X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היום: נתניהו יכריז רשמית על התמודדותו

אווירה של פילוג בליכוד

אנשי נתניהו מנסים לשכנע את לנדאו לפרוש, ואת חברי המרכז לתמוך בהקדמת הפריימריז אנשי שרון במאמצים קדחתניים למנוע את הקדמת הפריימריז
▪  ▪  ▪

דריכות בליכוד לקראת הודעתו הרשמית של נתניהו על התמודדותו לראשות המפלגה. אנשי שרון מרכזים מאמצים לדחיית היוזמה להקדמת הפריימריז במרכז המפלגה, ואילו חברי הכנסת ושרי הליכוד מכינים עצמם לאפשרות ששרון יפרוש ויקים מפלגה עצמאית.
היום אחר הצהריים יפתח בנימין נתניהו רשמית את מסע הקמפיין שלו במרוץ לראשות הליכוד. במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב, יתקוף נתניהו את ראש הממשלה על שסטה מדרך הליכוד ושיקר לבוחריו. נתניהו יפנה כפי הנראה ישירות למתפקדי הליכוד, יזכיר להם את הולכת השולל של שרון כשהתעלם ממשאל המתפקדים בעניין ההינתקות. ביבי גם יפנה ישירות לחברי המרכז, שאמורים להכריע בעוד חודש האם יוקדמו הפריימריז, ויציין כי נאמנותו של שרון לליכוד מוטלת בספק, לאור התלבטויותיו לפרוש מהמפלגה ולהקים מפלגה חדשה.
ההחלטה של נתניהו לפנות לחברי הליכוד היא החלטה אסטרטגית. בעוד שרון אינו מבצע פנייה חדה ימינה, וממשיך להעביר תכנים המיועדים לכלל הציבור ולא ספציפית לליכוד, ממשיך נתניהו בקו הימני - מיליטנטי, הפונה לגוש הימין בליכוד. על-פי הנחת העבודה של אנשי שרון, כל עוד ינצח ראש הממשלה בסקרים בכלל הציבור, ניתן יהיה לשכנע את חברי הליכוד להתאחד סביב מנהיגותו, כיוון שרק הוא יעניק לליכוד את השלטון פעם נוספת.
אצל נתניהו, הנחת העבודה היא שהמותג ליכוד חזק מכל דבר. מי שיעמוד בראשות הליכוד, הוא שיעמוד בראשות הממשלה. גם בלשכתו של נתניהו מודים שהליכוד אם יהיה בראשות אריאל שרון, יקבל יותר מנדטים מהליכוד אם נתניהו יעמוד בראשו, אך להערכתם הליכוד יקטן בגלל נתניהו בלא יותר משני מנדטים.
מסקר שהגיע לאחרונה ללשכת נתניהו, עולה כי בהתמודדות מרובעת בליכוד: שרון, נתניהו, לנדאו ופייגלין, מקבלים שרון ונתניהו 32 אחוזים כל אחד. לנדאו עומד על 17% ופייגלין על 10%. אנשי נתניהו עושים כעת מאמצים לשכנע את עוזי לנדאו לפרוש מהמרוץ. "אסור לו לתת יד לטעות הזו", אומר גורם בלשכת נתניהו, "אם הוא פורש, נתניהו לוקח את שרון כבר בסיבוב הראשון".
תומכי נתניהו בליכוד, ממשיכים בפעילות קדחתנית לשכנע את חברי המרכז לתמוך בעוד חודש בהצעה להקדמת הפריימריז.
גם בגזרת אריאל שרון מתחממים המנועים לקראת ההתמודדות. בהתקפה חסרת תקדים בראיון טלוויזיוני, אמר אתמול שרון על נתניהו, כי מדובר באדם לא אחראי שאינו יכול להנהיג את המדינה. "ראיתי אותו כשהיה ראש ממשלה, איך הוא עשה דברים מסוכנים", אמר עליו.
הערכה במערכת הפוליטית היא ששרון עדיין לא החליט כיצד ינהג והאם יפרוש מהליכוד. בינתיים מנסים אנשיו לגייס תמיכה רחבה ככל הניתן בקרב חברי המרכז, להתנגדות להקדמת הפריימריז, ולחזק את מעמדו בכלל הציבור, דבר שלהערכתם יביא לניצחון גם בליכוד. חלק ממדיניות זו באה לידי ביטוי כאשר אמר שרון בראיון, כי "לא כל יישובי יהודה ושומרון יישארו בידי ישראל".
בתוך כך, מתחילים בכירי הליכוד המקורבים לשרון להיערך לאפשרות ששרון יפרוש. שר הביטחון, שאול מופז, יתמודד כפי הנראה מול נתניהו במידה ושרון יחליט לעזוב את הליכוד. גם שר החוץ סילבן שלום, אמר שיישאר בליכוד ורמז כי יתכן שגם הוא יתמודד נגד נתניהו ומופז. שרת המשפטים ציפי לבני, סירבה להתייחס לנושא הישארותה בליכוד או הליכה עם שרון בדרכו החדשה.

תאריך:  30/08/2005   |   עודכן:  30/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זינוק ברווחים בביטוח חיים, יציבות באלמנטרי
שלומי דיאז
דרשו ממנה כספים אחרת יפגעו בה    בתל אביב נחשפה כנופיה של בני 8-10 שעסקה בעבירות רכוש
אלעזר לוין
התמורה - לבניית תשתית ולהחזרת חובות לבל"ל
אלעזר לוין
מכרה נכס בבנייה בהונגריה ברווח של כמיליון שקל
שלומי דיאז
התחזתה לעובדת הסוכנות היהודית ושיכנעה עולים מחבר המדינות למכור את בתיהם תמורת עמלה והבטחה לדיור ממשלתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il