X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
לבנת, שלום והנגבי ימשיכו לנסות על-פי הצעתם, יתחייב ראש הממשלה לא לפרוש מהליכוד גם אם יפסיד לנתניהו בתמורה יסכים נתניהו לקיום פריימריז בפברואר
▪  ▪  ▪

שרון ונתניהו הודיעו בערב לשרים, כי הם דוחים את נוסחת הפשרה בנושא הפריימריז בליכוד. על-פי ההצעה, אותה יזמו שלושת שרי הליכוד: לימור לבנת, צחי הנגבי, וסילבן שלום, יתחייב ראש הממשלה שלא יעזוב את הליכוד גם אם יפסיד בהתמודדות הפנימית, ואילו נתניהו יסכים לדחות את מועד הפריימריז לחודש פברואר. (במקום אפריל 2006, כמתחייב מחוקת הליכוד).
תחילה שלל ראש הממשלה מכל וכל את היוזמה, ואמר כי לא יסתפק בשום מועד אחר לפריימריז לפני אפריל. שרון דרש את ביטול כינוס המרכז בעוד שלושה שבועות שאמור להחליט על הקדמת הפריימריז.
מצבו של שרון במרכז ובקרב מתפקדי הליכוד, כפי שהוא משתקף בסקרים, כה גרוע, שיתכן שהחלטתו לדחות את הצעת הפשרה באה לא על-רקע תאריך הפריימריז, אלא דווקא בגלל הסעיף השני בהסכם - זה הדורש ממנו להתחייב שלא יפרוש מהליכוד.
נתניהו, שניצל את הביקור בבית שאן (יום א'), שם נפגש עם ראש העיר ופעילי ליכוד, כשהוא מלווה בח"כ דוד לוי, השיב גם הוא לשרים כי אין הוא מקבל את הצעת הפשרה. בסביבתו של נתניהו מסבירים, כי אסור לו לאבד את המומנטום שנוצר בתנועה - מומנטום שיביא אותו לכבוש את ראשותה, במידה והפריימריז יתקיימו כמה שיותר מהר. ככל שעובר זמן, הם מעריכים, הדבר משחק לידיו של ראש הממשלה, הזקוק לזמן הזה לייצב את מעמדו בתנועה.
גם אם נתניהו יסכים בסופו של דבר ליוזמת הפשרה, הוא אינו השחקן היחידי בזירה. לפתחו של מרכז הליכוד עומדות כמה הצעות להקדמת הפריימריז, והצעתו של נתניהו היא רק אחת מהם. גם אם יסיר את הצעתו, יוכלו חברי המרכז להצביע בעד ההצעות האחרות להקדמת הפריימריז, בין השאר של עוזי לנדאו ושל איוב קרא.
למרות שקיבלו תשובות שליליות, ימשיכו שלושת השרים לנסות ולקדם את הצעתם. גורמים בליכוד מעריכים כי שלושת השרים הציעו את ההצעה, למרות שידעו כי אין לה סיכויים רבים להתקבל. לפי אותם גורמים, השלושה העלו את ההצעה כדי לקדם את עצמם, על-רקע מצבם הלא כל כך טוב בתנועה.
מסקר שערך בסוף השבוע עיתון "ידיעות אחרונות" עולה, כי השר צחי הנגבי איבד את הפופולאריות שלו במרכז, כשהוא יורד מהמקום השלישי (ראשון, אם לא מחשיבים את נתניהו ושרון ששוריינו למקומות הראשונים), למקום החמישי. השר סילבן שלום צונח מהמקום הרביעי למספר 11. ואילו מצבה של השרה לבנת הוא הגרוע ביותר בשלישיה, כשהיא ממוקמת במקום ה-25 הגבולי, שכן רק 25 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד, יגיעו לכנסת.

תאריך:  04/09/2005   |   עודכן:  04/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אלקטרה תשקיע 99 מיליון שקל, אך רק 7 מיליון במזומן    הבנין מושכר לחברת וורל בתשואה של 8.4%
יפעת גדות
בדיקת אק"ג בחודש הראשון לחייהם יכולה להציל תינוקות עם תסמונת long Q-T, הגורמת לחלק ממקרי המוות בעריסה
ניר וייס
גידול של 12% בצריכה במחצית הראשונה של השנה
אלעזר לוין
החברה פועלת תחת מפרק זמני מדצמבר 2004
שלומי דיאז
עמד בראש החוליה שתכננה לרצוח את האחים אלפרון ואת אביה של ח"כ ענבל גבריאלי    החשוד עצור בגרוזיה על זיוף מסמכים    ישראל מבקשת להסגירו לידיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il