X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדען הראשי: יש לממש את הפוטנציאל הרב ליצירת סינרגיה של ממש בין חברות הודיות וישראליות שר המדע והטכנולוגיה ההודי הציע להגדיל את הקרן ל-25 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

המדען הראשי של משרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, הגיע בשבוע שעבר להודו על-מנת לפעול לקידומו של ההסכם שנחתם על-ידי מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, ושר המדע והטכנולוגיה ההודי, קפיל סיבל, במאי האחרון, לפיו תוקם קרן מו"פ משותפת - הודו- ישראל.
הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בניו- דלהי, מוניר אגבריה, אירגן, בשיתוף עם ה-CII, מכון היצוא ההודי, סמינר בהשתתפות כ-100 נציגי חברות הודיות גדולות וארגונים כלכליים. במהלך הסמינר הוצגו האפשרויות השונות הגלומות בהסכם וכן יתרונות שיתוף הפעולה במו"פ עם חברות ישראליות.
המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, הדגיש במהלך נאומו בסמינר כי הקמת הקרן תאפשר שיתוף פעולה פורה בין הודו לישראל בתחום המו"פ התעשייתי, וכי ישנו פוטנציאל רב שאינו ממומש ליצירת סינרגיה של ממש בין חברות הודיות וישראליות.
ד"ר אורה דר, ראש תחום מדעי החיים בלשכת המדען הראשי, ציינה, כי אותרו מגוון אפשרויות לשת"פ בתחום הביוטכנולוגיה וביו - ננוטכנולוגיה. חברות הודיות הגדירו נושאים ממוקדים לפרויקטים משותפים עם חברות ישראליות.
במהלך הביקור נפגש המדען הראשי עם שר המדע והטכנולוגיה ההודי, קפיל סיבל, שהציע להגדיל בהדרגה את ההון המושקע מצד ממשלת הודו ל-25 מיליון דולר.
יצוין כי על-פי ההסכם כל צד יעביר לקרן סכום של מיליון דולר בשנה. בפגישה דנו הצדדים גם בהקמת הוועדה המשותפת לניהול הקרן ולאשור הפרויקטים וכן בהקמת חמש תתי ועדות מקצועיות משותפות בסקטורים המובילים: ביוטכנולוגיה, חלל, ננוטכנולוגיה, מים ואנרגיות חלופיות, שיתמכו באיתור החברות.
עזי המר, סגן המדען הראשי לשת"פ בינלאומי, מציין כי הקרן הדו-לאומית המוקמת נקראת - India-Israel R&D Cooperation Initiative- IIRDCI. הקרן תופעל מהצד ההודי על-ידי ה- Department of Science & Technology (DST) של משרד המדע ההודי, ומהצד הישראלי על-ידי משרד המדען הראשי.
בכל פרויקט חייב להיות לפחות שותף אחד ישראלי ושותף אחד הודי ומימונו המקסימאלי יהיה 50% מסך ההוצאות המאושרות של הפרויקט. לאחר תפעולו של הפרויקט יחזיר כל שותף את חלקו בתמלוגים למשרד הממשלתי הרלוונטי.
עוד נפגש המדען הראשי, ד"ר אלי אופר בביקורו, עם ראשי חברות גדולות ומרכזי מחקר ודן עימם באפשרויות השונות להגברת שיתוף הפעולה במו"פ תעשייתי ובשילוב טכנולוגיות ישראליות במוצריהן.
בעתיד מתוכננים מפגשים בין חברות ישראליות והודיות במטרה לקדם פרויקטים משותפים בישראל ובהודו.

תאריך:  29/08/2005   |   עודכן:  29/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הארכי-טרוריסט מסתתר ככל הנראה באזור ההררי שבין אפגניסטן לפקיסטן
ברוך לוי
סגן שר הרווחה, הרב אברהם רביץ: "שיקום המפונים והחזרתם לחיים נורמליים יהיה יעד מועדף של המשרד בתקופה הקרובה"
שלומי דיאז
בימה"ש האריך את מעצרו של התוקף, שיואשם כעת ברצח    המפכ"ל מכנס דיון בנושא האלימות בעיר
עומר שיקלר
אלוף (מיל.) גיורא איילנד יסיים תפקידו לאחר שנתיים כראש המועצה לביטחון לאומי    משרד ראש הממשלה: הבקשה נעשתה ברוח טובה    לא ידוע בשלב זה מי יחליפו בתפקיד
מחלקה ראשונה
פרופ' יצחק בן-ישראל, ראש התוכנית ללימודי ביטחון באוניברסיטת ת"א, התמנה ליו"ר סוכנות החלל הישראלית (סל"ה)    החליף את פרופ' יובל נאמן מאוניברסיטת ת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il