X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
פגישה היסטורית בין השר שלום לעמיתו הפקיסטני

פקיסטן: קשרים דיפלומטיים עם ישראל

נשיא פקיסטן מושרף פנה ליו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן וקיבל את הסכמתו למהלך, אך אמר, כי כינון קשרים אלה יקרה רק אחרי שתוקם מדינה פלשתינית
▪  ▪  ▪

שר החוץ, סילבן שלום, נפגש היום (ה', 1.9.05) עם עמיתו הפקסיטני, חורשיד קסורי, באיסטנבול, טורקיה. הפגישה החלה בשעה 11:00, ולאחריה, בשעה 12:30 קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת במלון ארבע העונות באיסטנבול.
בפגישה דיברו השניים בין השאר על המטרה לכונן קשרים דיפלומטיים בין שתי המדינות. לאחר הפגישה מסר חורשיד קסורי, כי ארצו החליטה לכונן קשרים דיפלומטיים עם ישראל לאחר הנסיגה מרצועת עזה. עוד נמסר במסיבת העיתונאים, כי נשיא פקיסטן מושרף פנה ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, וקיבל את הסכמתו למהלך.
השר שלום: פריצת דרך ביחסים
לאחר מסיבת העיתונאים התראיין השר שלום ואמר ל'קול ישראל', כי "אני חשוב שהיתה היום פריצת דרך גדולה מאוד ביחסים ביננו לפקיסטן - פגישה ראשונה מאז ומעולם בין שר חוץ ישראלי לשר חוץ של פקיסטן. אנו רוצים שבסוף הדרך יהיו יחסים דיפלומטיים והוחלט שמעתה היחסים ביננו יהיו גלויים ופתוחים".
השר שלום אמר עוד, כי הוא ועמיתו הפקיסטני סיכמו על שורת דברים שצריכים עוד להיות מעובדים "כדי שנוכל להוציא אותם אל הפועל". שלום ציין כי מתוכננת פגישה נוספת בעוד שבועיים בניו-יורק במסגרת דיוני העצרת הכללית של האו"ם, ושם, לדברי שלום, מתוכנן להוציא אל הפועל את כינון היחסים בין המדינות.
"הם עצמם לקחו צעד מאוד אמיץ", אמר שלום, "הם יודעים שהם יהיו תחת מתקפה מאוד קשה של אנשי דת ואחרים. הם יידעו את הפלשתינים במהלך הזה, ואני חושב שפקיסטן כמדינה מוסלמית השנייה בגודלה אחרי אינדונזיה יש לה משקל חשוב מאוד ומרכזי".
"לכל מדינה יש את המחשבות והאינטרסים שלה", הוסיף שלום, "הם חיכו לזמן המתאים... אני אמרתי לגבי הרבה מאוד מדינות שאין לנו מגעים איתן שהזמן המתאים ביותר הוא אחרי ביצוע ההינתקות. זה זמן נכון, יש אווירה חיובית...".
שלום סיכם את דבריו באופטימיות ואמר: "אנחנו התחלנו צעד עם משמעות מרחיקת לכת ליחסים שלנו עם העולם המוסלמי בכלל... אני מאוד מקווה שהפגישה הזו היא חלק מאותם פירות שעליהם דיברנו כל הזמן, של מהלכים שאנו עושים לקראת שלום".
דוברו של נשיא פקיסטן הגדיר את הדברים בצורה מעט שונה, ואמר כי עדיין מוקדם לדבר על כינון קשרים דיפלומטיים בין שתי המדינות, אך זו בהחלט אפשרות.
הוא עוד אמר, כי קשרים דיפלומטיים עם ישראל יכונו לאחר שתוקם מדינה פלשתינית, ולאחר שיזכה המהלך להסכמתן של כל מדינות ערב.
היוזם: נשיא פקיסטן
הפגישה התקיימה בעקבות פנייה של נשיא פקיסטן, פרבז מושרף לראש ממשלת טורקיה. ראש ממשלת טורקיה שוחח על-כך עם ראש הממשלה, אריאל שרון, שביקש מהשר שלום לצאת לטורקיה למפגש.
אמש סעדו שני שרי החוץ בסעודה משותפת בחסות ראש ממשלת טורקיה, ארדואן.

תאריך:  01/09/2005   |   עודכן:  01/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
זאת לאחר שהלילה נחתם הסכם בין הנאמנים, שופרסל וההסתדרות הקובע כי עובדי קלאבמרקט יקבלו פיצויים מוגדלים וזכויות נוספות ובתמורה יתפטרו מקלאבמרקט    מי שירצה, יועסק בחברה הממוזגת מבלי שייחשב לו הוותק
יפעת גדות
מדענים פיתחו תחליב המתקן את נזקי השמש שנגרמו לעור    הקרם הוריד את שיעור מקרי סרטן העור לאחר שימוש על בסיס יומי במשך שנה    הדאגה - החידוש יגרום לגישה של אי התערבות בנושא הגנה מפני השמש
גלית יצחק
כך עולה מנתונים של פירמת רואי החשבון BDO זיו האפט    "מספר השחקנים הבינוניים והקטנים בשוק התרופות העולמי קטן משמעותית משנה לשנה ואילו החברות הגדולות הולכות ומתעצמות"
הדר פרבר
למעלה מרבע מהנשים הבריטיות שהשתתפו בסקר חדש אמרו כי הן היו רוצות להיראות כמו כוכבת "חברים"
אלעזר לוין
"נציגי החברות ביקשו מהפיקוח לדחות בשנה את הפעלת ההוראות, שנקבעה ל-1 במרס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il