X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"עמדתנו ביחס למזרח ירושלים ולגדה זהה", מדגיש שליח האיחוד; החמאס מאיים באינתיפאדה פנימית; דוחה התביעה להניח הנשק: "שהישראלים יתפרקו מהגרעין"
▪  ▪  ▪

שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום, מרק אוט, טוען (שבת, 27.8.05), כי התחייבות ראש הממשלה שרון להשאיר את גושי ההתנחלויות הגדולים ביהודה ושומרון בידי ישראל, היא לא יותר מאשר "ספין" שנועד לצרכים פנימיים. "בינתיים הוא לא עשה דבר. הצהרות הן לא מעשים... מה שמעניין אותנו הוא מה קורה בשטח", אומר אוט בראיון לעיתון המזרח-ירושלמי 'אל-קודס'.
שלשום שיבח האיחוד האירופי את "החלטתו האמיצה" של שרון לצאת מעזה ומארבע ישובים באזור ג'נין. מחר צפוי להגיע לאזור הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד, חאבייר סולאנה, לסבב שיחות עם בכירים בישראל וברשות.
ברשות הפלשתינית מנהלים בימים אלה מגעים אינטנסיביים עם האירופים, במטרה לקבל סיוע כספי לתמיכה במנגנון המשטרה הפלשתינית. לדברי אוט, האיחוד האירופי חותר להעתקת מודל פינוי רצועת עזה לשטחי יהודה, שומרון ומזרח ירושלים. "זה יהיה מודל הפינוי גם בנסיגות הישראליות הבאות". למעשה, הוא אומר, בראיית האיחוד האירופי למזרח ירושלים ולשטחי יו"ש גזירה שווה – שני האזורים כפופים למו"מ. "עמדתנו ביחס לגדה ולירושלים זהה". הוא מדגיש, כי עתידה של ירושלים יידון במו"מ ותובע שלא לנקוט עמדה חד-צדדית בעניינה.
הרש"פ היא שתקבע מי יישא נשק
אוט מגלה גמישות בכל הנוגע לדרישת ישראל לפרק את ארגוני הטרור מנשקם כתנאי לכל מהלך נוסף בעתיד. "אני לא יודע מה שרון חושב, אבל איש אינו תומך בדחיפת העניינים לעבר מלחמת אזרחים פנים-פלשתינית... הממשלה [הפלשתינית] הלגיטימית היא שתקבע מי יישא נשק... חשוב לומר שאנו [באיחוד] לא דורשים מהרשות להיכנס למלחמת אזרחים עם החמאס או גדודי חללי אל-אקצה. אנו רוצים שהם יניחו את נשקם ויפנו לעשייה פוליטית. אין בינינו מחלוקת על כך". הוא מבהיר, עם זאת, כי מדינה נורמלית אינה יכולה להתקיים כשבתוכה פועלים במקביל שני צבאות או שלושה. "ירי הרקטות", מוסיף אוט, "גרם סבל רב לפלשתינים והאופציה האחרת היא לנהל מאבק לגיטימי, התנגדות לגיטימית ומו"מ".
אוט אף מעריך, כי אפשר ואנשי האיחוד האירופי באים במגע עם ראשי עיריות מטעם החמאס לשם פתרון בעיות אזרחיות תכופות ברמה המוניציפליות. זאת לאחר שראשי החמאס קוראים בגלוי להשמדתה של מדינת ישראל. מחמוד א-זהאר, בכיר הארגון בעזה, אמר רק באחרונה בראיון לעיתון האיטלקי 'קוריירה דה לה-סרה', כי סופה של ישראל להיעלם מהאזור. היום [ראו קישור] מפרסם ראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דיף, קלטת בה הוא מדגיש, כי מלחמת הקודש בישראל תימשך עד לשחרור כל "פלשתין", בה הוא כולל גם את צפת, יפו ועכו. בכירים בירושלים שבו וקראו לרשות לפעול בנחישות כנגד הארגון בעקבות דברי דיף.
אחרי עזה - מצפים לניצחון בעכו ובירושלים
אתמול קיים ארגון החמאס "תהלוכת ניצחון" משותפת עם גדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. פתחי חמאד, מפקד מקומי בחמאס, נשא דברים במהלכה: "היום אנו חוגגים את הניצחון הזה [היציאה מעזה] ומחר נחגוג את השלב הבא של הניצחון – שחרור האסירים, גם אם זה כרוך בפעולות של חטיפת [ישראלים]... אנו מצפים לניצחון נוסף בעכו ובירושלים... נמשיך בג'יהאד עד לשחרור פלשתין מהים ועד הנהר. איש לא יעמוד בדרכנו".
חמאס השיב לכל אלה הקוראים לפרק את 'ההתנגדות' מנשקה. "קודם כל תפרקו את הנשק הגרעיני [של ישראל]". במסר חד לבכירי הרשות הפלשתינית הבהיר: "אם לא תוכלו לספק לנו את הצרכים הבסיסיים, תפרוץ אינתיפאדה, לא נגד ישראל אלא בתוכנו". חמאד סייג את דבריו והבטיח, שבכל מקרה לא יפגע החמאס ביו"ר הרשות, אבו מאזן.
אתמול, לאחר תפילות יום השישי, נשא אבו מאזן בלשכתו ברמאללה תפילה מיוחדת לעילוי נשמתם של ההרוגים בטול-כרם, חלקם פעילי טרור. יחד עימו היה שר הפנים והביטחון הלאומי הפלשתיני, גנרל נאסר יוסוף. ביום רביעי, מעט לפני חצות, חוסלו במהלך היתקלות עם כוח מיוחד של צה"ל בעיר חמישה פלשתינים, בהם לפחות שני פעילי טרור – האחד מהג'יהאד האיסלאמי והשני חבר בגדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח.

תאריך:  27/08/2005   |   עודכן:  27/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מצרים שוב דורשת לכפות על ישראל פיקוח למניעת הפצת נשק גרעיני    מובארק שוקל לבקר בישראל ולנאום בכנסת אחרי ספטמבר
מחלקה ראשונה
ההפגנה התקיימה ביום ו'    כוח של אנשי יס"מ פיזר בכוח את המפגינים    שלושה נעצרו    שלי אברט: האלימות כלפינו - כאין וכאפס לעומת הסבל הנגרם לבעלי החיים
מחלקה ראשונה
אופטימי באשר לעתיד חיזבאללה: "המפעל הזה יישאר הרבה אחריי"    מודה בסיוע ישיר לארגוני הטרור בשטחים    נמנע בראיון מאזכור עסקת השבויים
מחלקה ראשונה
זהו המתכון להצלחה ב"קרב המוחות" מול הממסד הישראלי שניסה לטענת ואנונו להשתלט על הלך מחשבתו; "ישראל אינה שונה מהנאצים - השואה האמיתית היא הגרעין והיחס לפלשתינים"
מחלקה ראשונה
שתי התאונות אירעו באזור הצפון    עוד עשרה נפצעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il