X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר העבודה והרווחה לשעבר, אהרון אבוחצירא, התקשר עם חברת כוח אדם על-מנת שזו תשלם את שכרו של הנהג, זאת במטרה להתחמק מתשלומים שונים, כאשר בפועל מעסיקו היה אבוחצירא עצמו
▪  ▪  ▪

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע פסק פיצויים בסך 62,000 ש"ח לגדעון גולן, מי ששימש כנהגו של שר העבודה והרווחה לשעבר מטעם סיעת תמ"י, אהרון אבוחצירא. בפסק הדין שהתקבל השבוע קובעת השופטת יהודית גלטנר-הופמן, כי אבוחצירא הוא מעסיקו האמיתי של גולן ומכאן שעליו לשלם לו את משכורתו וזכויות נוספות.
גדעון גולן שימש כנהגו האישי של אבוחצירא משנת 1982 ועד 2001. במהלך התקופה שולמה משכורתו על-ידי גורמים שונים בהם מפלגת תמ"י במסגרתה נבחר אבוחצירא לכנסת העשירית, הליכוד, חברת כ.א.מ שירותי שמירה וחברות נוספות.
בין חברת כ.א.מ שירותי שמירה לאבוחצירא הוסכם, כי כי גולן ישמש כנהגו של אבוחצירא, אך שכרו וזכויותיו הסוציאליות ישולמו על-ידי החברה. בסוף שנת 1998 הפסיקה החברה לשלם את שכרו של גולן ובתחילת 1999 נותק הקשר העסקי בין אבוחצירא לחברה כך שעל אף שהמשיך לשמש כנהגו של אבוחצירא לא קיבל גולן משכורת.
בתביעה שהגיש גולן לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע טען, כי העסקתו בחברת כ.א.מ היתה עניין פורמלי בלבד, ושכרו נקבע על-ידי אבוחצירא שהיה מעסיקו בפועל.
אבוחצירא טען להגנתו, כי מעולם לא התקיימו יחסי עובד מעביד בינו לבין גולן וכי המעבידה היתה החברה בלבד. אבוחצירא הסביר כי במסגרת התקשרות העסקית עם החברה, היא התחייבה להעמיד לרשותו רכב ונהג ומכיוון שמשרה זו נחשבת ומוכרת כמשרת אמון, הציע למנהל החברה לנהל מו"מ עם גולן, על-מנת שיועסק כנהג בחברה ובמסגרת עבודתו בה, יסיע גם את אותו, לצורך מילוי משימותיו עבור החברה.
"התקבל בפנינו הרושם, כי חרף ניודו של התובע (גולן, נ.י)ממעסיק אחד למשנהו, במשך תקופת העסקתו לאורך השנים, ראה התובע את הנתבע כמעבידו הישיר" כותבת השופטת גלטנר-הופמן בפסק דינה.
עוד קובעת השופטת, כי במקרה זה שימשה "החברה" כ"צינור לתשלום" שכרו של גולן וכי התקיימו יחסי עובד ומעביד בין גולן לאבוחצירא זאת החל מהתקופה בה נותקו הקשרים העסקים בין החברה לאבוחצירא.
"במקרה שלפנינו, מדובר בהתקשרות עסקית בין הנתבע לחברת כ.א.מ, כאשר תכליתה להמנע ככל האפשר ובדרך כלשהי מהכרתו של הנתבע כמעבידו של התובע ולו ב"תקופת העסקתו" על-ידי החברה. לצורך כך, "קשרו" הנתבעים קשר עיסקי בהם התחייבה "החברה" לשאת בתשלום שכרו וזכויותיו של התובע, שהיה עובדו של הנתבע. זאת לטעמנו, מתוך מטרה של הנתבע לחמוק מתשלום חובותיו כמעביד" כותבת השופטת.
לאור זאת פוסק בית המשפט תשלום שכר עבודה בסך של 29,756 ש"ח שישולמו לגולן על-ידי אבוחצירא, המצאת תלושי השכר בגין תקופת ההעסקה בין 2/99 - 11/98 ובגין התקופה שבין 3/99-2/00, תשלום פדיון חופשה שנתית בסך של 4,760 ש"ח, תשלום דמי הבראה בסך של 3,760 ש"ח ופיצויי פיטורים בסך של 23,556 ש"ח.

עב 002603/01
תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נתן חץ רצה לשלם 955 מיליון שקל, ואולי רק 765 מיליון, אך "שילם" 995 מיליון שקל
מחלקה ראשונה
הקמפיין המוביל: פלאפון    המותג המוביל: פרטנר - אורנג'    משרד הפרסום המוביל: מקאן אריקסון
עידן יוסף
מחנה האוהלים של מפוני נצר-חזני לא יפונה היום כפי שתוכנן, לאחר שהושג הסדר עם יושבי האוהלים בתחנת הרכבת בתל-אביב
מיכאל דבורין
למרות שלכאורה אמורים היו אלה שיש להם כסף להזדקק לפחות מימון מבחוץ, ממחקר שערכה חברת AMG מודלים כלכליים עולה כי דווקא העשירים נוהגים לקחת משכנתא גבוהה יותר ואילו את הונם להשקיע באפיקי רווח אחרים
אסף גבור
לאחר חודשים של דיונים הוגשה היום לאישור הפרלמנט טיוטת החוקה העירקית החדשה    נציגי הוועדה ערכו שינויים לטובת המיעוט הסוני    הסונים "נפתח קמפיין נגד החוקה לקראת משאל העם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il