X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסתיים פינוי יישובי צפון השומרון

הרמטכ"ל: המהלך תם אך לא נשלם

עד אמצע חודש ספטמבר צפוי תהליך ההינתקות להסתיים המפכ"ל: סיימנו משימה לאומית וגם בפני הצבא וגם בפני המשטרה ניצבות משימות חדשות
▪  ▪  ▪
המפכ"ל קראדי

ענבל אביב, שלומי דיאז
הסתיים פינוי שא-נור וחומש

שלומי דיאז
הסתיים פינוי כל יישובי רצועה עזה

"המהלך תם ולא נשלם. מהלכים נוספים עוד עומדים לפנינו והם ידרשו מאיתנו תשומת לב מיוחדת", אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, במסיבת עיתונאים מיוחדת (ג', 23.8.05) וציין, כי תם השלב הראשון מתוך ארבעה שלבים של הפינוי, וכי עדיין יש להשלים את הריסת המבנים והעברת האחריות לידי הפלשתינים.
הוא הוסיף: "אנו מצפים כי נשלים פינוי הרכוש של האזרחים תום עשרה ימים ואחר-כך עוד שבוע עד שבוע וחצי להשלים את פינוי הכוחות הצבאי", כלומר עד אמצע חודש ספטמבר צפוי השלמת תהליך ההינתקות ופינוי השטח, כולל ציר פילדלפי.
"ההתנהגות האזרחית של מירב האנשים הייתה ראויה, אך זה לא מוריד כהוא-זה מההתנהגות של הגורמים הבעייתים", אמר וציין, כי בצבא יקיימו תחקירים ויחקרו את הפעולות וכי בסופם יציגו הנתונים ואת המסקנות.
"אין מישהו אחר שהחובה מוטלת על כתפיו זולת צה"ל ומשטרת ישראל. במהלך הפינוי פינינו כ-15,000 אנשים מבתיהם וממקומות נוספים - זה היה יכול להסתיים אחרת. החיילים והחיילות הפעילו הרבה קור רוח ושכל ישר", הוסיף חלוץ.
הוא התייחס לאירועי היום בשא-נור וחומש והודה למנהיגות המקומית שמנע את התרחישים הקשים אותם צפו כוחות הביטחון.
המפכ"ל קראדי: אני רוצה לומר תודה
למפונים שגילו אחריות גם ברגעים הקשים
מפכ"ל המטרה, רב-ניצב משה קראדי, אמר "אני רוצה להודות למפקדים, לשוטרים ולשוטרות, לחיילים ולחיילות ולשוטרי מג"ב על שגילו איפוק ותבונה. אני רוצה לומר תודה למפונים שגילו אחריות גם ברגעים הקשים".
"אני רוצה לדבר גם על היום שאחרי. סיימנו משימה לאומית וגם בפני הצבא וגם בפני המשטרה ניצבות משימות חדשות. אני מקווה שהשוטרים יגיעו למשימות העתידיות כפי שהגיעו וביצעו משימה זו".
האלוף נווה: קדם לילה ארוך של שיחות
עם רבנים ועם מובילי דעת קהל
מפקד פיקוד מרכז, האלוף יאיר נווה, השתתף אף הוא במסיבת העיתונאים ואמר: "הופעלו פה חמש חטיבות ומשל"ט. למבצע קדם לילה ארוך של שיחות עם רבנים ועם מובילי דעת קהל. בסיכום של שיחות הכנסנו כמות רבה של נציגי מועצה ליישובים השונים ואף הורדו מהמצודה חומרים שונים שהיו עתידים להשתמש נגד הכוחות. בנוסף, נקבעו כללי משחק בין הצדדים".
לדבריו, הרבנים סייעו להוריד את גובה הלהבות ולשמור על כך שהמשימה תתבצע ללא אלימות. "היו שני ניסיונות דקירה והיו עוד מספר מקרים של אלימות פיזית. אני רוצה לומר שלמרות זאת הפינוי בצורה טובה".
הוא ציין, כי משא-נור פונו 700 איש ו-800 פונו מחומש. הוא הדגיש כי מרבית המפונים פונו לכפר הרואה וחלקם האחר פונו לבתי מלון ולמקומות נוספים וכי צה"ל ימשיך להיות עימם בקשר ולבחון את צורכיהם.
עד יום ו', הוא ציין, יתקיימו פעולות אריזה ושימור של החפצים ולקראת סוף השבוע יחלו בהריסת כלל המבנים בשא-נור למעט המצודה הבריטית. בתחילת השבוע הבא יחלו בתהליך דומה ביישוב חומש. "הכוחות ישארו בשטח למנוע טיולים וצעדות לעבר היישובים", אמר האלוף נווה.
מפקד מחוז ש"י: ההידברות עם ההנהגה
הרוחנית ועם מועצת יש"ע הוכיחה את עצמה
מפקד מחוז ש"י, ניצב ישראל יצחקי אמר, כי "התקיימה משימה קשה, קשה מאוד, גם רגשית. הכוחות הוכנו למשימה בצורה טובה. יישמנו את הלקחים מהפינוי בדרום".
"ההידברות עם ההנהגה הרוחנית ועם מועצת יש"ע הוכיחה את עצמה. במהלך כל היום ההידברות לא נפסקה", אמר הניצב והוסיף, כי "בשא-נור הייתה שליטה מלאה ובכל התהליך לא היו חריגות. בחומש היו מספר התבצרויות, ידענו על כך מאתמול בערב וחלקן היו יותר חמורות ממה שחשבנו. במבנה אחד היו עצורים שגילו אלימות רבה כלפי השוטרים".

תאריך:  23/08/2005   |   עודכן:  23/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
המודעה ב"מדור ההיכרויות" הזמינה את הציבור להתקשר למספר הפלאפון ולפתוח "טלצ'ט" אישי להיכרויות    במקום מספר הפלאפון הנכון פורסם מספרו של התובע אשר טען כי הדבר גרם לפגיעה בשמו הטוב
הדר פרבר
לאחר טענות של פוליטיקאים כי המודיעין ידע על תכנון התקפות ה-11 בספטמבר, טוען גורם נוסף כי מוחמד עטא זוהה כבר ב-2000 כחבר באל-קעאידה
ניר וייס
שנה לאחר גניבת ציורי "הצעקה" ו- "המדונה" לאור היום ממוזיאון מונק באוסלו, מודה המשטרה השבדית כי היא עדיין מייחלת לפריצת דרך בחיפושיה אחר הציורים
שלומי דיאז
המשטרה מייחסת להם הצתת מצבור גז ובו חמשת אלפים ליטר גז כדי לבצע פיגוע שימנע את ההינתקות
ברוך לוי
לאחר שהעיסקה הקודמת התפוצצה, חודש הקשר בין הצדדים, ונחתמה עיסקה חדשה לרכישת המוניטין והקניין הרוחני של מיפרומאל על-ידי אקסטל    דני בש, מנכ"ל אקסטל: הרכישה מציבה את אקסטל בשורה הראשונה של ענף האלומיניום בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il