X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחסור גורם לסיכון חיי אדם בעת פיזור התפרעויות דוגמא: באפריל 2005 הודיע צה"ל, כי ברימוני הלם נותר פער של 7% ואילו ברימוני גז נותר פער של 66%
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה מגלה בדוח שהגיש (56א), כי גם כיום, למרות כל כל ההתרעות, עדיין קיים מחסור חמור ב"נשק פחות קטלני" - אמצעים לפיזור התפרעויות. משמעות הדבר: סיכון חיי אדם, אם וכאשר יהא צורך בפיזור בכוח של הפגנות גדולות.
המבקר החל לבדוק סוגיה זו, בעקבות המהומות באוקטובר 2000, במהלכן נהרגו מאש כוחות הביטחון 13 מערביי ישראל. המבקר מציין, כי הוא בדק מספר היבטים של הצטיידות ושימוש בנשק פחות קטלני במהלך פעילות צה"ל באזור יהודה והשומרון. הביקורת התמקדה רק בתחמושת הנמנית עם קבוצת אמצעים זו, המכונה במסמכים ובכללי הפתיחה באש הצה"ליים כ"אמצעים לפיזור התפרעויות" (להלן - אלפ"ה).
המבקר עורך בדוח השוואה בין הממצאים אותם חשף לפני כשנתיים, לבין המצב העכשיו - כפי שדווח על-ייד מערכת הביטחון ו/או נמצא על-ידי המבקר. הממצאים מעידים, כי חלק מהליקויים תוקנו. ואולם, ככל שמדובר באמצעים לפיזור התפרעויות, עדיין קיימים כמה ליקויים מהותיים. להלן כמה מהם (ציטוט):
ליקוי א'
בשנת 2000 הכין המרכז לניתוח מערכות שבאג"ת (להלן - מנת"ם) מודל ליעד היערכות לאלפ"ה. מאז ועד מועד סיום הביקורת בינואר 2003 השתנו הנחות היסוד שהיו בבסיס המודל של מנת"ם, אך למרות זאת מנת"ם לא בחן שוב את התאמת ההנחות, שעליהן מבוסס המודל, למאפייני העימות עם הפלשתינים. משרד מבקר המדינה העיר, כי לחוסר ההתאמה של ההנחות האמורות למאפייני העימות עם הפלשתינים, עלולה להיות השלכה על התקנים של אלפ"ה.
הדיווח על התיקון
ב-29.9.03 דיווח שר הביטחון למבקר המדינה, כי נערכת עבודת מטה בין מפקדת הזרוע לבניין הכוח ביבשה (להלן - מז"י) לבין חטיבת המיבצעים שבאגף המיבצעים (להלן - אמ"ץ) לקביעת מודל חדש. עבודת המטה צפויה להסתיים באוקטובר 2003.
באפריל 2005 הודיע צה"ל למשרד מבקר המדינה, כי מז"י אישרה מודל חדש ליעד היערכות לאלפ"ה, המפרט צריכה שנתית והיערכות למשבר שיא יחיד.
ליקוי ב'
במחצית השנייה של שנת 2002 החל להסתמן מחסור קשה באלפ"ה. חוסר קריטי באלפ"ה הוצג לראש אמ"ץ בסיורים שערך בנובמבר 2002 בפיקוד המרכז. בתשובה של לשכת ראש אט"ל מאותו חודש ללשכת ראש אמ"ץ צוינו פערים, שנעו בין 16% לכ-90% בין המצאי של פריטי אלפ"ה, כפי שדיווח פיקוד המרכז, לבין תקני היחידות של פיקוד המרכז.
הדיווח על התיקון
1) ב-29.9.03 דיווח שר הביטחון למבקר המדינה, בין השאר, כי המצוקה היא בעיקר בשני פריטים מבין שישה פריטי האלפ"ה: כדור גז 40 מ"מ ורימוני הלם. רימון הלם מיוצר בארץ ועלותו יקרה מאוד, ואילו משך זמן הספקת כדור גז 40 מ"מ, המיוצר בארה"ב, ארוך מאוד. עוד דיווח, כי עד נובמבר 2003 מתוכננת הספקה נוספת לתגבור המלאי של פריטים אלו.
2) ב-25.7.04 דיווח הממונה על ענייני ביקורת המדינה במערכת הביטחון למשרד מבקר המדינה, כי מאז יולי 2003 ועד תחילת שנת 2004 סופקו עשרות אלפי יחידות של כדורי גז 40 מ"מ ואלפי יחידות של רימוני הלם.
