X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוות דעת שנשלחה לרב מצגר מהיועץ המשפטי ממליצה לרב הראשי לישראל שלא לדון עוד ברבנות בנושא הריסת בתי הכנסת בחבל-עזה
▪  ▪  ▪

סערה רבתי בקרב חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, בשל מה שמוגדר בקרב חברי מועצת הרבנות: התערבות ממשלתית בוטה בפעילות הרבנות הראשית לישראל.
הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, קרא (25.8.05) לרב מצגר, לכנס בדחיפות את מועצת הרבנות הראשית קודם להריסת בתי הכנסת בחבל עזה.
"אני מקווה שהרבנים הראשיים ישמרו על כבודה של מועצת הרבנות, ולא יפעלו על-פי תכתיבי משרדו של היועץ המשפטי", אמר הרב אליהו. "מחובתם של הרבנים הראשיים לשמור על העצמאות של הרבנות הראשית, שהיא אחת מאבני היסוד של היהדות".
דבריו אלו של הרב אליהו באו בתגובה לדבריו של היועץ המשפטי, שהמליץ לרב מצגר שלא לכנס את מועצת הרבנות הראשית לדיון בהריסת בתי הכנסת. כאילו לא די בעיכובים הבלתי מוסברים מצד הרב מצגר מלכנס את מועצת הרבנות הראשית, נחתה על חברי הרבנות הראשית מהלומה נוספת מצד גורמים חיצוניים המנסים להשפיע על פעילות הרבנות.
חוות דעת משפטית: "אין מקום לכנס את המועצה"
ל-Nfc הגיע עותק מחוות-דעת משפטית, שהוכנה במשרדה של היועצת המשפטית (בפועל) במשרד ראש הממשלה על-ידי עו"ד איל ינון, סגנה הבכיר. חוות הדעת שוגרה אתמול (ד', 28.8.05) אחר-הצהריים ללשכתו של הרב יונה מצגר. ראש הממשלה, כידוע, משמש גם כשר הדתות.
חוות הדעת נכתבה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה בתגובה לדרישת "התנועה להגינות שלטונית", שדרשה מהרב מצגר לכנס את מועצת הרבנות הראשית כפי שהבטיח, ולמלא בכך את חובתו.
במסמך צויין פסק דינו של בג"צ בנושא הריסת בתי הכנסת, וצויין כי בעבר דחה הרב שלמה עמאר את פניית משרד ראש הממשלה להיות שותף בגיבוש הנחיות הלכתיות בסוגיית הריסת בתי הכנסת.
כזכור, החליט בית המשפט הגבוה לצדק בשבתו כבג"צ לדחות את העתירה שלא להרוס את בתי הכנסת בהסתמך על דעת יחיד של הרב מצגר, שפסק ההלכה שהציג בפני בית המשפט היה בניגוד לעמדתם של גדולי תורה אחרים.
"לאור קביעת בית המשפט, החלטת הממשלה מיום 6.6.04 בדבר הריסת בתי הכנסת עומדת בעינה, והממשלה פועלת כבר על-פיה ובהתאם להנחיות ההלכתיות שניתנו על-ידך ושהוצגו לבית המשפט. פעולות אלה נמצאות בעיצומן ויושלמו תוך זמן קצר", נכתב בחוות הדעת המשפטית, שבסופה ניתנה המלצה לרב מצגר, שלא לכנס את מועצת הרבנות הראשית לדון בנושא: "במצב הדברים כפי שפורט לעיל, ולאחר מתן פסק הדין במסגרתו הוצגו שתי עמדות הרבנים הראשיים והתחלת ביצוע הפעולות בשטח, ונראה כי אין מקום לכנס את מועצת הרבנות הראשית לדיון בסוגייה זו.
עותקים מחוות הדעת המשפטית נשלחו ליועץ המשפטי מני מזוז, למשנה היועץ יהושע שופמן, לרב הראשי הספרדי שלמה עמאר, לרב הצבאי הראשי ישראל וייס, למנכ"ל משרד רה"מ אילן כהן, ולאבי ליכט, סגן בכיר לפרקליט המדינה.
הכרעה בעניינו של הרב מצגר בעניין החשדות שהועלו נגדו בפרשת האירוח שקיבל בבית מלון בירושלים תלויה ועומדת בימים אלו להכרעת מזוז.

תאריך:  25/08/2005   |   עודכן:  25/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
"יום אחד תתעורר ישראל כשהסכין מונחת על צווארה", כותב בכיר החמאס במאמר פובליציסטי המתפרסם באתר האינטרנט של הארגון; "יגיע רגע אחד שבו תעצום את עיניה, רגע שיהפוך לאחרון"
מיכאל דבורין
מעצרו של הקצין, מ"פ בדרגת סרן שסירב ליטול חלק בעבודות ההנדסיות בישובי צפון השומרון שפונו, הוארך בהתאם בבית הדין הצבאי של מחוז מרכז
מתי טוכפלד
המערכת הפוליטית נערכת לאפשרות שהכנסת תפוזר כבר באוקטובר    יחד-מרצ והערבים הודיעו שיתמכו    כמוהם מתנגדי שרון בליכוד ויתכן שגם שינוי    ח"כ אורי אריאל: "חייבים לחזור לעם"    אורלב: יש רוב של 64 חברי כנסת להפיל את שרון
מיכאל דבורין
לאחר שנים של דחיות אישרה העיריה את בניית האולם שאמור לשמש את קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים בניסיונה להגיע לצמרת הכדורסל האירופית ביורוליג; כזכור לאחרונה רכש את הקבוצה המילארדר ארקדי גאידמק; עלות הפרויקט כ-90 מיליון ש"ח
מיכאל דבורין
הרמטכ"ל דן חלוץ שיגר איגרת מיוחדת לחיילי צה"ל בה שיבח אותם על עמידתם במשימה הקשה של הפינוי - "הפגנתם עוצמה פנימית ראוייה לשבח", כתב הרמטכ"ל לחיילים ולקצינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il