X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רבים מהמופנים עדיין שוכנים בבתי מלון, אכסניות ואוהלים, אך למטלטליהם טרם נמצא פתרון כעת מנסים אנשי מנהלת סל"ע למכור להם מכולות על חשבון הפיצויים
▪  ▪  ▪

מפוני גוש קטיף מוחים על כך שאנשי מינהלת סל"ע מחתימים אותם על מסמך, לפיו יאלצו לוותר על אלפי שקלים מסכום הפיצויים, לצורך רכישת מכולה עבור מטלטלי הבית.
מתיישבי גוש קטיף פזורים כיום ברחבי הארץ במסגרת פתרונות הדיור הזמני שהציעה להם הממשלה: בבתי מלון, בבתי הארחה, בפנימיות, מוסדות ציבור ובערי אוהלים. אנשי מינהלת סל"ע מגיעים למפונים במקום שיבתם, על-מנת להמשיך את הטיפול בהם, לבחון היכן הם מעוניינים להקים את יישובם הזמני ולפתור בעיות לא מעטות הקיימות בקרב אוכלוסיה זו.
המפונים טוענים, כי במסגרת הטיפול בהם, מנצלים אנשי המינהלת, הפועלים בשליחות משרד ראש הממשלה, את מצבם הנפשי הקשה, ואת חוסר יכולת השיפוט שלהם, על-מנת להחתים אותם על מסמכים שונים, שלדבריהם, פוגעים בזכויותיהם.
בשבוע שעבר החתימו אנשי המינהלת את המפונים על מסמך, לפיו מסכים החותם לקבל מקדמה של 50,000 שקלים על חשבון הפיצויים. אלא מה, שבמסמך מצוין כי לחותמים לא תהיה עילה לתביעה נוספת. נציגי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" הנרתם למען המפונים ומסייע במאבקם, אומרים כי "עורכי דין חדי לשון, מגיעים בשליחותם של הרשעים שגרשו אותנו מביתינו ומנסים לעבוד על המגורשים בלשון רכה ובכך לחסוך למדינת ישראל תביעות בעתיד", כלשונם.
השבוע הגיעו שוב נציגי המינהלת, הפעם על-מנת להחתים את המתיישבים על מסמך נוסף, לפיו נאלץ כל מתיישב שרוצה לארוז את רכושו שנשאר בגוש קטיף, לחתום על התחייבות כספית בסך 7,000ש"ח לרכישת מכולה. מחיר שלא כולל את עלות הסבלים, אותם צריכים המתיישבים לשכור בעצמם. המינהלת מאפשרת במקום לרכוש מכולה, לשכור מכולה ל-21 יום, תמורת 5,000 שקלים. הסכום כמובן, ינוכה מהפיצויים המגיעים למפונים.
"לא די שאין לנו מקום לגור", הם אומרים, "רובנו במלונות, השאר באוהלים ופנימיות, אנחנו גם צריכים לרכוש מכולה?!, אין גבול לרשעות. אם היו דואגים לבתי קבע בזמן, לא היינו נזקקים למכולות, אלא היינו יכולים להעביר את תכולת הדירה מיידית למגורים החלופיים".
במינהלת סל"ע אומרים, כי רק המתיישבים שהתפנו לאחר ה-15 באוגוסט, מתבקשים לחתום על המסמך, שכן לא פונו מרצון בהתאם לחוק הקובע כי לאחר תאריך זה השהייה ברצועת עזה אינה חוקית.

תאריך:  25/08/2005   |   עודכן:  25/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
"גם אם שיתוף המידע במערכת הצבאית היה מלא לא היה בכך דבר שעשוי היה לרמוז או להדליק נורה אדומה כי החייל מהווה פוטנציאל לביצוע מעשה טרור"
עומר שיקלר
730 אחיות בריאות התלמיד קיבלו מכתבי פיטורים    השר נווה הורה ללשכות הבריאות המחוזיות להקפיא את מכתבי הפיטורים
טלספורט
הבעלים החדש של בית"ר סייר היום בשוק מחנה יהודה והגיע לאימון הקבוצה, בו שוחח עם השחקנים ועם המאמן אלי אוחנה
מיכאל דבורין
החברה הגדילה את הרווח התפעולי שלה ברבעון השני של 2005 בשיעור של כ-116% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד לכדי 4.6 מיליון ש"ח    בהכנסות החברה ממלונאות נרשם גידול של כ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
מיכאל דבורין
בכך הגיעה אלביט מערכות לאחזקה של כ-26% בתדיראן קשר    נשיא אלביט מערכות יוסי אקרמן התמנה ליו"ר הדירקטוריון של תדיראן קשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il