לראשונה במשרד התחבורה, יפעיל גוף חיצוני את המוקד הטלפוני של אגף הרישוי, אשר יאפשר לבצע פעולות רישוי רבות מהבית, כמו הנפקת רישיון נהיגה ורכב בתוך 12 שניות בלבד.
משרד התחבורה פרסם היום (יום א', 19.5.02) מכרז לניהול והפעלה של מוקד טלפוני ארצי שיאפשר לבצע את רוב פעולות הרישוי מהבית, ללא צורך להגיע למשרד הרישוי. בין הפעולות: חידוש רישיון נהיגה ורכב, הנפקת כפל רישיון נהיגה ורכב, הודעה על שינוי כתובת או אובדן רישיון נהיגה.
המוקד הטלפוני יספק גם מידע עדכני לציבור, כגון שיטת הניקוד, תחנות להנפקת רישיונות נהיגה בינלאומיים, מקומות בהם ניתן להצטלם עבור הנפקת רישיון נהיגה ממוחשב, ומידע כללי בנושאי רישוי.
בשלב הראשון יינתן השירות בשלוש שפות: עברית, ערבית ורוסית.
במוקד הטלפוני יפעלו עשרות מוקדנים ומוקדניות שיעניקו שירות במשך שישה ימים בשבוע, 13 שעות ביממה. בימים א'-ה' יפעל המוקד בין השעות 20:00-07:00 וביום שישי בין השעות 12:00-07:00. זמן ההמתנה למענה הקולי לא יעלה על 3 שניות וזמן ההמתנה לנציג השירות לא יעלה על 12 שניות.
המוקדנים יעברו קורס מעשי ועיוני מיוחד, שיכלול הדרכות מקצועיות בשרותי הרישוי השונים והדרכה מיוחדת במתן שירות ללקוחות משרד הרישוי. בסופה של ההכשרה ידרשו חניכי הקורס לעמוד בהצלחה בבחינה, כתנאי לקבלתם לעבודה.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, אמר כי הפעלתו של המרכז הטלפוני הארצי תביא למהפכה בשירות לציבור, שתשפר באופן משמעותי את המענה של משרדי הרישוי ותפחית את עומס הפניות של הציבור למשרד התחבורה.