X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל משרד הביטחון הודיע לשר מופז על פרישתו מהתפקיד לאחר שש שנות כהונה בעבר נפוצו ידיעות כי משרד ההגנה האמריקני דורש את פיטוריו בשל המשבר ביחסים
▪  ▪  ▪

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל.) עמוס ירון, הודיע לשר הביטחון, שאול מופז, כי בכוונתו לסיים את כהונתו. בין השניים סוכם, כי ירון יפרוש באמצע חודש ספטמבר.
ירון יסיים את תפקידו לאחר שש שנים בתפקיד. בחודשים האחרונים נפוצו ידיעות שונות, שאושרו בחלקן, לפיהן משרד ההגנה האמריקני דורש את פיטוריו בשל המשבר ביחסים בין שתי המדינות, שעיקרו: מכירת ציוד לסין ללא היתר.
במשרד הביטחון מציינים, כי עמוס ירון התכוון לסיים את תפקידו לפני כשנה, בתום חמש שנים בתפקיד. אולם, בעיצה אחת עם שר הביטחון ועם ראש הממשלה, החליט ירון כי יהיה זה נכון להישאר בתפקיד עד לפיתרון המשבר הביטחוני עם ארה"ב ועד לתום ביצוע תוכנית ההינתקות אותה הוביל ירון במשרד הביטחון.
עוד נאמר, כי כעת, לאחר שתוכנית ההינתקות הסתיימה והמשבר הביטחוני עם ארה"ב חלף, כפי שבא הדבר לביטוי בהודעה משותפת של משרד הביטחון והפנטגון סיכם ירון על סיום תפקידו.
ירון אמר הערב: "היתה לי הזכות הגדולה לעמוד בראש המשרד ולהוביל אותו להישגים חשובים לביטחון ישראל ולחברה הישראלית. אני רואה בשש שנות שירותי במשרד המשך לשירותי בצה"ל במשך 32 שנים. אני מודה על האמון שניתן בי ומודה לכל עובדי משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות אשר זיכו אותי בכבוד להנהיג את שליחותם ופועלם".
לאחר חשיפת המשבר ביחסים בין ישראל לארה"ב, בחדשות ערוץ 2, הכחיש שגריר ישראל בארה"ב, דני איילון את הטענות. לדבריו, הוא שוחח עם בכירי הפנטגון, אשר הבהירו לו כי ארה"ב אינה דורשת מישראל לפטר את המנכ"ל ירון.
לפני כשבועיים הודיע משרד הביטחון הישראלי, כי הגיע להסדר עם משרד ההגנה של ארצות הברית, הסדר המסיים את המשבר הביטחוני בין שתי המדינות. בהודעה שפורסמה נאמר, כי "בחודשים הקרובים יבוצעו צעדים נוספים להשבת האמון במלואו", נראה כי זהו אחד הצעדים שישראל נוקטת בהם כדי להשיב את האמון ולשקם את היחסים ארה"ב.
עוד נכתב בהודעה שפורסמה בזמנו: "משרד ההגנה של ארה"ב ומשרד הביטחון הישראלי חתמו על הבנה המיועדת לפתור בעיות מהעבר אשר פגעו באופן רציני ביחסים שבין מערכות הביטחון שלהן בתחום אבטחת טכנולוגיות ואשר מתחילה את השבת האמון בתחום האמור".
המשבר בין שתי המדינות נוצר לאחר שבפנטגון טענו, כי משרד הביטחון הישראלי שיקר והסתיר מידע הנוגע לשידרוג המזל"ט 'הארפי' מתוצרת התעשיה האוירית הישראלית שנמכרו לצבא סין.
האלוף (מיל.) ירון ניהל את משרד הביטחון בשש שנים האחרונות תחת שרי הביטחון, ברק, בן-אליעזר ומופז. בשנים הללו התמקד בפעילותו בתחומים רבים, ובהם בניית גדר הביטחון ומיצוב מרחב התפר, ההיערכות ובניית הקו החדש לאחר יציאת צה"ל מלבנון, תיכנון ומימוש תוכנית ההינתקות, קידום תחומי המחקר הפיתוח והשיווק בתעשיות הביטחוניות תוך שימור מוקדי הידע המקנים לצה"ל את היתרון האיכותי, קידום סוגיית התקשוב בשדה הקרב, רה-ארגון באגף השיקום ובאגפים נוספים במשרד, פתיחת שווקי יצוא חדשים לתעשיה הביטחונית ויצוא בהיקפים מרשימים.

תאריך:  30/08/2005   |   עודכן:  30/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בתוכניתם של קירשנבאום ולונדון אמר כי הפילוג בליכוד יכול להוביל למהפך וכי הוא המתאים ביותר להוביל את העבודה    ממליץ לחבריו להתלכד סביב מועמדות פרס
ברוך לוי
הוועדה מונתה על-ידי נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. ברוש: מטרתי לפעול לצמצום הפערים החברתיים    זהו יעד חשוב של התעשיה
עומר שיקלר
היועץ המשפטי לממשלה הודיע לשר הביטחון כי על רון שכנר, עוזר שר הביטחון להתיישבות, לפרוש מתפקידו בעקבות מעשיו הבלתי תקינים
הדר פרבר
בוש צפוי גם להדגיש את הדמיון בין מדינות "האידאולוגיה הרצחנית", שאיחדו כוחות במלחמת העולם השנייה ו"האידאולוגיה הרצחנית אשר אנחנו פועלים להביס כיום"
מיכאל דבורין
סקר חדש קובע כי מרבית הציבור אינו מכיר מונחים פיננסיים אלמנטריים השגורים בפיהם של הבנקאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il