X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלעדי ל-Nfc - סולל בונה תוחלף על-ידי קבוצה צרפתית החברה יוצאת מיזמות
▪  ▪  ▪

עיסקת-ענק בנדל"ן: חברת חפציבה, בבעלות משפחת מרדכי יונה, עומדת לרכוש מסולל בונה את חלקה, 50 אחוז, בפרויקט המגורים "חופים" על חוף ימה של חדרה.
חפציבה תשלם, על-פי הערכה, כ-7-6 מיליון דולר. העיסקה מסמלת את יציאתה הסופית של סולל בונה מענף יזמות הבניה, נוכח מצבה הפיננסי.
במקביל, מנהלת חפציבה מו"מ להכניס לפרויקט חברת השקעות צרפתית גדולה, "שתכנס בנעלי" סולל בונה, ככל הנראה בהשקעה דומה. אם תצא העיסקה לפועל, היא תביא לפרויקט גל של קונים יהודים-צרפתים.
מיתחם "חופים" בחדרה, מיועד לבניית כ-1,100 דירות (על-פי גירסה אחרת: כ-1,300 דירות). חפציבה רכשה את הקרקע בשורת עסקות בשנים 2002-2003 ממשפחות מקומיות, בראשות משפחות אביגדור רוטמן ויוסף הר-גיל. רוב המגרשים נרשו בעיסקות אחוזים לפי 18.5%. קרקע לכ-350 דירות נרכשה במזומן ב-30,000-25,000 דולר לקרקע לדירה, ובתמורה כוללת של כ-10-9 מיליון דולר.
לאחר מכן הכניסה חפציבה את סולל בונה כשותף ב-50%. סולל בונה שילמה 50% מההשקעה במזומן ובקרקע, והתחיבה להשתתף באחוז זהה בהשקעה בבניה. עתה חוזרת חפציבה ורוכשת את הבעלות המלאה על הפרויקט. היא תחזיר לסולל בונה את חלקה בתשלום במזומן בעד הקרקע ובהוצאות הבניה, עם פרמיה מסוימת. על-פי הערכה, תקבל סולל בונה בין 6 ל-7 מיליון דולר במזומן. לא ניתן היה לקבל היום אישור או הכחשה לנתון זה.
החברה הצרפתית העשויה להכנס בנעלי סולל בונה מתוארת כאחת מחברות ההשקעה המובילות בצרפת, בעלת מוניטין מעולה. אם תכנס ב-50% לעיסקה, היא תביא אתה, קרוב לוודאי, גל של יהודים-צרפתים המבקשים לבנות בישראל דירות בסמוך לים. "חופים" מרוחק מחוף הים כ-400 מטרים, כל הדירות פונות לים, ובשל חקיקת חוק החופים, לא יבנו בניינים שיהוו חיץ בין "חופים" לבין הים.
סולל בונה יוצאת מפרויקט "חופים" במסגרת החלטת ההנהלה והבעלים של קבוצת שיכון ובינוי, שסולל בונה תצא מענף היזמות. החברה נקלעה להפסדים כבדים, והחליטה לצמצם את פעילותה. סולל בונה עוסקת כיום רק בבניה קבלנית, וכמעט רק בעבור חברות של שיכון ובינוי. גם פרויקט חופים נבנה על-ידי דניה-סיבוס, ולא על-ידי סולל בונה.
חפציבה בונה כיום 104 דירות ראשונות בחלק המערבי של מיתחם חופים, מול הים - בניין בן 17 קומות, 64 דירות, ובניין בן 11 קומות, 40 דירות. חלק מהדירות נמכרו. דירות בנות 4 חדרים, 112 מ"ר, בקומה א', נמכרות ב-710 אלף שקל, והמחיר בקומות העליונות עולה ל-740 אלף שקל. בפרויקט יש גם דירות של 4.5 ו- 5 חדרים ופנטהאוזים.

תאריך:  23/08/2005   |   עודכן:  23/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בריטניה ידועה כמדינה אשר מעניקה מקלט מדיני לגולים פוליטיים וכעת פועלת לחיזוק ביטחון תושביה בעקבות הפיגועים בלונדון
גלית יצחק
העילה לצמצום הפעילות: אי קבלת 18 מיליון שקלים שלא הועברו מצד משרד הבריאות לבית החולים    בית החולים לא יבצע טיפולי אונקולוגיה, ניתוחים לא דחופים ואף יקטין את היקף הפעילות בטיפול נמרץ
ברוך לוי
לאחר שביצעה שורה של סקרים גיאולוגיים לגילוי ריכוזי נחושת בשטח המכרות, תחל חברת תמנע מיינס בשנת 2006 בייצור נחושת נקייה    השר בן-אליעזר: פתיחת מכרות הנחושת בתמנע תהווה מקור פרנסה נוסף לתושבי אילת
מחלקה ראשונה
הפסטיבל, שיתקיים בין ה-22 ל-25 באוגוסט בנמל אילת, מציע תוכנית מגוונת ועשירה המקיפה סגנונות מוסיקליים, החל מהג'אז המסורתי דרך הג'אז המודרני, הסלסה הקובנית ועד למוסיקת עולם
ברוך לוי
תנפיק אג"ח בהיקף של כ-200 מיליון שקל    מובילים את ההנפקה פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות בע"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il