X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
אבו מאזן במסר לקהל יעד זר: "הנסיגה מעזה – ניצחון השלום" הפלשתינים: סוכם עם ישראל על הקמת אזור חיץ בצפון רצועת עזה
▪  ▪  ▪

"לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי אין מונופול על ההתנגדות", אומר ג'בריל רג'וב, "[ההתנגדות] איננה עמדה [ייחודית] לחמאס ולג'יהאד, אלא עמדת כל העם הפלשתיני". מנגד הוא מדגיש, כי גם לפת"ח אין עוד מונופול על השלטון ברשות הפלשתינית. "זוהי החלטה אסטרטגית שאין ממנה דרך חזרה.. אנו שותפים לעבר [אחד] ונהיה שותפים למערכת הפוליטית בעתיד". דבריו מתפרסמים (ו', 26.8.05) בראיון שהעניק לעיתון הערבי-ישראלי 'כול אל-ערב' היוצא בנצרת.
גם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מדבר בשני ראיונות המתפרסמים היום במקביל על עתיד השלטון ברשות ביום שלאחר הבחירות למועצה הפלשתינית המחוקקת (הפרלמנט) בינואר 2006. "אין כל מניעה שהחמאס יהיה חלק מהממשלה אם יזכה בדי קולות בבחירות", מגלה היו"ר בראיון משותף לעיתון הצרפתי 'ליברסיו' ולעיתון הספרדי 'איי.בי.סי'. העובדה שמדובר בארגון טרור, כך נראה, כלל לא משחקת תפקיד מבחינתו בעניין זה.
ראשי החמאס, הוא מעריך, ישתלבו בחיים הפוליטיים, ואילו הארגון יהפוך למפלגה פוליטית. החמאס טרם הגיב לדברים. מה גם, שאבו מאזן אינו נכנס לשאלת הנשק שברשות הארגון. קשה להתעלם מהעובדה שהוא מתאים את מסריו לקהל היעד. "נסיגת ישראל מעזה היא ניצחון השלום. ניצחון של הישראלים והפלשתינים כאחד", הוא אומר שם. זאת בשעה שלבני עמו הוא מטפטף כבר למעלה משבוע שהנסיגה היא פרי מפירות הקורבנות והשהידים. אמביוולנטיות שאין לטעות בה.
רג'וב, יועצו של אבו מאזן לביטחון לאומי, גורס בראיון, כי "המשך הכיבוש בגדה ובמזרח-ירושלים פירושו המשך ההתנגדות". בראיון עמו הוא אף מבטא את עמדת אש"ף, כי "ההתנגדות אינה מטרה אלא אמצעי". הוא מבהיר, כי "הדיאלוג והמו"מ עם ישראל יימשך", לפחות לפי שעה, וזאת "על-מנת לשכנע אותה כי סיום הכיבוש ו[מפעל] ההתנחלות, וכן הכרה בזכות העם הפלשתיני לעצמאות ולהקמת מדינה הם אינטרס", בראש ובראשונה שלה.
בתוך כך, ישנם דיווחים סותרים בצד הפלשתיני לגבי הסכמת ישראל לנוכחות צד שלישי במעברים ברצועת עזה. גורמים פלשתינים אומרים, שאמש, בפגישה במעבר 'ארז' בין ראש אגף התכנון בצה"ל, האלוף יצחק הראל, לבין מקבילו הפלשתיני, ג'מאל אבו זאיד, הושגה הסכמה בין הצדדים על הקמת אזור חיץ בצפון הרצועה. לא נמסרו פרטים נוספים.
ישראל והפלשתינים ממתינים עתה לבואו של ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, בשבוע הבא לאזור. סולימאן יישא דברים בשמו של הנשיא מובארק בפרלמנט הפלשתיני ומשם ימשיך לפגישות עם בכירים בירושלים וברשות.

תאריך:  26/08/2005   |   עודכן:  26/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
ענקית המוסיקה האמריקנית, בה חתומים כוכבי הענק מדונה ו- "לינקין-פארק" מצטרפת אף היא למהפכת ה- "e-Label"
עידן יוסף
מכל רחבי העולם נשמעות תגובות מפרגנות לשרון על ביצוע ההינתקות    אבל בעוד דעת הקהל העולמית אוהדת, לא כולם עשויים מיקשה אחת, ויש גם כאלו שמעיזים לצאת נגד
עומר שיקלר
ביום ב' הקרוב יפורק גדוד שחר אשר הוקם על-מנת לפנות את יישובים ברצועת עזה ובצפון השומרון    הגדוד הורכב מקצינים ונגדים של צה"ל
עומר שיקלר, שלומי דיאז
במסגד חסן בק נערכה עצרת מחאה ותפילה    מוחים על זריקת ראש החזיר לשטח המסגד    המשטרה נערכה מבעוד מועד למנוע הפרות סדר לאחר התפילה
אלעזר לוין
המינהל הוזיל את המגרש ב-13% ושינה את יעודו מבניה להשכרה למוסד - ומצא קונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il