X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
החלה פעילות כוחות הביטחון ביישובים קטיף, עצמונה ושליו ההחלטה עברה בממשלה ברוב של 16 בעד ו-4 נגד המתנגדים: השרים הנגבי, נווה, כץ ולבנת
▪  ▪  ▪
   ענבל אביב ושלומי דיאז
ישובי הרצועה פונו, למעט נצרים

הממשלה אישרה היום ברוב גדול את הצעת-ההחלטה לאישור פינוי שתי קבוצות הישובים בצפון רצועת עזה ובצפון השומרון. ההצבעה עברה ברוב של 16 בעד ו-4 נגד. השרים שהתנגדו הם - צחי הנגבי, דני נווה, ישראל כץ ולימור לבנת.
לבנת קראה לממשלה לאשר החלטה גם שלא תהיה עוד הינתקות ושישראל תחזור למפת הדרכים.
כעת, משהתקבל אישור הממשלה, יחלו כוחות צה"ל בביצוע הפינויים. על-פי התוכנית, פינוי צפון הרצועה יושלם בימים א-ב'; ופינוי צפון השומרון - בימים ג'-ד'.
רה"מ: מועצת יש"ע נוהגת ממניעים פוליטיים
ראש הממשלה, אריאל שרון, מתח היום (א', 21.8.05) ביקורת בפתח ישיבת הממשלה, על ראשי מועצת יש"ע, אשר לדבריו נוהגים ממניעים פוליטיים. לדבריו, הם מעדיפים אינטרסים פוליטיים על טובת המפונים.
שרון קרא למפונים מההתנחלויות ואמר: "מועצת יש"ע קוראת לכם עכשיו לעבור למחנות אוהלים - אין שום סיבה לכך יש לנו אפשרות ליישב את כולם בצורה שבה הם ירצו לחיות... אני קורא גם למפונים שנמצאים כרגע באמת במצוקה קשה, לא לשעות לכל ההסתות, לא לשעות לתוכניות של הקמת מחנות אוהלים, שזה אקט פוליטי ולא מעבר לכך... יש כאלה שמוכנים גרום סבל לאנשים בתנאי שתוכניותיהם הפוליטיות תתבצענה".
שרון תקף גם את השרים שתוקפים את מדיניות הממשלה אך ממשיכים לשבת בה, ואמר כי מי שרוצה לפרוש מהממשלה, שייצא.
שרון שיבח את כוחות הביטחון שעמדו במערכה כל כך קשה באיפוק וביכולת גבוהה וביקש משר הביטחון, מהרמטכ"ל וממפכ"ל המשטרה להעביר את דברי הערכתו לחיילים ולשוטרים בשטח.
ראש הממשלה גינה את מעשי המסתננים, לדבריו מדובר בפרעות שמעידה גם על מי ששלח אותם. "הייתה תופעה מאוד חמורה של המסתננים... הדברים שהם עשו היו מעשים שהייתי מגדיר כמעשי פרעות ולדעתי גובלים בפשע. זה כמובן מעיד לא רק עליהם אלא גם על אלה ששלחו אותם והסיתו אותם והפעילו אותם... הדברים האלה לא נעשו בחשאי אלא בצורה גלוייה ונראה לי שבתחום הזה עדיין לא הגענו אל סיום הפרשה. אני רוצה לומר לכם שבנושא הזה צריך לנקוט בכל הצעדים כדי שתופעות כאלה לא תחזורנה", דברי שרון.
שר הפנים, אופיר פז-פינס, יביא היום לאישור הממשלה הצעה להעברת 17.5 מיליון שקלים לרשויות הקולטות את מפוני ההינתקות. על-פי ההצעה, הכספים יוחלקו בהתאם למספר התושבים העתידים להיקלט בכל רשות.
בשבועות האחרונים הועברו כ-4.5 מיליון שקלים למועצות האזוריות נחל שורק, חוף אשקלון, אשכול ולעיריית אשקלון, שם ייקלטו רוב המפונים.
יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אלי ישי, דרש מהממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את היחס למפונים כפליטים ביישובים בהם הם נקלטים. לטענתו, היישובים אינם ערוכים ומוכנים לקליטת כל המשפחות, וכך אלפים נחשפים לטראומה.
מעצרים מינהליים
בעוד הפינוי היום של שלושת הישובים בדרום רצועת עזה עובר בשקט יחסי, במשטרה ובצה"ל נערכים לאפשרות של עימות אלים, שעשוי לכלול שימוש בנשק חם וקר, בעת פינוי צפון השומרון באמצע השבוע הקרוב. לצורך כך, הפרקליטות האיצה את בדיקת כל החומר המודיעיני שהועבר על-ידי גורמי הביטחון ונשקלת אפשרות להתחיל בהוצאת צווים מנהלים נגד פעילי ימין קיצוני בעיקר כאלו המזוהים עם תנועת 'כך'.
ראו ידיעה נפרדת בדבר המעצרים המינהליים.

תאריך:  21/08/2005   |   עודכן:  21/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ה"סנדיי טיימס" הבריטי: המזימה תוכננה אשתקד על-ידי אל-קאעידה, שעמד מאחורי הפיגועים בלונדון    משטרת לונדון עדיין מסובכת בפרשת הירי באזרח הברזילאי החף מפשע
יהונתן דחוח-הלוי
ועדות ההתנגדות העממית מעתיקות את זירת הלחימה מעזה לאיו"ש בעקבות תוכנית ההינתקות    המטרה: לאיים על מרכזי האוכלוסין בישראל
הדר פרבר
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שלח את ברכתו לחגיגות ושלח מכתב אשר בו הוא מברך על היוזמה שהביאה את בירה מילר למקום אליו הגיעה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שסבלו מדיכאון קל היו בסיכון גבוה יותר לפתח דיכאון קשה בשנים שלאחר מכן    ממליצים לרופאים לעקוב אחר מטופלים אלה כדי למנוע קשיים בעתיד    נמצא קשר ישיר גם בין מחלות לדיכאון
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שעבדו שעות נוספות, ללא כל קשר לאופי המשרה, נטו יותר לסבול ממחלות או פגיעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il