X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפלשתינים נערכים למערכה משפטית נגד ישראל שבמוקדה: הגשת תביעות משפטיות בישראל ובבית הדין הבינ"ל על נזקים שנגרמו להם במהלך 38 שנות השליטה הישראלית ברצועת עזה
▪  ▪  ▪

גורמי משפט פלשתינים רשמיים ופרטיים החלו להיערך להגשת תביעות משפטיות נגד ישראל, בתביעה לפיצויים על הנזקים שנגרמו לתושבים פלשתינים כתוצאה מהכיבוש הישראלי של רצועת עזה מאז 1967.
מושל חאן יונס, חוסני זוערוב, אמר בראיון לאתר האינטרנט "איסלאם און ליין", כי מחוז חאן יונס פנה למומחים למשפט ולעורכי דין על-מנת להגיש תביעה פיצוים מאוחדת של כל המחוזות הפלשתינים נגד ישראל. לצורך הכנת איסוף המידע והכנת התביעות המשפטיות אמורה לקום ועדה מיוחדת שתהיה בפיקוח בכירי המשפטנים הפלשתינים. זוערוב ציין, כי המערכה המשפטית נגד ישראל מהווה עדיפות ראשונה מבחינת הפלשתינים לצד תוכניות הפיתוח של רצועת עזה.
מוחמד עפאנה, מומחה למשפט ממרכז עזה לענייני משפט וחוק, אשר צפוי ליטול חלק במערכה המשפטית, קרא לתושבים פלשתינים שנפגעו באינתיפאדה להגיש תביעות פיצויים נגד ישראל בבית הדין הבינ"ל בהאג בגין נזקים כספיים וגופניים. לגישתו, ישראל הפרה בשליטתה ברצועת עזה מאז 1967 את אמנת ז'נווה ואת החוק הבינ"ל, קבע עפאנה וציין, כי הנסיגה מרצועת עזה אינה מבטלת מבחינה משפטית את אחריותה של ישראל לשטח זה.
עפאנה טען, כי אם ישראל רוצה לבטל את זיקתה לרצועת עזה, עליה לשחרר את כל האסירים הפלשתינים, לאפשר את שיבת הפליטים, לשלם פיצויים לפלשתינים ולהעניק לרשות הפלשתינית ריבונות מלאה על שטח הרצועה ביבשה, באוויר ובים.
תושבים פלשתינים מתכוונים לפנות גם הם להגיש תביעות פיצויים פרטיות נגד ישראל. אחדים מהם ציינו, כי ישראל צריכה לפצות אותם כפי שפיצתה ביד רחבה את המתנחלים שפונו מבתיהם. איסמאעיל אלסמירי אמר כי בכוונתו לתבוע פיצויים על השימוש שעשה צה"ל במשך למעלה מ-20 שנה באדמותיו לצורך הקמת עמדה צבאית, ועבד אל-רחמן אל-עבאדלה, הטוען כי שטחים בבעלותו סופחו להתנחלות תל קטיף, הבטיח ש"לא ישקוט ולא ינוח עד אשר ישלמו הכובשים את מחיר ניצול אדמותיי במשך כל השנים".

תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כל רבני הפלגים החרדים התאחדו להתפלל על חבר מועצת גדולי התורה, משה שמואל שפירא, שמצב בריאותו קשה    בהיוועצות עם רבנים הוחלט לשנות את שמו כדי לבלבל את השטן
ספורט 5+
מאמן נבחרת ישראל קיים בימים האחרונים התייעצויות עם הצוות המקצועי שהמליץ לו לזמן את קשר מכבי ת"א לקראת המשחק הגורלי מול שוויץ    ראשי בולטון ביקשו מבן חיים לא להתאמן עד המשחק מול שוויץ
יהונתן דחוח-הלוי
הפלשתינים טוענים כי הקליטה נעשתה בהסכמת ישראל    המפקד הצבאי הפלשתיני בגדה: "רוב פעילי גדודי חללי אל-אקצה כבר נקלטו בכוחות הביטחון בהסכמת ישראל"
מתי טוכפלד
השרידים שיפונו, יועברו מייד לבתי העלמין החדשים, שם יקיימו המשפחות השכולות הלוויות    ראש אכ"א, שטרן: "צה"ל יפגין אין סוף רגישות לטיפול בבעיה"
ענבל אביב ושלומי דיאז
נורו על-ידי אלמונים בשוק האתרוג ביפו    פונו לבית החולים וולפסון שם מתו לבסוף מפצעיהם    הרקע: סכסוך חמולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il