X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאו: "המורסה החברתית תוססת וסכנתה גדולה ומאיימת יותר מכל אויב. משימתנו העליונה להדוף ולהסיר את האיום החברתי ואת העוינות הקשה"
▪  ▪  ▪

הרב ישראל-מאיר לאו, רבה הראשי של העיר ת"א-יפו, קרא לממשלה לקבל על עצמה אחריות לפיתרון מיידי, ללא שהות, של המצוקות האישיות, המשפחתיות, הקהילתיות והחברתיות, שנוצרו "בעקבות עקירתם מן הבית של אלפי אזרחים ישרי-דרך".
"כיס המרה החברתי שלנו מודלק, מצולק ומדמם. כל רופא יודע עד כמה כיס מרה כזה מסוכן, ואיזה כאב עצום גורמת הדלקת, שאם לא תירפא, היא עלולה להתפוצץ ולהשפיע במהירות על תאים בריאים, שעוד נותרו בחברה הישראלית", אמר הרב לאו.
"מפעל חיים עצום קרס לעיניהם של תושבי גוש קטיף. חלקם ניצבים מול שבר אמוני קשה, אחרי שחלומות התנפצו אל סלע המציאות. אפשר בהחלט להבין את מרירות ליבם", הוסיף הרב. "הבעיה היא שבחברה הישראלית הולכים ומתרבים מרי הנפש. לא חסרים אנו שכונות עוני, ילדים רעבים, עיירות פיתוח, אלימות ופשע ומצוקות עדתיות. המורסה החברתית תוססת וסכנתה גדולה ומאיימת יותר מכל אויב. משימתנו העליונה להדוף ולהסיר את האיום החברתי ואת העוינות הקשה".
"כרגע", הדגיש הרב לאו, "יש לפתור בצורה הכי נכונה, הכי חכמה והכי מהירה את בעיית המפונים, שנקרעו, על לא עוול בכפם, מביתם, מנחלתם, מפרנסתם ומנוף ילדותם. הם שימשו לנו חגורת מגן, הם עמדו בגבורה בהפגזות ובפיגועים, הם עבדו ועיבדו אדמות, והם חלק בלתי נפרד מן החברה. מגיע להם להמשיך ולחיות בתוכנו בכבוד".
"הממשלה חייבת להם - בדין, ולא בחסד. המעט שהמדינה חייבת לאחים הללו, שנשלחו על-ידי ממשלות ישראל ליישב חבל ארץ שומם, הוא שימור דפוס החיים הקהילתיים, שהורגלו בהם. יש להקים עבורם בתי כנסת, בתי ספר, מסגרות נוער ומרכזים קהילתיים, בדיוק כמו שהיו להם וכמו שהם רוצים וצריכים, כדי להמשיך את מסכת החיים המפוארת, שנקטעה באחת. אין בהם שום אשמה, ואסור שיתגלגלו - לא יום ולא יומיים - עם ילדיהם ונכדיהם באוהלים, בחדרי מלון מזדמנים, בקרוואנים צפופים, מבלי לדעת מה יילד היום הבא. די להם בסבל הפינוי".

תאריך:  22/08/2005   |   עודכן:  22/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים בדקו תוצאות ניסויים בהם נטלו חולים פארוקסטין, הנמכרת בעיקר תחת השם סרוקסאט    הזהירו כי התרופה גורמת לעלייה בסיכון למחשבות אובדניות גם בקרב מבוגרים
אסף גבור
יותר מ-200 מפגינים לבושים בשחור הפגינו אמש מחוץ לבניין הפרלמנט בעזה    המפגינים דרשו "עבודה לאלו שהקריבו את עצמם ולא למקורבים לצלחת"
הדר פרבר
מחברי הדוח מאשימים את העלייה בזיהום האוויר בפגיעה במשאבים; המחסור בגישה לחינוך, שירותי בריאות, מים נקיים וסניטריה; אפליה; ושחיתות ממשלתית
מחלקה ראשונה
תלמידי בית הספר 'אופק' מוגדרים כבעלי פיגור בינוני עד קשה, אך למרות זאת הם מסוגלים להשתמש בטכנולוגיות גבוהות והצילום מאפשר להם להביע את עצמם בכלים אומנותיים
יפעת גדות
מאז הוקם הארגון התפתח הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) לארגון מבצעי הפועל בכל רחבי העולם, להגן על קורבנות של עימותים צבאיים וסכסוכים ולסייע להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il