X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נוכח חששם של הבנקים כי לא יספיקו להסדיר עם כל הלקוחות את הסכם המסגרת, נותן המפקח על הבנקים אורכה המאפשרת לבנקים להעמיד מסגרת אשראי חד-צדדית בריבית הנהוגה אצלם
▪  ▪  ▪

לקראת ה-1 בינואר 2006, מועד תחילת יישום הוראת המפקח על הבנקים בנושא ניהול מסגרות האשראי בחשבונות עובר ושב וחח"ד, פרסם היום (יום ד', 17.8.2005) המפקח על הבנקים, יואב להמן, חוזר לבנקים ובו מספר הנחיות שייקלו על יישום ההוראה.
כזכור, בהוראה נדרשים הבנקים לתאם ולקבוע בהסכם, עם כל אחד מלקוחותיהם, מסגרת אשראי שתתאים לצרכים, לכושר ההחזר ולביטחונותיו של הלקוח. ההסכם שייחתם בין הלקוח לבנק יבהיר את המחויבות של שני הצדדים לפעול בתוך המסגרת המאושרת בלבד, בלא חריגה ממנה.
נוכח חששם של הבנקים, שלא יספיקו להסדיר עם כל הלקוחות את הסכם המסגרת כנדרש, ניתנה בחוזר המפקח מהיום אורכה עד לתאריך ה-1 בינואר 2007, המאפשרת לבנקים להעמיד לרשות לקוחות כאלה מסגרת אשראי חד-צדדית בריבית הנהוגה אצלם ללקוחות דומים. על-מנת להקל על הבנקים בהיערכותם התפעולית, נדחה לאותו תאריך גם מועד יישום ההוראה על מסגרות העו"ש במט"ח.
בחוזר הובהר גם, כי הבנק והלקוח רשאים לחתום על הסכם מסגרת האשראי המתוקן בדרכים הבאות: בסניף הבנק, על-ידי משלוח ההסכם ללקוח וקבלתו בסניף כשהוא חתום, או באמצעות האינטרנט.
משמעות הדבר היא, שלא כל הלקוחות חייבים להגיע לסניף הבנק על-מנת להסדיר את מסגרת האשראי, וניתן לעשות זאת גם בדרכים החלופיות. עם זאת, מדגישים בפיקוח על הבנקים, כי כדי להבטיח מעבר חלק, ככל הניתן, למציאות החדשה, מומלץ ללקוחות להקדים ולהיערך לקראתה, ולסור לסניף הבנק לשם תכנון מושכל של האשראי שהם נוטלים מהבנקים.
זוהי הזדמנות ללקוח לבחון את התנאים שמציע הבנק, להשוותם לאלה של בנקים אחרים, ולבחור בטוב ביותר עבורו. עדיף לעשות זאת כעת, אומרים בפיקוח על הבנקים, ולא לחכות ל"רגע האחרון" (1.1.06), כי התנאים שמשיג הלקוח כשהוא "לחוץ" כמעט תמיד נחותים מאלה שהוא ישיג אם יבדוק, ישווה, יתמקח ויבחר בנחת ובשיקול דעת. סביר גם להניח שהריבית שישיג הלקוח בתהליך כזה תהיה עדיפה על הריבית שיקבע לו הבנק על מסגרת שיעמיד לרשותו באופן חד צדדי.
"הכנסת החריגה למסגרת" היא הזדמנות לשוב ולשלוט בניהול התקציב המשפחתי, ולבחון מחדש אילו הלוואות כדאי לקחת ולהשתחרר מ"אוברדראפט כרוני". חריגה מתמשכת ממסגרת האשראי, ובמיוחד חריגה שהולכת וגדלה, משמעה הוצאות גבוהות מן ההכנסות, והיא מצביעה בדרך כלל על רמת חיים העולה על היכולת הכלכלית, מצב שעלול להוביל להסתבכות כלכלית קשה. חשבון עו"ש שמתנהל נכון הוא לא תמיד "במינוס", ו"המינוס" המרבי הוא תמיד בגבולות המסגרת.

תאריך:  17/08/2005   |   עודכן:  17/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
זוג מאוסטרליה מגיש נגד בימאי "שליחות קטלנית 2", בגין גניבת הרעיון לדמות מ"שליחות קטלנית 2" - הרובוט שמשנה צורתו, T-1000
ברוך לוי
מנתוני הלמ"ס: בינואר-יולי הסתכם יבוא הסחורות ב-20.4 מיליארד דולר    היצוא באותה תקופה: 15.3 מיליארד דולר
מתי טוכפלד
"אין לי ספק שהמשימה שהוטלה עליך קשה מנשוא ללא קשר להשקפת עולמך ודעותיך הפוליטיות"
עומר שיקלר, ענבל אביב
אשר וייסגן, בשנות ה-30 לחייו חטף נשק ממאבטח ופתח באש    ארבעה פלשתינים נרצחו ושניים נוספים נפצעו    שרון: "רואה בחומרה רבה את מעשה הטרור היהודי"
ברוך לוי
סקר "טכנולוגיות" מעלה כי בשלוש השנים האחרונות שוק הרכיבים הישראלי נמצא במגמת גידול יציבה ומתונה, שעשויה להימשך גם בשנה הבאה    אופטימיות בקרב הספקים והצרכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il