X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
Toshiba אמריקה החלה לשווק היום את הכונן הקשיח האנכי הראשון מאפשרת יכולת אחסון מידע גדולה פי 10
▪  ▪  ▪

Toshiba אמריקה החלה לשווק (ד', 17.8.05) את הכוננים הקשיחים החדשים שלה, הנקראים PMR Hard Drives - כוננים המשמשים בהקלטה מגנטית אנכית - והופכת בכך לחברה הראשונה המייצרת את הכוננים בפועל ומשווקת אותם לציבור הרחב.
כונני PMR יכולים לדחוס פי 10 יותר מידע מאשר כוננים רגילים באותו גודל פיסי. הדבר אפשרי מפני שהכוננים החדשים מאחסנים את המידע באופן אנכי, במקום אופקי כפי שנעשה עד היום. מכיוון שהטכנולוגיה אינה דורשת כוננים גדולים יותר, נגן המוסיקה הבא שלכם יוכל לאחסן פי 10 יותר שירים או תמונות ועדיין ייכנס לכיסכם.
כונן קשיח של מחשב מכיל בתוכו דיסקית או דיסקיות הדומות לתקליט. הדיסקית מסתובבת בעוד שהראש המגנטי קורא את המידע הדיגיטלי. חברות המייצרות כוננים קשיחים דוחסות יותר ויותר "ביטים" על-גבי הדיסקיות במשך השנים, וההתקדמות הינה אדירה - ממספר מגה-בייטים לפני עשרות שנים ועד למאות ג'יגה-בייטים כיום.
אך ככל שמידע נדחס באופן צפוף יותר על הכונן, ישנן הפרעות מגנטיות בין פיסות המידע הקטנות. הפתרון הוא כאמור לקחת את פיסות המידע ש"שוכבות" אופקית על-גבי הכונן ולהעמיד אותן אנכית. דבר זה מאפשר קיבולת גדולה הרבה יותר מבלי לגרום להפרעות מגנטיות בין פיסות המידע.
כונני ה-PMR הראשונים של Toshiba מכוונים למכשירים אלקטרוניים קטנים המשתמשים בכוננים בקוטר 1.8 אינץ'. מכשירים כאלו מונים נגני מוסיקה כמו ה-IPod, מכשירי ניווט לוויני, מחשבים ניידים של Toshiba ועוד. בעתיד מתכננת Toshiba לשווק כוננים בקוטר של 0.85 אינץ' שיישמשו בעיקר לטלפונים סלולריים.
Toshiba היא לא הראשונה שפיתחה כוננים כאלו, למרות שהיא הראשונה שמשווקת אותם. בחודש מרס הציגה חברת Hitachi כונן PMR משלה, ואף פרסמה באינטרנט סרטון הדגמה. החברה מקווה להתחיל לשווק כונני PMR בקוטר 2.5 אינץ' כבר השנה, ואף להשיג קיבולת של טרה-בייט (אלף ג'יגה בייט) עד שנת 2007.

תאריך:  18/08/2005   |   עודכן:  18/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
המחיר - בארה"ב. קונסולת הדור הבא של מיקרוסופט תגיע לחנויות בחג המולד    תקדים את קונסלות המשחקים של "סוני" - ה-PS3, שתגיע לחנויות רק באביב    מיקרוסופט מבטיחה: "עוד לא ראינו דבר כזה"
שלומי דיאז, ענבל אביב
בנווה דקלים ובכפר דרום נאלצו כוחות הביטחון לגרור בכוח מאות מתנגדים מבתי הכנסת    עימותים גם בישוב שירת הים    עד הלילה כל הישובים יהיו ריקים
אסף גבור
נעים קאסם, המזכיר הכללי של ארגון החיזבאללה, מגלה: "מופעלים עלינו לחצים כבדים להתפרק מנשקנו"    חקירת רצח רפיק אלחרירי תקועה. סוריה ממאנת לאשר לבכירי הממשל להיחקר
מיכאל דבורין
היקף המכירות של התרופה מוערך בכ-140 מיליון דולר; הפטנט על התרופה תקף עד תום 2007
טלספורט
ישראל החמיצה הזדמנות לנצח את המשחק כשהוא היה בידיים שלה; הנבחרת של גרנט הובילה כבר 1-2, אך ספגה שני שערים מטעויות בהגנה; רסיאק המחליף קבע 2-3 לפולנים דקה לסיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il