X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארגון המסונף לאל-קאעידה נטל אחריות

קטיושה נורתה לאילת; פיגוע בעקבה

הפיצוץ באילת, 50 מ' משדה התעופה אין נפגעים בעקבה הותקפה ספינת מלחמה אמריקנית; חייל ירדני נהרג מופז: "לא היו התרעות למקרה הספציפי הזה"
▪  ▪  ▪
מקום נפילת הקטיושה באילת. צילום: AP

אסף גבור
מרדף אחרי אזרחי סורי ושני עירקים

פיצוץ בעיר התיירות אילת סמוך ל-09:30 החריד את תושבי המקום. הפיצוץ אירע כ-50 מטרים בלבד משדה התעופה של אילת, בצומת הרחובות דרבן-תרשיש סמוך לבתי המלון. אין נפגעים בישראל. באותו זמן בוצע פיגוע גם בנמל בעקבה, נגד ספינת קרב אמריקנית.
ארגון המסונף לאל-קאעידה קיבל אחריות לפיגועים באילת ובעקבה. הארגון, עבדאללה עזאם, פרסם את דבר מעורבותו באתר אינטרנט.
שדה התעופה באילת הושבת חלקית, בעקבות הפיגוע. בעיר אילת ובאתרי הנופש, לעומת זאת, נמשכים החיים כסידרם. החופים מלאים והתנועה גדולה.
הפיצוץ אירע בעת ששדה התעופה פעיל מאוד, ומאות נוסעים ממתינים להמראה. בבדיקה שנערכה התברר, כי מדובר בקטיושה ששוגרה ופגעה באילת. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה מזה שנים רבות שאילת הופכת ליעד לפיגוע. ניסיונות קודמים לשגר קטיושה לאילת, התגלו ונבלמו. מערכת הביטחון של ישראל ומערכת הביטחון של ירדן חוקרות במשותף את הפיגוע שבוצע.
גורמי הביטחון עורכים עתה סריקות בכל האזור, מחשש לירי נוסף של קטיושות ופגזים. כמו-כן, חבלני המשטרה פועלים כעת על-מנת לנטרל את מה שנשאר מהקטיושה.
על-פי ממצאי החקירה בירדן, הקטיושה שפגעה באילת נורתה מהגבעות שליד עקבה. ירי הטילים לעבר הספינה האמריקנית בוצע גם הוא מאותו אזור. הירדנים טוענים, כי הספינה האמריקנית היא שהיתה היעד, ואילו פגיעת הקטיושה באילת אירעה בגלל "טעות".
מדיווחים שהגיעו עולה, כי מדובר בנפל חלקי, מה שמנע אסון גדול. רסיסים עפו לעבר אוטובוס ונגרם נזק למכונית שחלפה במקום. כאמור, אין נפגעים. בעקבות האירוע חסמה משטרת אילת את הציר המרכזי לאזור התיירות וסגרה את נמל התעופה.
על-פי הדיווחים. הקטיושה נשאה לפחות חצי ק"ג חומר נפץ. היא חדרה לתוך מכונית חונה, התפוצצה על הכביש וחדרה לעומק של כמטר בתוך הכביש.
ירדן: סדרת פיצוצים בעקבה
סמוך לשעה 09:45 בבוקר אירעה סדרת פיצוצים בעיר הנמל עקבה שבירדן. שלושה טילים או פצצות מרגמה נורו לכיוונה של ספינת מלחמה אמריקנית שעגנה ברציף מס' 7 בנמל. חייל ירדני נהרג.
בעקבות פיגוע הטרור נסגר נמל עקבה. האזור הוכרז כשטח צבאי סגור על-ידי כוחות הביטחון הירדנים. עד כה דווח על 2 נפגעים במקום. עדיין לא ברור מי אחראי לפיגוע: ארגון הג'יהאד העולמי, אל-קאעידה, או גורם פלשתיני.
שר הביטחון שאול מופז שוחח עם יועץ המלך, וזה אמר כי ירדן פועלת לביצוע סריקות ולגילוי המחבלים. המלך עבדאללה הורה לגורמי הביטחון לפרוס כוחות גדולים באזור עקבה, כדי למנוע ירי נוסף לעבר אילת.
מופז: הירי לאילת בוצע משיטחה של ירדן
שר הביטחון שאול מופז, אמר בצהריים, כי קיים שיתוף פעולה ביטחוני פורה בין ירדן לישראל, וזה כולל את מערכת הביטחון הירדנית והמלך עבדאללה. אירועים שונים נמנעו בעבר, אמר, בזכות שיתוף הפעולה הזה המתקיים בין מערכת הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון האחרים ומקביליהם הירדנים.
"האירוע היום הוא ככל הנראה ירי שכוון על-מנת לפגוע גם בצד הישראלי וגם בצד הירדני", אמר מופז, "אנחנו עדיין איננו יודעים מי ירה. נמנע אירועים כאלה כפי שנעשה בעבר. אנחנו נמצאים בקשר מתמיד עם הירדנים בכל הרמות. היו מספר נפילות, ככל הנראה של קטיושות, באילת, בעקבה ובאזור שדה התעופה. אין נפגעים. אבל, אנחנו נפעל ככל יכולתנו נגד אירועי טרור בכל מקום. במקרה הזה, בשיתוף פעולה מלא עם הירדנים".
מופז אמר, כי "לא היו התרעות למקרה הספציפי הזה. ובכלל, צריך לזכור שבימים הללו, לאחר האירועים שהיו בלונדון, טורקיה ומקומות אחרים - אנחנו עירניים, עוקבים אחרי הנעשה. הירי נעשה משיטחה של ירדן, ואני בטוח שהירדנים יעשו ככל שניתן, בשיתוף פעולה, כדי למנוע ירי".

תאריך:  19/08/2005   |   עודכן:  20/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלספורט
אחרי שהנבחרת חזרה מקייב נותרו שלושה אימונים בלבד לקראת המשחק בבאזל בעוד שבועיים    9 שחקנים בטוחים בהרכב    ההתלבטות היא בין אוואט לדוידוביץ' בעמדת השוער וחרזי, גרשון או יחיאל יאיישו את עמדת הבלם השלישי
טלספורט
אוהדי מכבי נתניה נרגעו אחרי שהתברר שאין שחר לשמועות על פציעתם של השניים    מסודי: "אני פצוע?"
אלעזר לוין
16 קונים-בכח רכשו את מעטפות המכרז    ספק אם המכירה תכסה 50% מהחובות לבנקים
אלעזר לוין
הקבלן - בוימן    השכונה תהיה חלק ממרחב הביוספרי בן 500 אלף דונם
אלעזר לוין
הרכישה בשווי 90 מיליון דולר    השותפים - נכסים ובנין, שימל והוברט    יבנו 740 דירות ו-65,000 מ"ר מסחרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il