X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי עיקרי הסכם הביטחון עם מצרים ביחס לציר פילדלפי - ישראל תוכל לדרוש עוד שנה ובסיום כל שנה את יציאת המצרים מהציר או את צמצום הכוח
▪  ▪  ▪
עיקרי הסכם 'ציר פילדלפי' עם מצרים
ממשלת ישראל
הודעת מזכיר הממשלה, עו"ד ישראל מימון, בתום ישיבת הממשלה מיום 28 באוגוסט 2005:
לרשימה המלאה

   יואב יצחק
מופז: השטח יועבר עד 15 בספטמבר

   אסף גבור
המצרים והפלשתינים ישמרו בציר פילדלפי

למרות חששות של רבים בישראל כי ההסכם החדש שאושר (יום א', 28.8.05) בממשלה בין ישראל למצרים על יציאת צה"ל מציר פילדלפי וכניסת כוחות משמר גבול מצריים למקום הינו בלתי הפיך, מתברר כי ישראל שמרה לעצמה זכות וטו על פעולות ועל המשך שהיית הכוח המצרי בציר פילדלפי.
בהחלטת הממשלה שהתקבלה נאמר, בין היתר:
"שנה אחת לאחר פריסת כוח משמר הגבול (כמ"ג) ובסוף כל שנה לאחר מכן - או בכל זמן אחר עליו יוסכם על-ידי הצדדים - המאמץ הכולל המתואר בהסכם, יוערך באופן בילטראלי על-ידי הצדדים, על-פי אמות המידה שהוסכמו בין הצדדים. באותו זמן, יעריכו הצדדים את המשך הצורך בפריסת הכמ"ג. הצדדים יוכלו להחליט באופן הדדי לנקוט בצעדים נוספים או אחרים מעבר להיקף ולמאפיינים הכלולים במסמך זה, באזורים נוספים. כל החלטה בנושא פריסה עתידית של הכמ"ג, צמצומו או הסגתו, תתקבל באופן בילטראלי על-ידי שני הצדדים".
כלומר, לפי ההסכם, ניתן יהיה לסיים את הנוכחות המצרית, במידה ואחד הצדדים יפר את העקרונות, או במידה וישראל תיווכח כי אין עוד צורך בפריסה של הכוח המצרי, ולהשיב את המצב במקום לקדמותו.
ח"כ יובל שטייניץ, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, מראשי המתנגדים למהלך, הודיע בתקופה האחרונה כי ההסכם מביא למעשה להפרת חוזה השלום עם מצרים, ויוביל למהלך שממנו לא תהיה חזרה. עתה, נראה, כי מתכנני ההסכם השאירו לישראל נקודות יציאה מההסכם.
על-פי עיקרי ההסכם שאושר בממשלה, שני הצדדים מתחייבים למנוע פעולות או איומי הברחות, הסתננויות או טרור, אשר יצאו משטחיהם נגד הצד השני. כמו כן, המצרים התחייבו בהסכם ללחום בטרור, למנוע הברחות והסתננויות דרך הגבול.
"הצדדים מכירים בכך שפריסת משמר הגבול וההסדרים המוסכמים הללו אינם מהווים, בשום אופן, תיקון, בחינה מחדש או שינוי של נספח 1 להסכם השלום", נכתב בהסכם. "תחת זאת, הם מהווים צעדי ביטחון מכווני - משימה נוספים עליהם הוסכם על-ידי הצדדים, על-מנת לחזק את הסדרי הביטחון הכלולים בנספח הביטחוני. ככאלה, הם אינם פוגעים בתקפותו או בשלמותו של הנספח הביטחוני".
במסגרת ההסכם שהושג, ואשר קציני צבא משני הצדדים יחתמו עליו, כוח משמר הגבול המצרי יהיה מורכב מ-750 אנשי משמר הגבול, המהווים מפקדה וארבע פלוגות, ונתמכים על-ידי סיוע מהאויר ומהים על צוותיהם. הכוח יתפרס לאורך כ-14 ק"מ מקו חוף הים התיכון, לאורך הצד המצרי של הגבול, ועד לנקודה המצויה מול כרם שלום.
הכוח יהיה מצוייד בכלי נשק "החיוניים למילוי משימתו", נכתב בהסכם, ואף מפורטים כמויות כלי הנשק וכן ההגבלות השונות, כדוגמא: הקמת מפקדות, למעט אלה החיוניות לפעילות, מחסני תחמושת או ביצורים באזור הפעילות - תהיה אסורה וכן כלי הנשק והתחמושת יאוחסנו רק בחדרי אחסון עיליים בלתי-מבוצרים.

תאריך:  28/08/2005   |   עודכן:  28/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
במסיבת עיתונאים שקיים הג'יהאד האיסלאמי הוא מאיים לבצע בימים הקרובים פיגועי התאבדות נוספים ברחבי ישראל נוכח היעדר הרוגים בפיגוע בבאר שבע
עידן יוסף
יריד תעסוקה ראשון מסוגו, שהתקיים בבנייני האומה הציע מגוון אפשרויות עיסקי המותאם לציבור זה    בבוקר הגיעו הגברים, ואחר-הצהריים הנשים
עומר שיקלר
מנהלת סל"ע הודיעה כי רכשה למען מפוני גוש קטיף והתוחמת הצפונית של רצועת עזה שטח בגודל 358 דונם בחלק הצפוני של אשקלון
אלעזר לוין
האטה במכירת דירות    הדירות התיקרו במרכז, הוזלו בדרום הארץ
אלעזר לוין
הסיבה העיקרית: החברה הימרה על היין היפני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il