישראלים אוהבים, לקראת חג האהבה
אלעזר לוין
הבניין מושכר תמורת 18.5 מיליון שקל לשנה
הדר פרבר
עונשם הופחת לרגל יום העצמאות באינדונזיה    אחראים לרצח כ-200 בני אדם בפיגועים במועדוני לילה באי    בין המשוחררים: אבו באכ'ר באשיר
נוה יוסף
"קשר הנישואין לא מקים אוטומטית חזקה בשיתוף בנכסים ולכן אינו מקים חזקה אוטומטית בשיתוף בחובות", קובעת השופטת נועה גרוסמן מבית משפט השלום בתל אביב    דנה בתביעה של חברה מסחרית שתבעה את רעייתו של אדם שלא שילם בעד סחורה ולא החזיר הלוואות שלקח
אלעזר לוין
הסכום - 3.8 מיליון דולר    עומדת לצאת מצריפין נוכח גידול בהיקף פעילות החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il