X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הטרוריסטית קתרינה אינה נמנית אומנם על חסידיו של בן-לאדן, ואולם היא אחד מחיילי אללה", כותב הבכיר הכוויתי במאמרו בוש: גודל השטח מוכה האסון - כגודלה של בריטניה
▪  ▪  ▪

לא רק בישראל יש מי שקושר בין סופת ההוריקן קתרינה לבין מעשיה "הרעים" של ארה"ב. לפני שלושה ימים היה זה המקובל הרב דוד בצרי, ראש ישיבת "השלום" שעמד על הקשר, כדבריו, בין תמיכת ארה"ב בתוכנית ההינתקות לבין הסופה הקטלנית. עכשיו מסתבר שגם בכווית יש מי שרואה את הדברים עין בעין, פחות או יותר.
מחמד יוסוף אל-מליפי, בכיר במשרד ההקדשים הכוויתי, אומר, כי הקתרינה היא עונש מאללה, לאמריקה. לדבריו, "הטרוריסטית קתרינה" אינה נמנית אומנם על חסידיו של בן-לאדן, ואולם היא אחד מחיילי אללה. דבריו מתפרסמים במאמר המתפרסם בעיתון "א-סיאסה" הכוויתי ותורגמו על-ידי מכון ממר"י לחקר התקשורת במזרח התיכון.
"כאשר צפיתי במראות האימה של הסופה הפלאית הזו... כאשר דיווחו ערוצי הלוויין על היקף ההרס המבעית באמריקה [שגרמה] הרוח הזו, נזכרתי בדברו של [מחמד] 'הרוח שולחת ייסורים לקבוצת אנשים ושולחת רחמים לאחרים'. אינני חושב - ורק אללה הוא [שבאמת] יודע - שהרוח הזו, שמחקה כליל ערים אמריקניות בימים אלה, היא רוח של רחמים וברכה. קרוב לוודאי שזוהי רוח של ייסורים ורוע שאללה שלח לאימפריה האמריקנית הזאת. מתוך אמונתי המוחלטת באמיתות כל דברי הנביא מחמד, הרי שהרוח הזו היא פרי תכנונו [של אללה] כפי שהיה בטקסט של החדית' של הנביא", כותב אל-מליפי במאמרו.
הוא מוסיף: "אני התחלתי לשאול את עצמי: האין מדינה זו טוענת שהיא שואפת לכונן צדק, חירות ושוויון בקרב האנשים? האין מדינה זו טוענת שכל מה שעשתה באפגניסטן ובעירק היה למען הגשמת האמת והפצת הצדק? כיצד יכול להיות שהטענות האמריקניות הללו לא נכונות, כשאנו רואים כיצד הטוב שורר ברחבי אפגניסטן ואיך היא הפכה להיות נוה מדבר של ביטחון עם כניסתה אמריקה לשם... אולם כמה מוזר הדבר. האם לאחר כל ההישגים האמריקנים העצומים למען האנושות, באות הרוחות העזות הללו וקורעות ברוע לגזרים את עריה [של אמריקה]? האם הסופות הצטרפו לארגון אל-קאעדה הטרוריסטי?".
"כמה אני עצוב בשביל אמריקה", הוא אומר בנימה צינית: "הנה היא, המסכנה, מנסה בכל כוחותיה להוריד את מחירי הנפט שהגיעו לשיאים חסרי תקדים בהיסטוריה כולה. במקביל למאמציה הכבירים של אמריקה להוריד את מחיר הנפט כדי להציל את הכלכלה המדרדרת שלה ו-[להציל] את המטבע שלה שעדיין יורד בשל המדיניות 'החכמה' בה נוקטת אמריקה בעולם - באה הסופה הזו פרי תכנונו של אללה כדי שחבית הנפט תרשום עלייה נוספת. חי אללה, אין זו שימחה לאיד".
"הו האדונים הנכבדים", מסכם אל-מליפי, "התחלתי לקרוא על הסופות הללו והופתעתי לגלות שהאתרים האמריקנים המתורגמים [לערבית] מדברים על כך ש... חלק גדול של ארה"ב נתון כל שנה לסופות רבות הגובות הרוגים והורסות כליל את הרכוש. אמרתי השבח לאללה. עד מתי יפגעו בהם האסונות הרצופים הללו? אולם לפני שהלכתי לישון פתחתי את הקוראן והתחלתי לקרוא בסורת אל-רעד [הרעם] ועצרתי בדברו [של אללה]: 'הפורענות תמשיך לפגוע בכופרים על אשר עוללו, או שהיא תתרחש סמוך לטריטוריה שלהם, עד אשר תתקיים הבטחת אלוהים. אללה אינו מפר את ההבטחה".
ההערכה כעת היא שהסופה קטלה כ-10,000 קורבנות והותירה מאות אלפי בני אדם חסרי קורת גג. הנזק הכספי נאמד ביותר מ-100 מיליארד דולר. הנשיא בוש אמר בנאום לאומו האמריקנית כי השטח מוכה האסון גודלו כגודלה של בריטניה.

תאריך:  03/09/2005   |   עודכן:  03/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספורט 5
מגמת התיקו נשארת    פריי העלה את השוויצרים ליתרון אחרי חמש דקות    קייסי קבע 1:1 בנגיחה בדקה ה-19    גרנט פתח עם טל בן חיים בהגנה ועם דוידוביץ' בשער
מחלקה ראשונה
רופאיו בודקים האם הבעיה נובעת מאירוע מוחי קל שבו לקה
יהונתן דחוח-הלוי
מפלגת השחרור האיסלמית הפועלת פרסמה אמש בלונדון קריאה לכל המוסלמים לנצל את ההסתבכות באפגניסטן ובעירק והמאבק ב"פלשתין" על-מנת להקים את הח'ליפות האסלאית שתאבק במערב
קריות באינטרנט
שלושה תלמידים דרוזים נרשמו למסלולי בגרות איכותיים מאוד; עד כה לא למדו תלמידים דרוזים בתיכונים בקריות
מחלקה ראשונה
"אנו מוכנים לשתף פעולה עם צוות החקירה"; תבע מכל אלה הקוראים עתה לפיטוריו של הנשיא הפרו-סורי אמיל לאחוד להתאזר בסבלנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il