X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף ההשקעה מסתכם בכ-8.7 מיליון דולר תינתן לשטראוס-עלית אופציה לרכישת יתרת האחוזים בסברה בתוך ארבע שנים
▪  ▪  ▪

שטראוס-עלית הודיעה היום במסיבת עיתונאים (יום א', 28.8.05) על חתימת הסכם שותפות במסגרתו תרכוש 51% ממניות חברת הסלטים הים-תיכוניים האמריקנית "סברה".
"סברה", המחזיקה בכ-7% מהשוק האמריקני, היתה עד כה בבעלות מלאה של יהודה פרל, שימשיך להחזיק ב49% מהחברה ויכהן כיו"ר החברה. בנוסף, תינתן לשטראוס-עלית אופציה לרכישת יתרת הבעלות ב"סברה" תוך ארבע שנים ואופציה של יהודה פרל למכור את מניותיו לשטראוס-עלית בתוך אותו זמן.
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס-עלית וארז ויגודמן, מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס-עלית, הודיעו היום על המהלך. במסיבת העיתונאים נמסר כי היקף ההשקעה מסתכם בכ-8.7 מיליון דולר וכי מחזור המכירות של חברת "סברה" בשנת 2005, צפוי להגיע לכ-27 מיליון דולר. בשנת 2004 הסתכם מחזור המכירות של החברה בכ-18 מיליוני דולר.
פעילות "סברה" תהווה זרוע נפרדת בקבוצת שטראוס-עלית, תוך מיצוי הסינרגיות עם פעילות שטראוס-עלית בישראל. הפעילות תנוהל על-ידי גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס-עלית ישראל, שידווח לארז ויגודמן.
עופרה שטראוס ציינה היום כי המודל העסקי של קבוצת שטראוס-עלית הינו ייחודי בענף המזון, באופן בו הוא משלב הן שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שותפים בינלאומיים והן שותפויות עם שותפים מקומיים. "השותפויות עם השותפים הבינלאומיים, מאפשרות לקבוצה להשלים יכולות תחרותיות ולאפשר קפיצת מדרגה ביכולות הניהוליות", מסרה.
כיום לקבוצה שותפויות כאלו בישראל עם דנונה, פריטו ליי - פפסיקו ויוניליוור, ומחוץ לישראל עם לוואצה. "השותפויות עם שותפים מקומיים הן בישראל והן כמו זאת שנחתמה בארה"ב, מאפשרות לקבוצה לממש פוטנציאל צמיחה בתחומי פעילות צומחים ויוצרי ערך. המהלך עם סברה בהחלט נכלל בקטגוריה הזאת", נמסר.
ארז ויגודמן, מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס-עלית, מסר כי רכישת השליטה בחברת סברה, מהווה נדבך נוסף במימוש אסטרטגיית ההתרחבות הבינלאומית, של הקבוצה, תוך כניסה לשוק האמריקני בקטגוריית מוצרים שבה יש לחברה ידע ייחודי בתחומי הייצור ופיתוח המוצרים, אותו היא כבר מעבירה לחברה בארה"ב. ויגודמן ציין כי פעילות זו תשתלב בהמשך הצמחת הפעילות הבינלאומית של קבוצת שטראוס-עלית תוך מיצוי הפוטנציאל הגלום בשוק הסלטים והמוצרים האתניים הים-תיכוניים בארה"ב.
יהודה פרל, יו"ר סברה, מסר כי החברה עומדת להקים בשנה הקרובה מפעל חדש בשילוב ידע מקומי וידע שנצבר בחברת הסלטים של שטראוס-עלית. בינתיים תגבש החברה מבנה ניהולי חדש שיוכל להתמודד עם אתגרי הצמיחה וקפיצות המדרגה באיכות המוצרים בחדשנות, בשרשרת אספקה ובשיווק.
על חברת סברה
החברה הוקמה בשנת 1987 כשותפות של זוהר נורמן עם סלטי צבר, עוד בטרם נרכשו על-ידי אסם, וסיפקה חומוס וסלטים לשוק הכשר בניו-יורק וסביבתה. בתחילת שנות ה-90 קנה נורמן את חלקה של צבר. בשנת 1995 הצטרף לנורמן יהודה פרל כשותף ובשנת 2002 קנה פרל מנורמן את כל מניות החברה.
מאז התרחבה החברה בראשותו של פרל בזכות חדשנות עסקית ומוצרית לכל המרכזים היהודיים הגדולים ברחבי ארה"ב. בשנים האחרונות צמחה החברה בקצב של כ-50% בשנה ועלתה במחזור המכירות מ-8 מיליון דולר בשנת 2002 ל-18 מיליון דולר ב-2004. הצפי לשנת 2005 עומד על כ-27 מיליון דולר.
כיום נמכרים מוצרי החברה הן בשוק היהודי הכשר והן בשוק הכללי, במספר הולך וגדל של רשתות, חנויות ונקודות מכירה, תחת קונספט של "Go Mediterranean" , מאכלי גורמה ים- תיכוניים.

תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלספורט
אחרי המשחק הערב נגד מכבי ת"א, יקבל הבעלים החדש, ארקדי גאידמק, רשימת עמדות לחיזוק    קאקו המועמד המועדף
מחלקה ראשונה
"כוכב נולד" קיבלה מספר עצום של 40 שערים בעיתונות, ברובם הופיעו יהודה סעדו והדר עוזרי
הדר פרבר
תחרות לאיתור ה"יוצרים הצעירים הטובים בעולם" ברשת מאורגנת במסגרת ההכנות ל"הפיסגה העולמית לחברת המידע", שתיערך בחסות האו"ם בנובמבר 2005 בטוניס
מירב לוי
עלות השלב הראשון - כ-30 מיליון שקל    החברה למשק וכלכלה מוסרת עוד 865 כיתות לימוד בהיקף של 320 מיליון שקל    מפעל השאלת ספרי לימוד יתקיים השנה בכ-880 בתי ספר    סך כל הפעילות קראת פתיחת שנת הלימודים נאמד בכ-400 מיליון שקל
ניר וייס
החברה תשלם קנס של 456 מיליון דולר ותסכים למינוי מפקח חיצוני, כדי להסיר מעליה את איום כתב האישום בגין מכירת מקלטי מס לא חוקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il