X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קהילות שונות ברחבי העולם משתמשות בטכנולוגיה מבית Google כדי לספק מידע הכרחי לגבי איזורים שנפגעו מהוריקן קתרינה
▪  ▪  ▪

קהילות אינטרנטיות ברחבי העולם משתמשות לאחרונה בשירות המיפוי של גוגל - Google Maps, כדי לעזור לנפגעי ההוריקן קתרינה.
הן עושות זאת בעזרת שימוש בטכנולוגיה המאפשרת הצגת תמונות אוויריות ונתונים לגבי נזק שנגרם, ומביאות את המידע המועט שקיים קרוב יותר אל האנשים שהופרדו ממשפחותיהם או איבדו את ביתם.
חמישה ימים לאחר שהוריקן קתרינה גרם להרס הנורא, הצפות רבות, הפסקות חשמל ותוהו-ובוהו כללי ממשיכים למנוע מהתושבים לחזור לביתם, ומגבילים את כמות המידע שניתן לספק לשאר העולם. המידע המועט שאכן קיים משובש לעיתים קרובות וקשה להשגה.
אולם כעת, במפנה שמוכיח כי Google אכן נמצאת בכל מקום, המצב אולי ישתנה לטובה.
מוסיפים כל מידע אפשרי
אחד האתרים, www.scipionus.com, נאבק בכאוס שנוצר בכך שהוא מעודד את משתמשיו להוסיף למפת Google Map מידע נוסף לגבי מקומות ספציפיים בניו-אורלינס. כל אדם שיש לו מידע, יכול להזין כתובת מסויימת ולהשאיר חותם במיקום על המפה - בו יספק מספר שורות טקסט לגבי התנאים הנוכחים במקום הזה.
לדוגמא, אחת ה"התוויות" הללו הינה בנוסח "מיקום לא הוצף, נזקי רוח כלליים, רחוב ניתן-למעבר". תווית אחרת נכתבה על-ידי שני תושבים של אחד מהבתים שנהרסו, שמספרים לעולם שהם בריאים ושלמים.
האתר עובד באותה טכנולוגיה שאיפשרה למשתמשי גוגל להשיג כל מידע שיחפצו בו, החל מבתי מלון ועד לפיצריות. בחודש יוני, איפשרה החברה למפתחים ולמשתמשים פרטיים לאמץ את השירות לשימושים הפרטיים שלהם ובכך אפשרה להם להוסיף עוד ועוד מידע. מאז, גרסאות "תוצרת בית" של Google Maps החלו להופיע ברחבי הרשת.
תוכנת Google Earth נרתמה גם היא על-ידי מתנדבים לטובת עזרה לנפגעי ההוריקן. המשתמשים הוסיפו לתצלומי הלווין בתוכנה, שרובם נלקחו לפני שהסופה ארעה, תמונות וצילומי לווין נוספים ש"הודבקו" על-גבי התצלומים המקוריים. כך ניתן למשל לברר אם בית מסוים הוצף, אם רחוב מסוים חסום או ניתן למעבר, מה הנזק שנגרם לאיזור מסוים ועוד.
תמונות שנלקחו מתוכנת Google Earth הכוללות תוספות "פוסט-הוריקן" אף הופיעו ביום חמישי (1.9.05) במספר תוכניות טלוויזיה אמריקניות שנעזרו בהן כדי להציג נזקים שונים שנגרמו.
בכירים בחברת Google אומרים כי הם מאד מעודדים את השימוש היצירתי בתוכנות שלהם. לאחרונה החלה החברה לספק תמונות משלה של איזור ניו-אורלינס ואיזורים אחרים שנפגעו מההוריקן. גם Digital Globe (השירות הלוויני בו משתמשת Google), כך נמסר, ממשיך לספק תמונות לוויניות עדכניות.

תאריך:  04/09/2005   |   עודכן:  04/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"כך נמנע ריקודים של פלשתינים מעל בתי הכנסת"    בג"צ ידון מחר
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני הטרור דבקים ב"טוהר הנשק" הפלשתיני המכוון נגד ישראל    מתאמנים בתרגול כיבוש עמדות צה"ל, הפעלת מטענים ושימוש במטולי - RPG
מירב לוי
בראיון לסוכנות AP הוסיף אבו מאזן כי על שיחות השלום להתחדש עם תום הנסיגה מהרצועה    בראיון שהתפרסם הבוקר ב'אל-קודס' הדגיש כי "הכיבוש הישראלי ברצועה עדיין לא הסתיים"
מחלקה ראשונה
"הטרוריסטית קתרינה אינה נמנית אומנם על חסידיו של בן-לאדן, ואולם היא אחד מחיילי אללה", כותב הבכיר הכוויתי במאמרו    בוש: גודל השטח מוכה האסון - כגודלה של בריטניה
ספורט 5
מגמת התיקו נשארת    פריי העלה את השוויצרים ליתרון אחרי חמש דקות    קייסי קבע 1:1 בנגיחה בדקה ה-19    גרנט פתח עם טל בן חיים בהגנה ועם דוידוביץ' בשער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il