X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתי טוכפלד דוא"ל מחלקה ראשונה
לשנות את חוק נפגעי פעולות האיבה

שרון: "לא יתכן שנחיה תחת אלימות"

בישיבת הממשלה התייחס לנגע האלימות: "מוכרחים לעשות כל מאמץ למגר את האלימות, ללא פשרות" השר עזרא: יהיה צורך לקצץ במאבטחים בבית ספר
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, סקר בפני השרים את יעדי הממשלה לתקופה הקרובה. בין השאר כוללת תוכניתו של שרון: מלחמה באלימות, בתאונות הדרכים וקידום החינוך.
"מוכרחים לעשות כל מאמץ למגר את האלימות ללא פשרות", אמר ראש הממשלה לשרים. שרון פנה לשר לביטחון הפנים, גדעון עזרא, ואמר כי המאבק באלימות ובסמים "הופך ליעד מרכזי של הממשלה, ויש לטפל בזה. לא יתכן שנחיה תחת אלימות וסחטנות".
השר עזרא הציג את תמונת המצב מבחינת המלחמה בפשיעה ותאונות הדרכים. עזרא אמר כי מתחילת ינואר ייאלץ המשרד לקצץ בכוח אדם של אבטחת מוסדות החינוך, דבר שעורר את כעסה של שרת החינוך, לימור לבנת, שהודיעה כי בית ספר שלא יהיה מאובטח, לא יתקיימו בו לימודים.
"מצידי מינואר לא ילמדו כל בתי הספר בארץ. אני לא מוכנה לקחת אחריות על הסיכון הכרוך בבית ספר מלא תלמידים ומורים שלא ניצב מאבטח בכניסה כנדרש", אמרה. ראש הממשלה הנחה את השר עזרא ואת השרה לבנת, להגיע להסכמה בנושא, יחד עם ועדי ההורים, בתוך שבועיים.
במסגרת הכוונה לטפל בנושאי אלימות ופשיעה, תדון הממשלה בהצעה להגדיל את כוח המשטרה הקיים בחיילי צה"ל. את ההצעה העלתה המועצה לביטחון לאומי, מתוך התפישה שקל יהיה למשטרה להילחם בפשע ובתאונות הדרכים, אם תקבל סיוע לכך מצה"ל.
בנושא תאונות הדרכים, אמר שרון, כי הממשלה צריכה להזדרז ולתרגם את דוח שיינין למלחמה בתאונות הדרכים לחקיקה בכנסת.
אריאל שרון אמר לשרת המשפטים בישיבת הממשלה, כי יש לפעול לשינוי חוק נפגעי פעולות האיבה, כך שיאפשר מתן פיצויים גם למשפחות ההרוגים והפצועים בפיגוע בשפרעם, על-ידי מחבל יהודי. "עלייך לעשות זאת בדחיפות הרבה ביותר", אמר שרון והוסיף: "קיימת בעייתיות בחוק הקיים, לפיו צריכות המשפחות השכולות להגיע לבוררות בפני ועדת זכאות".
את תחילת ישיבת הממשלה ייחד שרון להבעת תנחומים לעם האמריקני על אסון הטבע שפקד את ניו-אורלינס. "אני רוצה בפתיחת הישיבה לשלוח את תנחומינו לעם האמריקני ולאנשים בדרום ארה"ב שפקד אותם מה שנדמה לי כאחד האסונות הכבדים שפקדו אותה. בשבוע שעבר שלחתי מכתב לנשיא ארה"ב בו הבעתי את תנחומי ואת תנחומי העם בישראל על האסון.
"אני רוצה להודות לשר הביטחון ולשר הבריאות אליהם פנינו כדי לוודא מה הסיוע שהם יכולים להעמיד תוך פרק זמן קצר לנפגעים בארה"ב. תוך שעות ספורות קיבלתי את התשובות וכך יכולתי להעביר את ההערכות מה ישראל יכולה לעשות כדי לסייע. עוד השבוע תצא משלחת סיוע של אנשי משרד הביטחון ומשרד הבריאות כדי לתאם מה ניתן לעשות שם", הוסיף.
שרון ציין כי ארה"ב עמדה לימין ישראל בימים קשים "וזו חובתנו לסייע לה בתחומים שבהם אנו יכולים לסייע. אנחנו נעשה כל מה שביכולתנו כדי לסייע במצב הקשה שבו נמצאים אזרחים רבים בארה"ב".

תאריך:  04/09/2005   |   עודכן:  04/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בסין מחכים לטייפון נוסף - נאבי    נמנו עשרות הרוגים    טייפון טאלים נחלש לסערה טרופית ביום שישי
אסף גבור
ארה"ב, אירופה והאו"ם מאיימות: נעביר את הטיפול בתיק הגרעין למועצה לביטחון לאומי, שתטיל סנקציות    אירן: חלף העידן בו העולם הרשה לעצמו לקחת מאירן את חופש הפעולה
שלומי דיאז
נאשמים בחילול מקום המשמש לפולחן    הודו כי ביצעו את המעשה בשל שנאתם לערבים
אסף גדות
במכתב שהודלף לעיתונות נחשף הניסיון של המודיעין הבריטי להחדיר סוכנים מיוחדים לקהילות אינטרנטיות של מוסלמים קיצוניים
נוה יוסף
בית המשפט העליון קובע: ככלל יחשב מקרקעין כ"גובל" לתחומה של תוכנית לצורך פיצויים, אם יש לו גבול משותף איתה    יחד עם זאת קובע ביהמ"ש שני חריגים בהם אין חובה שהמקרקעין ישיק פיזית לתוכנית הפוגעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il