X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
היועץ המשפטי לממשלה הודיע לשר הביטחון כי על רון שכנר, עוזר שר הביטחון להתיישבות, לפרוש מתפקידו בעקבות מעשיו הבלתי תקינים
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע (יום ג', 30.8.05) לשר הביטחון, שאול מופז, כי על רון שכנר, עוזר שר הביטחון להתיישבות, לפרוש מתפקידו לאלתר וזאת בעקבות המעשים הבלתי תקינים המיוחסים לו בדוח המאחזים של עו"ד טליה ששון.
מזוז כותב לשר מופז: "נכון יהיה שהמכהן בתפקיד היום ייטול אחריות אישית למעשים הבלתי תקינים המיוחסים לו בדוח ששון, ויפרוש מתפקידו".
בחודש מרס השנה - בעקבות פרסום הדוח בנושא מאחזים בלתי מורשים, שהוכן על-ידי עו"ד טליה ששון, וכלל ביקורת קשה על פעולותיו של רון שכנר, עוזר שר הביטחון להתיישבות, פנה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לשר הביטחון שאול מופז, והבהיר, בין היתר, כי ממצאי הדוח מעלים את הצורך בבחינה מערכתית של נושא תפקיד זה, ושל היחידה שהוא עומד בראשה.
מזוז הדגיש, כי בהתאם להוראות התקשי"ר, עוזר שר נכלל בקטגוריה של "עובדי לשכה" ("משרות אמון"), אשר אינם רשאים להיות מעורבים בפעילות ביצועית של המשרד. בנוסף, ציין מזוז, כי תפקיד עוזר שר הביטחון להתיישבות - המופקד על תחום מקצועי-ביצועי מובהק, כולל אחריות על תקציב ועובדים - הוא חריג במסגרת שירות המדינה, וכי אומנם חריג זה היה קיים שנים רבות, אך מצב זה אינו תקין, והגיעה השעה לתקנו.
עוד אמר היועץ בשעתו, כי נראה שהבעיות עליהן מצביע הדוח בתיפקוד שכנר - כמו אצל חלק מקודמיו בתפקיד - יסודן בעירוב הלא-ראוי בין תפקיד ביצועי-מקצועי, לבין נושא משרה הנמנה עם "עובדי לשכה", ולא על הסגל המקצועי של המשרד.
בעקבות הפניה האמורה הודיע שר הביטחון, כי החליט על עריכת בדיקה מערכתית כאמור, על-ידי צבי רובוביץ, הסמנכ"ל וראש אגף בקרה, ארגון ומינהל במשרד הביטחון, באשר למבנה, התפקידים והסמכויות של יחידת עוזר שר הביטחון, וכי במסגרת זו גם יוגדר מעמד היחידה (מחלקה, אגף וכו') ומעמד העומד בראשה.
מזוז: יש לבצע רה-אירגון במשרד הביטחון
היועץ מזוז הנחה, כי בכל מקרה יש להפריד בין פעילות עוזר השר כמשרת אמון, לבין הפעילות המקצועית-ביצועית בתחום ההתיישבות, אשר צריכה להתבצע על-ידי עובדים מן השורה של משרד הביטחון. לפני כחודש הגיש רובוביץ לשר הביטחון דוח מקיף, הכולל את המלצותיו המפורטות בנושא. הדוח אומץ בידי השר מופזן אשר הנחה ליישמו.
לאחר שעיון בדוח ובהמלצות שיגר היועץ המשפטי לממשלה מכתב לשר הביטחון, ובו בירך אותו על העבודה היסודית שנעשתה בהקשר זה ועל אימוץ המלצות הדוח. עוד הוא ביקש, כי במסגרת יישום ההמלצות הדוח יושם דגש על הנקודות הבאות:
א) אין מניעה כי לשר הביטחון יהיה עוזר, במשרת אמון, אשר יעסוק בנושא ההתיישבות. ברם, עוזר השר לענייני להתיישבות יעסוק אך ורק בנושאי מטה וייעוץ, בהתאם למגבלות ולכללים החלים על עובדים במשרות אמון בלשכות שרים, והוא לא יפעיל כל סמכויות ביצוע.
ב) כל סמכויות הביצוע לעניין זה, כולל אחריות על תקציב ועובדים, יופקדו בידי ראש היחידה להתיישבות, שתוקם בהתאם לדוח.
ג) ראש היחידה להתיישבות יהיה עובד מדינה במשרה תקנית, שיפעל בכפיפות מנהלית למנכ"ל, ובהנחיה ישירה של השר בהיבטים של מדיניות, והוא לא יהיה כפוף, בכל דרך שהיא, לעוזר השר לענייני התיישבות.

תאריך:  30/08/2005   |   עודכן:  30/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בוש צפוי גם להדגיש את הדמיון בין מדינות "האידאולוגיה הרצחנית", שאיחדו כוחות במלחמת העולם השנייה ו"האידאולוגיה הרצחנית אשר אנחנו פועלים להביס כיום"
מיכאל דבורין
סקר חדש קובע כי מרבית הציבור אינו מכיר מונחים פיננסיים אלמנטריים השגורים בפיהם של הבנקאים
שלומי דיאז
הדברים נאמרו בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת    המשטרה נערכת לכל אפשרות
עומר שיקלר
בנזין 95 אוקטן יעמוד על 5.90 שקלים לליטר    בנזין 96 אוקטן יהיה 5.94 שקלים לליטר    הסולר מתייקר בכ-24 אג' לליטר
ניר וייס
במקביל, נמשך המשבר עם האיחוד האירופי, במסגרתו מעוכבות אוניות מטען סיניות עמוסות סחורה בנמלי היבשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il