X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מאות סונים הפגינו אמש בתיקרית, עיר מולדתו של סדאם חוסיין מזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא: "החוקה העירקית מערערת את אחדות מדינות ערב"
▪  ▪  ▪

המלחמה הסונית נגד החוקה העירקית החלה. מאות מפגינים צעדו אמש (29.8.05) ברחובות כשבידיהם תמונות של הרודן לשעבר סדאם חוסיין. הם קראו קריאות נגד יישום החוקה החדשה שמוציאה את הסונים מחוץ למגרש הפוליטי העירקי.
נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר על החוקה כי היא זו שתביא את הדמוקרטיה לעירק, אך נראה כי עוד לפני כן צפויה מלחמה עקובה מדם בין הסונים, השיעים והכורדים.
מיד לאחר החלטת הפרלמנט לאשר את טיוטת החוקה ולהעבירה למשאל העם, פתחו המנהיגים הסונים כמובטח במלחמת חורמה נגד החוקה שגובשה.
מדיניות עצימת עיניים
מומחים טוענים כי הנשיא האמריקני שוגה כאשר הוא מזלזל במחאה הסונית ואומר כי הוא אופטימי לגבי עתידה של עירק.
"לא כל הצדדים מסכימים עם החוקה, אבל זה המשחק הפוליטי - הרוב מנצח", אמר בוש.
בנוגע למשאל העם שייערך ב-15 באוקטובר אמר בוש כי זו ההזדמנות לשמוע את כל העם. "לעם העירקי יש כעת הזדמנות להגיע להחלטה, הוא זה שיקבע את עתיד מדינתו ואת ערכי החברה בה האזרחים העירקים יחיו".
אך בניגוד לאופטימיות האמריקנית, במדינות השכנות לעירק נושבת רוח שונה. בערב הסעודית המוסלמית לא מרוצים מטיוטת החוקה וקוראים למנהיגי השיעים לשמור על זהותה הערבית של המדינה.
"הממלכה הסעודית פונה למגבשי החוקה העירקים להגיב לשאיפתו של העם העירקי לקדש את האחדות הלאומית ולשמור על צביון המדינה הערבי והאיסלאמי".
מלחמה פנים ערבית
מזכ"ל הליגה הערבית, עמר מוסא, ביקש מחברי ועדת החוקה העירקית הסבר למהלך גיבוש החוקה ששותפים לה כורדים שאינם ערבים, וציין כי המדיניות העירקית מערערת את אחדותן של 22 מדינות ערב הפועלות כגוף אחד.
"אני לא מאמין בחלוקה שכזאת בין השיעים לסונים, בין המוסלמים לנוצרים, ובין הכורדים לערבים. אני לא 'קונה' את החוקה המוזרה הזאת, ואני צופה שמדיניות כזו תביא לכאוס מוחלט בעירק ובמדינות הסובבות אותה", אמר מוסא.
הנשיא העירקי ג'לאל טלבאני אמר בראשית השבוע כי אין בכוונתה של עירק לפרוש מהליגה הערבית. "אנחנו לא פורשים מהליגה הערבית. אנחנו נשארים חברים מייסדים של הליגה ונמשיך למלא את תפקידנו בה", אמר הנשיא הכורדי של עירק.
"אזרחי המדינה הערביים הם חלק מהאומה הערבית כמו שהאזרחים הכורדים משתייכים לאומה הכורדית המפוזרת במזרח התיכון. אם נאמר שכל העירקים משתייכים לאומה הערבית אנחנו מתעלמים מהכורדים הרבים במדינה", הוסיף.
במקביל להפגנות המחאה נמשכת המלחמה הסונית באפיק נוסף. המפלגה האיסלמית, המפלגה הסונית המרכזית, מאשימה את בכירי כוחות הביטחון השיעים בהוצאה להורג של 36 סונים בצפון בגדאד.
הגופות נמצאו בשבוע שעבר בנחל מצפון לבגדאד, כשירייה בודדת בראשו של כל אחד מההרוגים. הסוניים שהוצאו להורג נמצאו כשלצידם מזוודה ובתוכה מדים.

תאריך:  30/08/2005   |   עודכן:  30/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
רש"ת אישרה את כניסתו של המטוס לפעילות בנתב"ג לאור בקשת חברת התעופה לופטהנזה    איירבס 600- 340 מסוגל להטיס 300 נוסעים    יחנה בנתב"ג בעמדת C6
מירב לוי
כך סבור רוב הציבור בישראל    במקום השני - הטיפול בפשיעה ובאלימות    הביטחון, הכלכלה והפערים החברתיים זכו לשיעורים נמוכים ביותר
הדר פרבר
המארגנים צפו השתתפות גדולה יותר ואמרו, כי ככל הנראה היו שנמנעו מלהגיע לקרנבל מחשש לפיגוע טרור אפשרי
טלספורט
השחקן הניגרי קיבל הצעה של 250 אלף דולר לשלושה חודשים, כולל אופציה לחצי מיליון דולר אם שום ימשיך בעונה הבאה
יואב יצחק
הבוקר מתחיל הדיון בוועדת הכספים של הכנסת    אולמרט מציע עמלת הפצה ממוצעת של 0.5% כפיצוי בגין הרפורמה    הברוקרים מתנגדים    הבנקים מזהירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il