הממונה על ההגבלים העסקיים הודיע, כי בכוונתו להטיל הוראות חדשות על חברת ישראכרט במטרה לעורר תחרות בשוק כרטיסי האשראי. במסגרת ההוראות יחייב הממונה את ישראכרט לפתוח לתחרות את כרטיסי החיוב מסוג "ישראכרט" ו"MasterCard”, אשר בסליקתם שולטת ישראכרט זה שנים רבות.
לאחר יישום ההוראות יוכלו כל חברות האשראי הפועלות בישראל להציע לבית העסק את שלושת כרטיסי האשראי הנפוצים בישראל: ויזה, ישראכרט ו - MasterCard. מהלך זה צפוי להביא להורדת שיעורי העמלות בכרטיסי ישראכרט ו- MasterCard.
בבסיס כוונת הממונה להטיל הוראות אלה עומד הרצון לקדם את ענף כרטיסי האשראי, באופן שבו יתחרו כלל חברות האשראי על ליבו של בית העסק, בעיקר לגבי המחיר - שיעור עמלת הסליקה שיגבו מבית העסק. כפי שהוכח מהניסיון הישראלי בפתיחת שוק סליקת כרטיסי האשראי מסוג "ויזה" לתחרות, תחרות בין חברות האשראי מביאה להורדה משמעותית בגובה עמלת בית העסק.
כזכור, ביום 22 במאי 2005 הכריז הממונה על ישראכרט כבעלת מונופולין בסליקת כרטיסי ישראכרט ו- MasterCard. בהכרזה קבע הממונה, כי קיימות ראיות ברורות לכך שחברת ישראכרט נהנית מכוח כלפי בתי העסק, מאחר ורוב בתי העסק רואים עצמם מחויבים לכבד את כרטיסי ישראכרט ו- MasterCard, שכן שכרטיסים אלה מייצגים כמעט מחצית מכלל העסקות במשק הנעשות בכרטיסי אשראי, וחברת ישראכרט היא היחידה המציעה כרטיסים אלה לבתי העסק. הממונה פירט בהכרזה, כי ניתן להיווכח בכוחה המונופוליסטי של ישראכרט כלפי בתי העסק גם מהעמלות שהיא גובה מבתי העסק אשר גבוהים באופן משמעותי מן המחירים שגובות חברות הויזה הנמצאות בתחרות זו עם זו.
ההוראות צפויות לבטל ולכל הפחות להקטין את הפערים השוררים היום בין העמלות הנגבות בענף הויזה לאלה השוררות בסליקת כרטיסי ישראכרט ו- MasterCard.
במודעות שפרסם בעיתונים הזמין הממונה את הציבור להביא את התייחסויותיו ואת טענותיו בקשר להוראות אלה בפניו, וזאת בטרם יוטלו ההוראות על ישראכרט.