X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלייה של 329% בפניות בחודשים יוני-אוגוסט טענות רבות נגד אמנון אברמוביץ', שלי יחימוביץ' ועודד בן עמי
▪  ▪  ▪
אמנון אברמוביץ'

שלי יחימוביץ'

הצופים מנצלים לטובה את יכולתם לפנות לרשות ולהביע את עמדתם כלפי שידור תוכניות שונות, פרשנות ואף פרסום, אשר במקרים רבים נראה להם מוגזם ואף לא ראוי. פרשנים שהביעו דעתם - לדעת חלק מהצופים, עברו את הגבול. פרסומות אשר נראו לחלקנו משעשעות - נתפסו כאלימות ולא-אתיות.
מנתונים שמסרה הרשות השנייה, הגיעו לידי נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה כ-1,000 תלונות במהלך שלושת החודשים האחרונים (יוני- אוגוסט). עיקר התלונות (כ-350) עניינן פוליטי. בחודש יוני התייחסו מרבית התלונות לסדרה של חיים יבין "ארץ המתנחלים" ובחודשים יולי-אוגוסט לסיקור תהליך ההינתקות.
נציב התלונות, גיורא רוזן, ציין כי למרות שרוב התלונות עניינן פוליטי, עלה מאוד גם מספר התלונות שעניינן בביקורת על הפרסומות. סך כל התלונות על פרסומות בחודשים אלה הגיע ל-250 תלונות.
מבדיקה לגבי תקופה מקבילה אשתקד עולה כי התקבלו אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה 233 תלונות (31 תלונות בנושאי חדשות, 59 בנושאי פרסומות ו-111 בנושאי תוכניות).
עוד מציין רוזן, כי שיעור כה גבוה של תלונות אין לו אח ורע בערוצי שידור מקבילים במדינות מערב כגון, צרפת, הולנד, אנגליה וקנדה בהם פועל נציב תלונות עצמאי במקביל למערכות התקשורת. נציב התלונות הדגיש כי ריבוי התלונות מצביע על הליך חיובי מאוד המבטא את רצונם של האזרחים להגיב, להיות שותפים, ולהכיר בעובדה שלחץ ציבורי כלפי התקשורת הוא חשוב, אפקטיבי, ובהחלט חלק מהותי במשחק הדמוקרטי.
ביטוי נוסף לעלייה בפניות בתקופה זו ניתן למצוא בפניות שהגיעו להנהלת הרשות באמצעות אתר האינטרנט. בתקופה זו חלה עלייה משמעותית במספר הפונים בנושאים הקשורים לסיקור חדשותי בעיקר בנושא ההינתקות (וביניהם פניות באשר לחוסר איזון בהצגת עמדות של ימין ושמאל, התבטאויות של מגישים בחברת החדשות - במיוחד עודד בן עמי ואמנון אברמוביץ, סיקור לא הוגן ולא נכון של המפונים, ביטול תוכניות על חשבון חדשות וריבוי חדשות). גם בפורום טלוויזיה באתר האינטרנט של הרשות התקבלו טענות באשר לחוסר רגישות בסיקור (בעיקר מגישי חדשות וביניהם שלי יחימוביץ, אמנון אברמוביץ).
פירוט התלונות אשר הגיעו לנציב תלונות הציבור:
תלונות בנושא סיקור ההינתקות - 225 תלונות התקבלו בעקבות שידור הסדרה "ארץ המתנחלים" של חיים יבין. 40 תלונות עסקו בהתייחסות מגישי החדשות לפינוי ההתנחלויות. עיקר הטענות הופנו כלפי אמנון אברמוביץ, שלי יחימוביץ ועודד בן עמי. הטענות שעלו מן התלונות היו כי המגישים אינם רגישים דיים לסיטואציה האנושית הסבוכה, וחלקם אף תוקף את המתנחלים במצוקתם.
תלונות בנושא פרסומות - במהלך שלושת החודשים האחרונים הגיעו ללשכת הנציב 225 תלונות הנוגעות לתוכנן של הפרסומות. הפרסומות שזכו למרב התלונות היו: "מיונס" של "אוסם" ותשדיר של "מוטורולה" (כ-55 תלונות) - בפרסומות האלו טענו המתלוננים כי מוצגת אלימות מוגזמת ונטולת כל הקשר.
בפרסומת "האגיס - בגדי ים" (כ-30 תלונות) טענו המתלוננים כי קיים שימוש לא ראוי בילדים במצבים שיש להם משמעויות מיניות. בפרסומות של "גולדסטאר" ו"סלקום" (כ-60 תלונות) נטען כי קיימת אפליה מגדרית, ובפרסומת של "YES - וויטנאם" (כ-70 תלונות) טענו המתלוננים כי התכנים מבזים את כבודם של המתים במלחמה ההיא, וכי מוצגת אלימות מוגזמת.

תאריך:  31/08/2005   |   עודכן:  31/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
אשר ויזגן, חטף נשק ממאבטח ופתח באש על פועלים פלשתינים    ארבעה נרצחו    כתב האישום מגלה כי אחד מהם צעק לעברו "אשר מה את עושה?"
אלעזר לוין
החברה מרוויחה תיפעולית, מפסידה בגלל עונתיות ב"אשת" ו"נאנט"
הדר פרבר
ניסתה לפרוץ עם רכבה דרך המחסומים לתוך משרדו של רה"מ, אך נעצרה על-ידי המשטרה
אלעזר לוין
הריבית - 2.87% לשנה    לאחר שנה תוצמד הריבית ל"עוגן המקורות" הזול יחסית
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בעקבות תאונות רבות שאירעו השנה    על-פי נתוני הממשלה עלו מספר התאונות ב-33% במחצית הראשונה של השנה ל-2,672
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il