באפריל 2005 הודיע צה"ל, כי ברימוני הלם נותר פער של 7% ואילו ברימוני גז נותר פער של 66%. עוד הודיע צה"ל, כי הפערים יושלמו עם הרכש המתוכנן לשנת 2005, וכי כמות הרכש המתוכננת נותנת מענה גם לאימונים ולפעילות ביטחון שוטף (בט"ש).
ליקוי ג'
מנתונים על מלאי האלפ"ה באוגדת איו"ש, כפי שמסרו למשרד מבקר המדינה גורמי המיבצעים וגורמי התחזוקה באוגדה עולה, כי קיימת אי-התאמה ניכרת בנתונים הגורמת לאי-בהירות בנוגע לתמונת המצב של מצאי האלפ"ה באוגדה. אי-התאמה בנתוני המצאי של אלפ"ה נמצאה גם בדרגים שמעל לאוגדה.
למרות אי-הבהירות בנוגע לתמונת המצב של מלאי האלפ"ה, רק בינואר 2003 הנחה אט"ל לבצע ספירה מיוחדת של אלפ"ה בכל היחידות. הספירה טרם הסתיימה עד מאי 2003. משרד מבקר המדינה העיר, כי אי-הבהירות בנוגע לתמונת המצב של מלאי האלפ"ה עלולה לגרום לקבלת החלטות שגויות בנוגע לרכש אמצעים אלה ולהקצאתם ליחידות.
הדיווח על התיקון
1) ב-29.9.03 דיווח שר הביטחון למבקר המדינה, כי בנושא ניהול המלאי נעשו פעולות רבות לתיקון הליקויים ולוודא המשך פעילות על בסיס אמין של נתונים, ובהם:
(א) ספירת האלפ"ה הסתיימה, ומבוצע טיפול של היחידות לגבי המצאי והחוסר הקיימים במערכת. עד סוף שנת 2003 ייצא עדכון מסודר לגבי המצאי ביחידות.
(ב) במרכז תחמושת שבאט"ל הוקם צוות ספירה וניהול מלאי לביצוע ביקורות ביחידות ולהצגת נתוני המצאי אל מול הרישום.
(ג) עד סוף שנת 2003 יוצג לראש אמ"ץ תהליך הקצאה של אלפ"ה, המאפשר שליטה ובקרה על הצריכה ועל חידוש המלאי.
2) ב-25.7.04 דיווח הממונה על ענייני ביקורת המדינה במערכת הביטחון למשרד מבקר המדינה, בין השאר:
(א) חטיבת המיבצעים מקצה אלפ"ה לפיקודים המרחביים באמצעות מערכת תקצו"ב (תכנון, הקצאה ובקרה). על-מנת לצרוך אלפ"ה, נדרשים הפיקודים המרחביים לעשות שימוש באשרות תחמושת הנפתחות על ידיהם במערכת תקצו"ב.
(ב) חטיבת המיבצעים עורכת מאזן למחצית הראשונה של השנה, ובסוף השנה נערך מאזן מסכם לשנה כולה. במאזנים אלו מדווחים הפיקודים המרחביים על היקף הצריכה שלהם, ודיווחים אלה נבדקים מול ההקצאה החצי-שנתית ואל מול ההקצאה השנתית.
ג) על-רקע ממצאי משרד מבקר המדינה, הידקה חטיבת המיבצעים את הפיקוח השוטף אחר צריכת האלפ"ה של הפיקודים המרחביים, לרבות ביצוע מעקבים שוטפים בתדירות גבוהה יותר.

תאריך:  31/08/2005   |   עודכן:  31/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
נתפס לאחר שחוקר פרטי מטעם "מיקרוסופט" ואיש ה-FBI רכשו את הקוד דרך אתר האינטרנט שלו
מירב לוי
לעומת הפסד של 23.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
עומר שיקלר
כך עולה מנתוני BDI    ימי האשראי בפועל עמדו בחודש אוגוסט על 103 ימים, בהשוואה ל-101 ימים ביולי    מספר ימי האשראי בהסכמה נותר ללא שינוי בחודש החולף - 88
מחלקה ראשונה
החברה נמצאת במו"מ עם חברת "C.I.T. Srl" באיטליה למתן רשיון בלעדי לפתיחת הרשת
הדר פרבר
שמועה כוזבת על מחבל שחדר לתהלוכת מתפללים גרמה למאות לקפוץ מגשר בגובה כ-30 מטר לנהר החידקל    חגגו את גבורתו של האימאם השיעי, מוסא אל-קאזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il