X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במכתב למפוני חבל קטיף כתב: "ומה יִשווה, לעומת עוצמות אלו, הכוח ההרסני, הריקבון המוסרי וכל שותפיו במישרין ובעקיפין"
▪  ▪  ▪

ראש ישיבת מרכז הרב, ואחד ממוריה התורניים הגדולים של הציונות הדתית, הרב אברהם אלקנה שפירא, שיגר מכתב עידוד ונחמה למפוני חבל קטיף. במכתבו מנחם הרב שפירא באומרו שמוטב שהאל ישפוך זעמו על עצים ואבנים מאשר על בני אדם. עוד הוסיף כי נחמה אחרי מעשה כזה יכולה לבוא רק מצידו של הקדוש ברוך הוא, השותף עימם בצרה.
בהמשך מכתבו שיבח הרב שפירא את המפונים וקרא להם לחזק זה את זה. עוד קרא לעריכת חשבון-נפש אישי וציבורי ולדבקות בתורה ומגידיה. עוד אמר הרב שהתפילות והאמונה לא ישובו ריקם, ונשא תפילה לריפוי השבר בעם והצמחת שילטון יהודי, מוסרי, נאמן ויציב, אשר יבנה את ארץ-ישראל ביסודות נאמנים של תורה.
המכתב המלא
"עת צרה היא ליעקב. שפך ה' חמתו על עצים ואבנים. לא זו השעה לניחומי בשר ודם, "ואיך תנחמוני הבל" (איוב כא, לד). אין ביכולת בשר ודם למצות ולבטא את גודל הרִשעה של גירוש יהודים מבתיהם, הריסת ישובים ובתי כנסת, ישיבות ות"ת (תלמודי תורה - ע.י.) ועקירת קברי ישראל. לא לניחומי בשר ודם זקוקים אנו, אלא לניחומיו של מקום (הקדוש-ברוך-הוא - ע.י.) "נחמו נחמו עמי יאמר אלוהיכם", "כאיש אשר אימו תנחמנו כן אנוכי אנחמכם".
עלינו לשמור על הכוחות, כוחות הנפש והגוף, "איש את רעהו יעזורו, ולאחיו יאמר חזק". זרעים של אמונה, של ביטחון, של תפילה לא ישובו ריקם ובדרך אשר לפנינו עוד יתנו פִּריים. ומה יִשווה, לעומת עוצמות אלו, הכוח ההרסני, הריקבון המוסרי וכל שותפיו במישרין ובעקיפין. יהי רצון שבמהרה ירפא הקב"ה את שבר עמו ישראל, ויצמיח לנו שלטון יהודי, מוסרי, נאמן ויציב, אשר יבנה את ארץ-ישראל ביסודות נאמנים של תורה.
אשריכם, אחינו הגיבורים ובראשם רבני גוש-קטיף שליט"א, יראת ה' היא אוצרם שעמדו ועומדים בגבורה עצומה ובהתמודדות יום יומית במסכת התלאות, יתקנם ה' בעצה טובה מלפניו.
עלינו לזכור, כי "בכל צרתם לו צר" ו"עימו אנוכי" (כאשר קשה לישראל, קשה גם לבורא - ע.י.), ואנו מקווים ומצפים לישועת ה'. מתוך חשבון הנפש הפרטי והציבורי ומתוך הדבקות בתורה ומגידיה, נאגור כוחות גדולים, נפשיים ורוחניים, שיקרינו ויאצילו על הציבור בכללו ובמיוחד אליכם, אחים יקרים, עם כל בני ביתכם. ובעזרת השם נזכה ונראה ונתבשר בבשורות, ישועות ונחמות.
ישלם ה' הטוב על כל פועלכם בכפליים, ונזכה לראות בבניין ירושלים. ויהפוך ה' את הקללה לברכה - כי אהֵבך ה' אלוהיך. "עתידה בת קול להיות מפוצצת בראש הרים (ביטוי המסמל את עוצמת הבורא - ע.י) ואומרת: כל מי שפעל עִם אל יבוא ויטול שכרו" (קיימת שותפות אקטיבית של הפרט בתהליך הגאולה - ע.י.).
הכותב וחותם בציפייה לישועה, בדמע ובתפילה
הרב אברהם כהנא שפירא

תאריך:  01/09/2005   |   עודכן:  01/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מערכת "שחר אדום" שעד כה פעלה בשדרות וסביבתה תורחב לכל יישובי עוטף עזה    כל גזרת העוטף תחלוק לקבוצות נפרדות בהם תושמע ההתרעה
מתי טוכפלד
שרון נפגש עם מנכ"ל משרד הביטחון שהתפטר על-רקע פרשת מכירת המזל"טים לסין: "תרמת רבות, ותמשיך לתרום גם בעתיד"
אלעזר לוין
הפסידה 74 מיליון שקל בינואר-יוני    רוב ההפסדים - בגלל בנייה למגורים כיזמית
אלעזר לוין
הבעלים, צבי צרפתי, משתכר 187 אלף שקל לחודש    ויתר על 30% משכרו לשנתיים    החברה חייבת 24 מיליון שקל על מגרשים שקנתה    לקחה הלוואות בריבית של עד 10.7%
מתי טוכפלד
ביקר היום בבית הספר עליזה בגין במגדל העמק, בו תפעל השנה לראשונה רפורמת משרד החינוך    שרון: "עברנו תקופה חשובה שגרמה סבל וכאב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il