X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הממשלה עומדת להחליט הבוקר על פינוי צפון הרצועה וצפון השומרון ביום ג' יחל הפינוי בצפון השומרון במתקני שב"ס כלואים 310 עצורים, בהם 126 קטינים
▪  ▪  ▪

המטרה: לסיים השבוע פינוי התושבים
הממשלה תדון הבוקר (א', 21.8.05) בהצעת-החלטה לאשר את פינוי הישובים בצפון רצועת עזה ובצפון השומרון. מייד עם אישור הממשלה, יחלו כוחות צה"ל בביצוע הפינויים. על-פי התוכנית, פינוי צפון הרצועה יושלם בימים א-ב'; ופינוי צפון השומרון – בימים ג'-ד'.
אמש החלו כוחות צה"ל ומשטרה לפרוס מחסומים בכניסות, כדי למנוע הסתננויות של פעילי ימין. על-פי דיווחים של פעילי ימין, הוקמו במוצ"ש מחסומים גם בקדומים ותפוח. במקביל נעשה מאמץ מודיעיני-משטרתי, כדי לסכל חסימות כבישים.
היום יכנסו הכוחות לפנות שלוש התנחלויות: עצמונה, שליו וקטיף. בעצמונה כ-80 משפחות, בשליו 10 משפחות ובקטיף 60 משפחות. נמשכים המגעים לפנות את הישובים מרצון אולם נערכים גם לפינוי כפוי.
מחר (יום ב') יושלם פינוי ההתנחלויות ברצועה עם פינוי נצרים, שם מתגוררות כ-60 משפחות. כרגע אין הסכמה על פינוי מרצון של נצרים.
הישובים ניסנית ודוגית שבצפון הרצועה ריקים כמעט לחלוטין. רק כמה משפחות נותרו שם במשך סוף השבוע, לאחר שמרביתן התפנו מרצון בשבוע שחלף. באלי סיני נותרו כחמש-עשרה משפחות והן אמורות לעזוב את הישוב במהלך היום (יום א').
הקרב הגדול: בנצרים ובשא-נור
כוחות צה"ל נערכים "לקרב הגדול" האחרון ברצועה, והוא הישוב נצרים, הנמצא במובלעת במרכז הרצועה. אזור זה נחשב למעוז הימין. עד פינויו בכוח, מנסים כוחות הביטחון להגיע עם התושבים להסדר על פינוי מרצון אבל כלקח מהימים האחרונים, כפר דרום, והפרת הסכמים, נווה דקלים וגן אור, נערכים הכוחות לפינוי בכוח.
השלב הבא הוא, כאמור, פינוי צפון השומרון: גנים וכדים (שכבר פונו למעשה מרצון), והישובים חומש - כ-1,300 בני אדם מתוכם רק 15 משפחות, ובשא-נור כ-800 בני אדם. גורמי הביטחון חוששים, כי בהתנחלות שא נור יהיו עימותים גדולים. בשל זאת נערכים בצה"ל ובמשטרה גם לאפשרות שתיפתח אש מצד חמושים, לעבר הכוחות.
בסוף השבוע נערכה המשטרה במעגלים חמש ושש מחוץ לרצועה, כדי למנוע הסתננות. ביום שישי ניסו כמה עשרות פעילים להסתנן חזרה לרצועה, בהם איתמר בן-גביר. הם נעצרו ונלקחו לחקירה.
על-פי שירות בתי הסוהר, במתקני שב"ס כלואים 310 עצורי תוכנית ההינתקות. 24 במעשיהו, מתוכם ארבעה קטינים ושתי נשים, 286 בכלא דקל בבאר שבע מהם 122 קטינים.
80% כבר פונו
ביום שישי פונה הישוב גדיד. המשטרה ודובר צה"ל הודיעו, כי בכך התפנו כ-2000 תושבים מהרצועה, שהם כשמונים אחוזים מהתושבים. בנוסף פונו כ-1500 שוהים בלתי חוקיים שהיו בישובים אלו. בסך-הכל פונו מיושביהם הישובים: נווה דקלים, כפר דרום, גדיד, שירת הים, כפר ים, נצר חזני, גן אור, כרם עצמונה, תל קטיפא, פאת שדה, בדולח, מורג ורפיח ים. בכמה ישובים, כמו נווה דקלים וכפר דרום, קיבלו תושבים היתר מיוחד להיכנס ביום א', לצורך סיום אריזה ופינוי רכוש. צה"ל הציב כוחות של המשטרה הצבאית בהתנחלויות שכבר פונו במטרה למנוע ביזה.
בכרם עצמונה החלו ביום שישי עבודות ההריסה. כל המבנים בישוב, מרביתם ארעיים, נהרסו. הבתים והמבנים בחלק אחר של הישובים ייהרסו השבוע. היום יכנסו המפרקים לפאת שדה, שליו ורפיח ים.

תאריך:  20/08/2005   |   עודכן:  21/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
הבכורה של מנג'ר סלטיק, גורדון סטראכן בדרבי הגדול של הליגה הסקוטית הסתיימה במפח נפש; אלן תומפסון הורחק ומול עשרה שחקני סלטיק הכחולים חגגו עם שערים של פרשו, בופל ונובו
מחלקה ראשונה
על שירי הילדים של נתן אלתרמן
מיכאל דבורין
רוג'ר מייסון ששיחק בעבר מספר עונות ב-NBA ובעונה האחרונה בקבוצת אולימפיאקוס פיראוס מיוון, הוא שחקן החיזוק הראשון שמחתימה הקבוצה השנה לאחר הצטרפותו של המיליארדר ארקדי גאיידמק להנהלת המועדון
קריות באינטרנט
עמותת תנו לחיות לחיות שוקלת לבקש צו מניעה להופעה בפארק חי בקריית ביאליק    הסיבה: נזק נפשי לחיות
הדר פרבר
חייל לשעבר בצבא הפקיסטני נמצא אשם בקשירת קשר לרצוח את הנשיא ב-2003 ונתלה בבית הכלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il