X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מתברר, כי נשיא בית המשפט העליון, כמו גם מנהל בתי המשפט, לא ראו לפנות אליכם, בתלונה ובדרישה, לפצוח בחקירה משטרתית נגד השופטת נכבדה זו. משלא עשו כן, נאלץ אני לעשות מעשה זה במקומם" כותב עו"ד חיים שטנגר במכתבו למפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה
▪  ▪  ▪

פרשיית השופטת הילה כהן מסרבת לרדת מהכותרות. לאחר הלחץ והביקורת הציבורית על גזר הדין של בית הדין המיוחד בעניינה, הגיעה הדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגדה בחשד לביצוע עבירות אשר חשדות כבדים לגביהם עולים מהכרעת הדין וגזר הדין שניתן בעניינה.
את הכפפה הרים עו"ד חיים שטנגר אשר פנה היום (1.9.2005) למפכ"ל המשטרה, משה קראדי וליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז במכתב תלונה ודרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השופטת הילה כהן. החשדות אותם מציין עו"ד שטנגר הינם זיוף, שימוש במסמך מזוייף, זיוף בידי עובד ציבור, שידולי מרמה ושיבוש הליכי משפט.
עונשי המקסימום על עבירות הזיוף, שימוש במסמך מזוייף ושידולי מרמה הינו 3 שנות מאסר על כל אחת מהן וכי עונש המקסימום על עבירת הזיוף בידי עובד הינה 7 שנות מאסר.
כזכור, תחילת הפרשה בקובלנה שהוגשה נגד השופטת כהן, ב-13.3.05, על-ידי שרת המשפטים, ציפי לבני. באותה קובלנה תוארו שני מקרים בהם איחרה השופטת כהן להגיע לדיונים שנקבעו לפניה. על אף שבעלי הדין עזבו את אולם בית המשפט, ערכה השופטת כהן פרוטוקולים של דיונים, מהם ניתן ללמוד כאילו התקיים דיון וכי בעלי הדין היו נוכחים באולם. כאשר סיימה לרשום את הפרוטוקולים ואת ההחלטות, קרעה השופטת כהן את הבקשות הכתובות שהותירו בעלי-הדין והשליכה אותם לפח.
כהן הורשעה העבירות של התנהגות שלא כהלכה במילוי תפקידה בניגוד להוראת סעיף 18(א)(1) לחוק בתי המשפט, התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל בניגוד להוראת סעיף 18(א)(2) לחוק בתי המשפט ונגזר עליה עונש של מעבר למקום כהונה אחר ונזיפה.
קולת העונש העירה את המערכת המשפטית מתרדמת הפגרה והובילה לסדרת חיצי ביקורת כנגד גזר הדין אשר הובילו בסופו של דבר לזימונה של השופטת כהן ללשכתו של נשיא בית המשפט העליון, השופט, אהרן ברק, ל"שיחת הבהרה" במסגרתה הבהיר לה הנשיא כי עדיף שתתפטר מיוזמתה על-מנת שלא לגרום למבוכה מיותרת שתידרש מהצורך בפיטוריה.
אלא שהשופטת כהן מסרבת להעניק לנשיא ברק את רצונו קלות וככל הנראה לא תבצע את המהלך המבוקש מיוזמתה.
ובכל זאת נראה שימיה של השופטת כהן במערכת השיפוטית ספורים. לפני יומיים יצאה נציגות השופטים בקריאה חסרת תקדים לשופטת כהן להתפטר ובהודעה כי אין בכוונת נשיאי בתי המשפט לקלוט אותה לשורותיהם.
יכול שפרישה מיוזמתה או פיטורין על-ידי הוועדה לבחירות שופטים, יסיים את החלק המשמעתי בהתנהגותה של כהן אלא בכך לא יסתיים עניינה מול מערכת המשפט מכיוון שכעת נשמעים קולות לפתוח בהליכים פליליים נגדה.
במכתב ששלח עו"ד שטנגר למפכ"ל קראדי וליועץ המשפטי, מזוז, הוא כותב: "תיאור המעשים וביצועם, המיוחסים לכב' השופטת הילה כהן, כפי שהוכחו ונקבעו בדעת רוב של הרכב השופטים, במסגרת הכרעת הדין וגזר הדין, מעלה חשד של ביצוע עבירות לכאורה של זיוף ומהווים מעשים של שיבוש מהלכי משפט".
עוד מתפלא עו"ד שטנגר, כי נשיא בית המשפט, השופט אהרן ברק או מנהל בתי המשפט, השופט בועז אוקון לא הגישו תלונה למשטרה או ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת לחקור את העבירות האמורות.
"מתברר, כי נשיא בית המשפט העליון, כמו גם מנהל בתי המשפט, לא ראו לפנות אליכם, בתלונה ובדרישה, לפצוח בחקירה משטרתית נגד השופטת נכבדה זו. משלא עשו כן, נאלץ אני לעשות מעשה זה במקומם" כותב עו"ד שטנגר למפכ"ל וליועץ המשפטי במכתבו ומבקש מהשניים להורות על זימון השופטת כהן לחקירת משטרה על-מנת לברר את החשדות שעלו לכאורה לביצוע עבירות פליליות.
נראה כי במידה ויחליטו המפכ"ל והיועץ המשפטי שלא לפתוח בחקירה פלילית בעניינה של השופטת כהן הנושא יגיע לפתחו של בג"צ אשר יצטרך לפסוק בסוגיה.

תאריך:  01/09/2005   |   עודכן:  01/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אלי ישראלי יקנה את חלקו של אריה דגן בחברה בכ-90 מיליון שקל
יפעת גדות
שריפה שהחלה בביתו של אופה המלך התפשטה בעיר וכילתה ארבע חמישיות ממנה    6 קורבנות בלבד נהרגו בשריפה שהרסה אלפי בניינים כנסיות ובתים
יהונתן דחוח-הלוי
מנהיג החמאס ממשיך לאיים בפיגועים כדי להשיג ויתורים מדיניים מישראל במו"מ על מעבר רפיח ובסוגית שחרור האסירים הפלשתינים
עומר שיקלר
מערכת הביטחון ממשיכה להתכונן ליציאה מהרצועה והיום הושלמו פינוי בית הקברות והריסת כל הבתים הפרטיים    צה"ל משלים הוצאת כל הציוד והתשתיות
אלעזר לוין
מכרה 118 דירות ברמת אביב ג', וסיכמה מכירת עוד 52    דירות ב-780 אלף דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il