X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
מד"א מדווח: 50 נפגעים, מהם 2 במצב קשה והשאר נפגעי חרדה שני מאבטחים חסמו דרכו של המחבל-המתאבד מטרת המחבל: לפגע בבי"ח סורוקה
▪  ▪  ▪
   יפעת גדות, הדר פרבר, מתי טוכפלד
טרנר: בהעדר גדר הפרדה - יהיו פיגועים

פיגוע התאבדות בתחנה המרכזית של אגד בבאר שבע: מחבל מתאבד, איימן זעקיק, בן 25 מבית עומר שמצפון לחברון, פעיל הג'יהאד האיסלמי, פוצץ עצמו על המדרכה בסמוך לתחנה המרכזית, לאחר שקודם לכן נחסמה דרכו על-ידי מאבטחים של התחבורה הציבורית. שני המאבטחים נפצעו באורח קשה ואחד מהם מוגדר אף כקשה מאוד.
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, הורה אחרי הפיגוע על הגברת פעילות המשטרה ברחבי הארץ ובמרכזי הערים. המשטרה תגביר סיוריה במחסומים, תוך מתן דגש על עירנות שוטרים סביב ריכוזי קהל.
עם קבלת ההודעה על הפיצוץ כוחות הצלה רבים הגיעו למקום ופינו את 2 הפצועים לבית החולים סורוקה בעיר. ממד"א ומבית החולים סורוקה נמסר כי כ-51 אנשים נוספים נפצעו קל, רובם נפגעי חרדה. המחבל המתאבד נהרג במקום. גופתו רוטשה ואבריה התפזרו בשטח. זהותו נבדקת וההערכה היא כי מדובר בפלשתיני תושב דרום הר חברון. במשטרה ובדקים האם תשתית הטרור באיזור חברון היא שהפעילה את המחבל או שמא הגיע דווקא ממקום אחר תוך סיוע של תושבי האיזור.
מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המחבל, לבוש מעיל שחור ונושא על גבו תיק גדול צהוב, עלה על אוטובוס ושאל את הנהג אם הקו הזה מגיע לבית החולים סורוקה. הנהג השיב בשלילה והמחבל ירד מהאוטובוס. העדותו סיפר נהג האוטובוס שמאחר וחשד בנוסע הוא "הפנה אותו" לרציף אחר שהיה ריק מנוסעים. "הזעקתי את המאבטחים של התחנה והם פתחו במרדף אחריו", אמר. המחבל שראה כי אינו מצליח להיכנס לשטח התחנה והבחין במאבטחים הניגשים אליו פוצץ עצמו בכניסה לתחנה, וכך, ככל הנראה, נמנע אסון גדול הרבה יותר.
2 הפצועים קשה הם מאבטחי התחנה, פאבל סורוטקין בן 23 ולאואי אבו ג'עמע בן 27 מהעיירה הבדואית ערוער. בין הפצועים הנוספים נמצא גם שוטר מתנדב.
נטילת אחריות של הג'יהאד האיסלמי
דובר מטעם הג'יהאד האיסלמי מסר בשיחת טלפון לאתר האינטרנט "איסלם און ליין" כי הארגון ביצע את פיגוע ההתאבדות. קודם לכן, הדגיש, מנהיג בכיר בג'יהאד האיסלמי, כי "הפיגוע בוצע כתגובה טבעית" למה שהגדיר כ"פשעי הכיבוש" וציין, כי הסכם ה"רגיעה" (תהדיאה) בין הפלגים הפלשתינים מאפשר לארגוני הטרור להגיב על "פשעים" שמבצעת ישראל. בשעות הערב נודע, כי את הפיגוע ביצע המחבל המתאבד איימן זעקיק, בן 25 מבית עומר שמצפון לחברון.
מהמשטרה נמסר, כי בתקופה האחרונה היו התרעות על פיגוע שאמור לצאת אל הפועל בישראל, אך לא היו התרעות ספציפיות לגבי באר שבע. הדרכים המובילות לבאר שבע נפתחו חזרה לתנועה ואף חודשה תנועת האוטובוסים.
סמוך לשעה 11:30 לכד כוח משטרה בפאתי באר שבע נהג מונית שהיה חשוד שהסיע את המחבל המתאבד למקום הפיגוע. הוא נעצר לאחר שמסוק משטרתי עקב אחר נסיעתו וכוח משטרה עצר אותו ליד המחצבה בעיר. הוא נלקח לחקירה על-ידי כוחות הביטחון ושוחרר לאחר זמן קצר. מהמשטרה נמסר, כי נמצא שאין לו קשר למחבל המתאבד.
בית החולים סורוקה פתח קו חירום לקבלת מידע על הנפגעים, שמספרו- 12-551-77.
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ביקר את פצועי הפיגוע ואמר בין היתר: "הרשות הפלשתינית צריכה להקשיח את המדיניות נגד הטרור. מה שהרשות לא תעשה, אנחנו נאלץ לעשות ונמצא את האחראים לפיגוע". בהתייחסו לטענות שלר אשי רשויות בנגב על כך שגדר ההפרדה באיזור לא הושלמה, אמר השר עזרא: "הגדר תמשיך להיבנות. צריך להקשיח את המדיניות בנושאי האבטחה ולא להפסיק אף לא ליום אחד את המשך בניית הגדר".
מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב אורי בר-לב, מסר כי מאבטחי התחבורה הציבורית כמו גם נהג האוטובוס "מנעו פיגוע גדול על-ידי כך שגילו עירנות".
הרשות הפלשתינית פרסמה הודעת גינוי לפיגוע, בה נאמר, כי היא "רואה במעשים כגון אלו מכשול לקראת המשך ההתקדמות החיובית הישראלית פלשתינית".
לפני כמעט שנה, ביום 30 באוגוסט 2004, נרצחו 16 בני אדם בפיגוע כפול בשני אוטובוסים בבאר שבע. כ-100 בני אדם נפצעו בפיגוע הכפול. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, נטלו אחריות לביצוע הפיגוע לפני שנה. הם טענו כי הפיגועים בוצעו בתגובה לחיסולם של מנהיגי התנועה, השייח' אחמד יאסין וד"ר עבד אל-עזיז ראנטיסי. לפני מספר חודשים סיכל שירות הביטחון הכללי ניסיון לפגע בבית החולים סורוקה על-ידי הפעלת מחבלת מתאבדת שנלכדה לפני שהגיעה לבית החולים.

תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
החלטות נוספות: שני בתי כנסת יועברו מהרצועה לשטח ישראל, השאר (20) יפורקו או ייהרסו    ועדה תבדוק אם ניתן להעתיק את המבנים ולמזער הנזק מהריסתם
הדר פרבר
ככל הנראה מדובר בפיגוע טרור    בין הפצועים - תשעה ילדים
הדר פרבר
בין האורחים: סטינג, בילי ג'ואל, והשחקנים אלן ברין וקיאנו ריבס
יפעת גדות
התובע הכללי של קליפורניה הגיש תביעה שתאלץ את היצרנים הגדולים של הצ'יפס להזהיר את הצרכנים מפני כימיקל מסרטן הנמצא בחטיף    דרש צו מניעה שימנע מרשתות המזון המהיר כמו "מקדולנדס" למכור צ'יפס ללא אזהרה
הדר פרבר
חי בבריטניה מ-1994    הפעיל אתר התומך באל-קעידה    אמר כי יחפש מדינה אחרת אשר מאפשרת את חופש הביטוי וממנה יפעיל את האתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il