X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך על-פי סקר שערכו חוקרים שווייצרים טוענים כי קיימות ראיות קלושות להשפעה של תרופות הומאופתיות לעומת ראיות משמעותיות להשפעות הטיפול הקונבנציונלי
▪  ▪  ▪

אנשים הנוטלים תרופות הומאופטיות יכולים באותה מידה לקחת במקומן "גלולת סוכר" - כך טוענים חוקרים לאחר שערכו סקר עדכני ומצאו כי סוג זה של טיפול משלים אינו פועל טוב יותר מאשר תרופת פלצבו (תרופת דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך מבחינה פסיכולוגית משפיעה כתרופה).
הסקר פורסם בעיתון Lancet.
על-פי הדוח שפרסמו, קיימות ראיות קלושות להשפעה ספציפית של תרופות הומאופתיות לעומת ראיות משמעותיות להשפעות הטיפול הקונבנציונלי.
הממצאים תומכים בדעה כי ההשפעות הרפואיות של ההומאופתיה זהות להשפעות הפלצבו.
העוסקים במקצוע הרפואה ההומאופטית, שהומצאה בסוף 1700 על-ידי הרופא הגרמני סמואל האנמן, מאמינים כי ככל שהפיתרון "חלש" יותר, כך התרופה יעילה יותר. ההומאופטתיה מבוססת גם על כך שניתן לרפא מצב מסויים על-ידי חומרים המפיקים את אותם סימנים ותסמינים באדם בריא.
אין ראיות ליעילות הטיפול
אך החוקרים שסקרו את הנושא, מאוניברסיטת ברן שבשווייץ, גילו כי אין כל ראיות ליעילות ההומאופתיה.
למסקנות אלו הגיעו לאחר שסקרו 110 ניסויים הומאופתיים ומספר שווה של ניסויים רפואיים קונבנציונלים. התרופות במחקרים כללו את אלו המיועדות לטיפול בדלקות בדרכי הנשימה, בעיות מעיים, חבלות מצטברות וניתוחים.
במאמר שפרסמו קראו החוקרים לרופאים לספר למטופליהם כי הם מבזבזים את זמנם כשהם נוטלים תרופות הומאופתיות אך גם לפנות זמן נוסף ליצירת קשר עם המטופל ולא להסתפק רק ברישום מרשם לתרופה ולשכוח ממנו.
הרופאים, לדבריהם, צריכים להיות אמיצים וכנים עם החולים שלהם לגבי חוסר היעילות של הרפואה ההומאופתית, ועם עצמם לגבי כישלון הרפואה המודרנית בהקשר של צרכי החולים בטיפול אישי.
הפופולאריות עולה
תחת הכותרת "סוף ההומאופתיה", מעלה המאמר את השאלה כיצד גברה הפופולאריות של הטיפול ההומאופתי כשב-150 שנה האחרונות ניסויים גילו כי אינו יעיל.
לטענתם זוהי הגישה של החולים והמרפאים המובילה לדפוסים של חיפוש אחר טיפול אלטרנטיבי היוצר איום גדול יותר לטיפול הקונבנציונלי והבאת טיעונים מלאכותיים לגבי יתרונות משוערים ולא סבירים.
ברגע שיוצאו נתונים מניסויים קטנים ופחות קפדניים וראיות בעלות אופי של דעות קדומות יילקחו בחשבון, לא ניתן יהיה לברוח מהמסקנות המתבקשות. לא ניתן אומנם להוכיח שלילה וסתירה, אך ניתן להראות כי ההשפעות שנראו בניסוי הומאופתיה בפלצבו עלו בקנה אחד עם הנחות בנושא פלצבו בלבד.
איגוד ההומאופתיים הבריטי מצידו, שלטענתו מעסיק 1,000 רופאים בתחום, אינו מסכים לדברים: "יש להתייחס לדוח בצורה זהירה ביותר, משום שהוא עוות בצורה משמעותית", כך לדברי המנהל הרפואי של בית החולים ההומאופתי 'Royal London' ודובר האיגוד.
"עבור עיתון רפואי יוקרתי מדובר בדיווח מוזר למדי. זוהי דוגמה קטנה והם לא דיווחו אפילו על מה ביססו אותה. למרות זאת הם הגיעו למסקנות כל כך סוחפות וכתבו זאת במאמר מערכת כל כך מסוגנן", אמר.
"ההומאופתיה ספגה ביקורות מסוג זה במשך 200 שנה אך היא הולכת ומתחזקת מפני שאנשים רוצים בה ומחקרים רבים מראים כי הטיפול אכן פועל".

תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מרטין לותר קינג נשא את הנאום על מדרגות אנדרטת לינקולן בעיר ושינגטון בארצות הברית במסגרת הפגנת מחאה ענקית נגד הממשל הגזעני    "... יש לי חלום שארבעת ילדיי יחיו יום אחד באומה בה הם לא ישפטו על-פי צבע עורם אלא על-פי טיב אישיותם"
אסף גדות
אירגונים בארה"ב פועלים להקמתו של מה שמסתמן כ"הדור הבא של רשת האינטרנט"    מומחים: כל המאמצים לשיפור הבטיחות והפרטיות ברשת אינטרנט כפי שהיא כיום הם עבודת טלאים, תיקונים על-גבי תיקונים של מבנה לא יעיל מלכתחילה
אסף גדות
מרוקני בן 18 וטורקי בן 21 חשודים שהפיצו את התולעת שהדביקה עשרות אלפי מחשבים באמריקה, ופגעו בחברות גדולות    המעצר - שיתוף פעולה בין מרוקו, טורקיה, Microsoft וה-FBI
יהונתן דחוח-הלוי
הפלשתינים נערכים למערכה משפטית נגד ישראל שבמוקדה: הגשת תביעות משפטיות בישראל ובבית הדין הבינ"ל על נזקים שנגרמו להם במהלך 38 שנות השליטה הישראלית ברצועת עזה
עידן יוסף
כל רבני הפלגים החרדים התאחדו להתפלל על חבר מועצת גדולי התורה, משה שמואל שפירא, שמצב בריאותו קשה    בהיוועצות עם רבנים הוחלט לשנות את שמו כדי לבלבל את השטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il