X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התביעה הוגשה בעקבת דברי מבקרת העיריה בעיתון "ירושלים", לפיהם מועמד למשרת יועץ לתחום ההנדסה לא נבחר לתפקיד משום שנמצא "לא אמין" בית המשפט: אומנם מדובר בלשון הרע אך לעיריה עומדת טענת ההגנה "אמת בפרסום"
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים דחה (18.8.2005) תביעה כספית אשר הגיש ירון שלומי נגד עיריית ירושלים, מבקרת העירייה, שלומית רובין ו"ידיעות תקשורת", בה טען כי במסגרת כתבה שפורסמה בעיתון צוטטה מבקרת העיריה אומרת כי הוא לא התקבל למשרת יועץ מבקרת העיריה לתחום ההנדסה מכיוון שנמצא "לא אמין". הציטוט זכה להבלטה בכותרת המשנה באותה ידיעה.
ב-30.11.2001 פרסם עיתון "ירושלים" כתבה שכותרתה "קרובים זה לא פיקניק". הכתבה עסקה בבקשה שהגיש שלומי לבית הדין האזורי לעבודה במסגרתה ביקש מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני, אשר יאסור על עיריית ירושלים לאייש את משרת יועץ מבקרת העיריה לתחום ההנדסה. בכתבה טען כי לאחר שזכה במכרז לתפקיד זה, נפסל מלשמש בתפקיד בגלל שאחיינו עובד עירייה, וזאת למרות שגם אחיינהּ של המבקרת מועסק בעירייה.
לטענותיו של שלומי הגיבה מבקרת העירייה, שלומית רובין, כאשר אמרה כי: "ירון שלומי לא קיבל את כתב המינוי מכיוון שהתגלה כלא אמין. יש לציין כי ביקש בעבר צו מניעה בבית הדין האיזורי לעבודה, ונדחה - עובדה המדברת בעד עצמה".
בתגובה לדבריה של המבקרת הגיש שלומי תביעה כספית בסך 150,000 שקל בגין הוצאת לשון הרע.
בפסק הדין שהתקבל בבית משפט השלום בירושלים קובע השופט נעם סולברג כבר בראשית דבריו כי הצגת אדם כ"לא אמין" יש בה משום הוצאת לשון הרע אשר עלולה להשפיל ולבזות את האדם. עוד מציין השופט כי לכאורה צודק שלומי בטענתו מכיוון שוועדת החריגים לענייני משפחה אשר דנה בענייני קבעה כי הוא איננו מתאים בשל חשש מפני ניגוד עניינים ולא מפני שנתגלה כ"לא אמין".
יחד עם זאת מקבל בית המשפט את גרסת עיריית ירושלים אשר טענה כי שלומי לא התקבל לעבודה משתי סיבות: העיריה פסלה את מינויו מחשש לניגוד עניינים ומבקרת העיריה פסלה את מינויו בגין חוסר אמינות. עוד טענה העיריה כי משכך הדברים, עומדת לזכותם הגנת ה"אמת בפרסום".
"לצורך הגנת 'אמת דיברתי' די בכך שהמשמעות והתוכן הכללי של הפרסום תואמים את המציאות, שכן מתן המשקל הראוי לחופש הביטוי מחייב 'שלא לדקדק בציציותיו של הפרסום הפוגע'", כותב השופט סולברג בפסק דינו בקובעו כי הגנת "אמת הפירסום" חלה במקרה זה מכיוון ששלומי אכן לא התקבל לעבודה בשל דעתה של מבקרת העיריה עליו, כי איננו אמין.
בדבריו מדגיש השופט עוד כי בכך אין הוא קובע אם שלומי אמין או לא וקביעה זו כלל איננה נחוצה לעניין.
"אמנם, דברי המבקרת לא היו מדוייקים. היתה סיבה נוספת לכך שהתובע לא התקבל לעבודה, והיא חשש מפני ניגוד עניינים. אלא שמדובר ב'פרט לוואי שאין בו פגיעה של ממש', ולכן אין בחוסר-הדיוק כדי לשלול את תחולת ההגנה. בעיקרו של דבר, הפירסום היה נכון, והיה בו "עניין ציבורי" מסכם השופט.
לבסוף מבקר השופט סולברג את התנהלות עיריית ירושלים, מבקרת העיריה ועיתון "ירושלים" בפרשיה כולה: "המבקרת לא דייקה, העיריה לא דיקדקה, ועיתון 'ירושלים' לא דקדק. על המבקרת היה לציין את שתי הסיבות לאי-קבלתו של התובע לעבודה, על העיריה היה לעמוד על המשמר, ודובר העיריה צריך היה לוודא נכונות התגובה שמסר, גם עם המבקרת וגם עם אגף משאבי אנוש, עיתון 'ירושלים' צריך היה לאפשר לתובע להגיב על דברי המבקרת. אילו כך נהגו הנתבעים, ולוּ גם מקצתם, לא היתה התביעה באה לעולם".

א 006874/02
תאריך:  21/08/2005   |   עודכן:  21/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
בניגוד לעמדת אירגוני הנהגים ומינהל הבטיחות, יצא תיקון חדש המתיר נהיגה רצופה של 11 שעות ביום
הדר פרבר
מדובר בפגישה הרשמית הראשונה בשנתיים האחרונות    הנמרים מכחישים כל קשר לרצח שר החוץ, בו הם מואשמים
עידן יוסף
אתרי השאלות הנשלחות לרבנים עמוסים מתמיד    בציבור הדתי-לאומי צצות שאלות רבות בעקבות אירועי השבוע שחלף, בעיקר מבני נוער    כמה שאלות ותשובות
הדר פרבר
שתי עונותיה הקודמות של הסדרה שודרו בערוץ 2 (טלעד) עד לאחרונה וכעת תשדר yes את העונה השלישית
אסף גבור
הבחירות לנשיאות מצרים הולכות ומתקרבות    המועמד הרציני מול מובארק, אימאן אל-נור מנהל מגעים לקואליציה עם האחים המוסלמים, כדי להפיל את מובארק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il