X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"זהו צעד אנטי איסלמי", אומרים גורמי האופוזיציה בפקיסטן; תהלוכות מחאה גדולות מתוכננות לאחר תפילות יום השישי; ח'אלד משעל, מהחמאס: סכין בגבו של העם הפלשתיני
▪  ▪  ▪

זעם רב ומתיחות גבוהה בפקיסטן בעקבות "פריצת הדרך" ביחסים עם ישראל: הבוקר (יום ו', 2.9.05) קיימו חברי פרלמנט שמרנים צעדת מחאה מחוץ לבית המחוקקים מכיוון שלא שותפו בהחלטה. בצהריים מתוכננות תהלוכות מחאה נוספות ברחבי המדינה לאחר תפילות יום השישי. ממשלת פקיסטן מנסה לצנן את הלהבות וטוענת, כי קיבלה את ברכתו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, בטרם נקטה בצעד החריג.
אמיר אל-עזים, דובר ארגון האופוזיציה MMA ("התאחדות מועצת התקווה") המאגד תחתיו שש מפלגות איסלמיות, קרא לפקיסטנים לצאת לרחובות ולומר לממשלה באופן חד-משמעי: "לא נרשה לכם להכיר בישראל". חאפז חוסיין אחמד, סגן יו"ר MMA, גינה את ה"החלטה שהתקבלה על-ידי אדם אחד", הוא פרבז מושראף. "זהו צעד אנטי איסלמי", אמרו גורמי אופוזיציה מ"אל-ג'מאעה אל-איסלמיה", "נערוך לשר החוץ קבלת פנים בדגלים שחורים לכשיחזור".
הביקורת החריפה, מבית ומחוץ, הביאה את נשיא המדינה, פרבז מושארף, וראש הממשלה, שווכת עזיז, להבהיר, כי לא תהיה הכרה בישראל בטרם תוקם המדינה הפלשתינית. בכירים פקיסטנים מיהרו להדגיש, כי לא תתקיים פגישה בין מושארף לראש הממשלה שרון בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם בחודש הבא בניו-יורק. עם זאת, משלחת פקיסטנית כבר מתוכננת להגיע לירושלים במועד שטרם נקבע. אתמול ערכו שרי החוץ של ישראל ופקיסטן מסיבת עיתונאים משותפת על אדמת איסטנבול, טורקיה.
בפקיסטן, השוכנת בדרום אסיה וגובלת בין היתר באירן ובאפגניסטן, קיימת נוכחות מוסלמית קיצונית לכל אורכה ורוחבה של המדינה, לרבות עוינות עמוקה לישראל על-רקע הסכסוך באזור. האוכלוסיה שם מונה קרוב ל-150 מיליון נפש, 97% מהם מוסלמים (77% סונים ו-20% שיעים). המטה ללוחמה בטרור ממליץ דרך קבע לאזרחי ישראל להימנע מכל שהות או ביקור במקום. מושארף עצמו ניצל כידוע ממספר ניסיונות התנקשות בעבר.
הרשות הפלשתינית התנערה מכל קשר להתפתחות ביחסי ישראל-פקיסטן. נביל שעת', שר ההסברה וסגנו של ראש הממשלה, אמר, כי הרשות אינה מתערבת בעניניה של פקיסטן. הוא הביע דאגה מההתחממות ביחסים. "ישראל אינה ראויה למתנות כאלה לפני שיירשמו הישגים של ממש בתהליך השלום". בכך הזים למעשה את טענות ממשלת פקיסטן כי קיבלה את ברכתו של אבו מאזן למהלך.
בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי גינו בחריפות. ח'אלד משעל ומוסא אבו מרזוק מראשי החמאס בדמשק היו לראשוני המגנים וקראו לממשלת איסלמבאד לבחון מחדש את ההחלטה. "זהו סכין בגבו של העם הפלשתיני ובגבו של מסגד אל-אקצה", ציין משעל. "זוהי התפתחות מפתיעה ומאכזבת ביחסים הציוניים-פקיסטניים", אמר מושיר אל-מסרי, דובר החמאס. איימן אל-זוואהירי, מספר 2 בארגון אל-קאעידה, קרא בקלטת חדשה לעם בפקיסטן להפיל את פרבז מושארף מהשלטון.

תאריך:  02/09/2005   |   עודכן:  02/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החשוד תושב קריית מלאכי חשוד במעורבות ברצח    מעצרם של האחים הוארך השבוע
אסף גדות
חברת האבטחה F-Secure משיקה אנטי-וירוס המיועד במיוחד לטלפונים ניידים בעקבות העלייה בתפוצת הווירוסים הסלולריים
גלית יצחק
האם להפסיק להניק את התינוק ומהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?    רצוי להניק באופן בלעדי עד מחצית השנה הראשונה לחיי התינוק, יש לשאוב את כל החלב ולתת אותו רק בבקבוק
שלומי דיאז
שני אחים מיבנה חשודים שאיימו על בעל העסק שאם לא ישלם להם דמי חסות, יפגע    נבדק חשד שפעלו במקומות נוספים
טלספורט
ללא קשר להעפלה לגביע העולם, מובטח לשחקנים מענק של 4,000 דולר על ניצחון חוץ בבאזל ועוד 10,000 דולר על העפלה למשחקי ההצלבה    כל שחקן הרוויח עד כה 14,500 דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il