X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל עומדת לבקש את הסגרתו לישראל;
מקסימוב - אחיה של אתי אלון - חשוד במעילה ובגניבת כ-250 מיליון ש"ח מהבנק למסחר; המעצר בוצע ביום ד' (15.5.02); בישראל הוצא צו איסור פרסום - מחשש לחייו של מקסימוב ושל הקצינים הישראליים - שהותר רק במוצ"ש
▪  ▪  ▪

הותר לפרסום: חוקרי היחידה הבינלאומית לחקירת פשעים (יאחב"ל), יחד עם משטרת רומניה, הצליחו, לאחר מצוד בינלאומי, לעצור בבוקרשט ברומניה את עופר מקסימוב - אחיה של אתי אלון. מקסימוב עצור עתה ברומניה ל-40 יום, בצו בית המשפט ברומניה. בימים הקרובים תוגש בקשה אל התביעה ברומניה, כדי להסגירו לישראל.
מקסימוב חשוד בגניבת 250 מיליון ש"ח מהבנק למסחר. הוא מבוקש בישראל כחשוד המרכזי בפרשת המעילה, הנחשבת לאחת הגדולות בארץ. חוקרי יאחב"ל פתחו מיד לאחר גילוי המעילה במצוד לאיתורו. נעשתה גם פניה לאינטרפול כדי לסייע במעצרו. הוקם צוות מיוחד, בראשה עומדת פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) אלה רובינק. את צוות החוקרים הוביל ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי. שניים מהחוקרים - לוני ארדיטי וחיים איפרגן, אף יצאו בתחילת השבוע שעבר לרומניה כדי לסייע למשטרת רומניה באיתורו ובלכידתו. המאמצים התמקדו בבוקרשט, במחוז פראחובה ובכמה אזורים נוספים לגביהם הגיע מידע מוכמן.
הקושי לאתר את מקסימוב נבע, בין היתר, מכך שהוא לא החזיק באשרת שהייה בתוקף, ועבר ממקום למקום כדי להימלט הן מאנשי המשטרה והן מנושים שערכו מצוד משלהם אחריו. נודע, כי גם שגריר ישראל ברומניה, סנדו מזור - לשעבר ראש יאחב"ל, סייע בלכידות מקסימוב. בסופו של דבר אותר מקסימוב על-פי מידע מדוייק שהגיע אל מחלקת המודיעין של משטרת רומניה. יחד עימו היה אותה עת ישראלי אחר - שרון לוי. בעת מעצרו לא גילה מקסימוב סימני התנגדות.
מקסימוב נעצר ביום ד' (15.5.02). מעצרו דווח בהרחבה בעיתונות ברומניה. ואולם, בישראל - לבקשת יאחב"ל - הוצא צו איסור פרסום, שאסר פרסום דבר מעצרו. הצו נומק בבית המשפט, מחשש להתנקשות אפשרית בחייו של מקסימוב, וגם בחיי קציני יאחב"ל שהביאו למעצרו. רק במוצ"ש סמוך ל-22:00, לאחר פרסום הדבר בכמה אתרי אינטרנט פורעי חוק, הותר דבר המעצר לפרסום, והמשטרה פרסמה את ההודעה הבאה:
היאחב"ל ומשטרת רומניה עצרו ביום ד', 15 במאי 2002 בשעות הערב את עופר מקסימוב. שני חוקרי היאחב"ל השוהים ברומניה יחד עם נציג משטרת ישראל במקום (האזורי) עמדו בקשר הדוק עם משטרת רומניה, וביניהם גם יחידת עילית של משטרת רומניה, בפעילות מורכבת ומשולבת של החוקרים ובפיקוח של היחידה בארץ, יחד עם המשטרה המקומית, הביאה לגילוי מקום הימצאו של החשוד ולהובלת המשטרה הרומנית למקום הימצאו המדוייק ולמעצרו.
כרגע נפתחו הליכי הסגרה, לכשיושלמו יובא החשוד לארץ. לעת עתה, חוקרי היחב"ל השוהים ברומניה, כבר פגשו את החשוד שעצור בפקודת בית משפט הרומני, יחד עם המשטרה הרומנית.
עד כאן הודעת המשטרה.
ישראל עומדת, כאמור, לבקש את הסגרתו של מקסימוב. מידע על כך דווח בהרחבה בעיתונות ברומניה. על-פי אותם מידע, הואיל ואין הסכם הסגרה בין ישראל לבין רומניה, עשויה ישראל להסכים לעיסקת חליפין: קבלת מקסימוב, תמורת הסגרת שני חשודים שברחו מרומניה לישראל. המדובר ביוהנה מריה-ולאס, וחשוד נוסף. השניים מיוצגים על-ידי עו"ד יורם שפטל, שביקר בעניין זה ברומניה בשבוע שעבר.

תאריך:  18/05/2002   |   עודכן:  19/05/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יום קודם נהרגה בטעות ערבייה-ישראלית ליד טולכרם
יואב יצחק
מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא: אין מקום לוועידה כל עוד הכיבוש נמשך ונמשכים לדבריו מעשי הרצח בגדה המערבית וברצועת עזה
הדר פרבר
שרידי הגופה הועברו לבדיקות DNA בארה"ב
הדר פרבר
שני בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית החולים הדסה הר הצופים
יואב יצחק
יו"ר הרשות הפלשתינית דורש נסיגת צה"ל לקווים בהם עמד ב-1999 (בתקופת ממשלתו של אהוד ברק); היערכות מפני פיגועים, כולל פיגועי התאבדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il