X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר חודשים של דיונים הוגשה היום לאישור הפרלמנט טיוטת החוקה העירקית החדשה נציגי הוועדה ערכו שינויים לטובת המיעוט הסוני הסונים "נפתח קמפיין נגד החוקה לקראת משאל העם"
▪  ▪  ▪

וועדת החוקה העירקית סיימה היום (א', 28.8.05) את תפקידה בגיבוש החוקה החדשה, ולאחר תיקונים ושינויים לטובת המיעוט הסוני הגישה את הטיוטה לאישור הפרלמנט.
חרף השינויים וההטבות המיעוט הסוני עדיין זועם ו-15 חבריו הסונים בוועדה דחו שוב את מבנה החוקה, הם צופים כי טיוטת החוקה תיפול בהצבעת משאל העם.
חוסין אל פלוג'י אחד הצירים הסוניים בפרלמנט העירקי אמר, כי הוא ורוב חבריו מתנגדים לטיוטת החוקה החדשה, והם ינהלו קמפיין נגד החוקה לקראת משאל העם שייערך ב-15 באוקטובר. "אנחנו לא יכולים להסכים לחוקה שכזאת, אנחנו הבענו את התנגדותנו למבנה החוקה מהיום הראשון של הדיונים אך לא התחשבו כלל בדעותינו", אמר אל פלוג'י. "אם לא יהיו זיופים בתוצאות משאל העם, אין לנו כל ספק כי העם העירקי לא יתמוך בחוקה אמריקנית שכזאת", הוסיף .
פתיחת החגיגות היום בלילה
חרף ההתנגדות הסונית ממשרדו של נשיא עירק, ג'לאל טלבאני, נמסר כי היום בלילה יחלו החגיגות לציון המאורע של כינון החוקה העירקית החדשה.
חברי הוועדה השיעים אמרו, כי בטיוטה החדשה הלכו לקראת המיעוט הסוני, שלאחר נפילת שלטונו של הרודן סדאם חוסיין איבד את כוחו הפוליטי, ככל הנראה כחלק מיישום החוקה החדשה ייאלצו חברים סוניים רבים בממשלה המכהנים עוד מימי שלטונו של חוסיין, לקום מכסאות העור בפרלמנט וללכת הביתה. מפלגת הבעת', מפלגתו של חוסיין תפשוט את הרגל ותהפוך ללא רלוונטית בפוליטיקה העירקית. מרבית חבריה נחשדים כשותפים למעשי הפשע של הרודן העירקי.
נסיונות השיכנוע לא צלחו
במשך הדיונים הארוכים על גיבוש החוקה ניסו חברי הוועדה הסוניים למנוע את הגזרה המתממשת על המיעוט הסוני, הם ביקשו מחבריהם השיעים שלא יבצעו הכללה, ולא להחשיב את כל הסוניים כרוצחים ושותפים לדיכוי של סדאם חוסיין, "לא כל הסוניים נחשבים, עם דם על הידיים"נ יסו לחזור ולאמר ללא הצלחה מרובה.
ניסיון נוסף של הסוניים לפרק את הקואליציה השיעית-כורדית היה להדגיש את העובדה שעירק היא חלק ממדינות ערב ולכן רק לאזרחים הערבים שלה כלומר השיעים והסונים יש זכויות במדינה, "הכורדים אומנם מוסלמים אבל הם לא ערבים", טענו הסונים.
אך אולי כנקמה על שנים של חיים תחת מרותו של הרודן הסוני השיעים שבו והדגישו, כי עירק החדשה תהיה רפובליקה פדרלית מה שמכנה לכורדים בדרום זכות פוליטית וחלק ממשאבי הנפט שיש לעירק.
חשש אמריקני
בארה"ב, שלחצו להגיע לחוקה שתתקבל על דעת כל הצדדים ותגרום לסונים להישאר בממשלה מפחדים כעת מהבאות. הצטרפות של הסונים הממורמרים לכוחות ההתנגדות ולארגוני הסירוב העירקיים תהווה בעייה משמעותית לנשיא האמריקני שאולי לא אומר זאת בפומבי אבל מעוניין מאד להשיב את כוחותיו הביתה.

תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מפעילים מקומה 5 של המלון את סוכנות הנסיעות הגדולה בארץ
עומר שיקלר
אזרוח המעברים יתבצע עד סוף שנת 2006    מפקד פיקוד מרכז, האלוף נוה, חתם על צו המאפשר העברת סחורות מהגדה לתחומי ישראל
ברוך לוי
אולמרט: השמה במקום עבודה חלופי תשפיע על קיצור משך תקופת ההסתגלות של התושבים, ותקל על קליטתם במקום מגוריהם החדש
מיכאל דבורין
לאחר 83 שנים ללא יציאה מזרחית מרמה"ש יחנך כביש יציאה שיחובר לכביש גהה ויחלוץ את העיר מפקקי התנועה
ברוך לוי
טוען: בניגוד להתחייבויות קודמות של הממשלה, מתכוון משרד האוצר לבטל את ההנחות המיוחדות בתעריפי השינוע של נמל אילת, וכן לקצץ בסובסידיות לתחבורה היבשתית בין אילת לצפון הארץ בהובלת מטענים הנפרקים בנמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il