X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת שרים לענייני חקיקה החליטה לדחות את הצעת החוק שהגיש השר ישראל כץ לעקיפת פסיקת הבג"צ משרד החקלאות הודיע כי יערער במליאת הממשלה ומזהיר: המשמעות היא קריסת הענף ו-600 משפחות מובטלות
▪  ▪  ▪

ועדת השרים לעניני חקיקה החליטה היום (א', 4.9.05) לדחות את הצעת החוק בנושא פיטום אווזים שהעלה משרד החקלאות בניסיון להסדיר את הנושא באופן חוקי.
שר החקלאות ישראל כץ ביקש להאריך בשלוש שנים נוספות את ההיתר לפטם אווזים וזאת על-ידי הוצאת האווזים והמולרדים מחוק צער בעלי חיים, כך שיתאפשר המשך פיטומם. בנוסף, הציע השר כץ כי בד בבד עם קבלת הארכה יוטל על משרדו לערוך במהלך תקופה של שלוש שנים מחקרים בנושא על-מנת לנסות ולמצוא שיטת פיטום שתגרום לפחות סבל וכך ניתן יהיה לשמר את הענף.
במשרד החקלאות כבר הודיעו, כי יערערו בפני מליאת הממשלה על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה. השרים לבני והרצוג הצביעו נגד החוק בעוד השר כץ הצביע בדעת מיעוט בעדה.
במשרד החקלאות מדגישים כי הצעת החוק לא נדחתה מסיבות משפטיות אלא מסיבות ערכיות. עוד מציין המשרד כי ההצעה תואמה עם היועץ המשפטי ממשלה וכי הוא אישר את נוסחה. יתרה מכך, לדברי משרד החקלאות נציג היועץ המשפטי לממשלה בישיבה אישר כי הצעת החוק אינה סותרת את עמדת בג"צ בעניין.
אם הערעור לא יתקבל בממשלה, ידרוש משרד החקלאות מהממשלה לתת דעתה על השלכות סגירת הענף ובכלל זה מתן פתרונות למגדלים. לטענת המשרד, מדובר בכ-600 משפחות אשר תיזרקנה אל מעגל האבטלה עם סגירת הענף בארץ.
החוק הוגש לוועדה בעקבות פסיקת בג"צ באוגוסט 2003 כי הפרקטיקה של הלעטת עופות מים (פיטום האווזים) על-פי התקנות הישנות בטלה. לפי קביעת בג"צ, על-מנת להמשיך בענף יש להתקין תקנות חדשות תוך בדיקת הנושא במדינות העולם השונות, קביעת כללי פיקוח, הקטנת הסבל הנגרם, עידוד מחקר בנושא ועוד.
באפריל 2005 נכנסה הפסיקה לתוקפה ופיטום האווזים הפסיק להיות חוקי. עם זאת, רבים מהמגדלים המשיכו במלאכתם, תוך ניסיון לחמוק מפסיקת הבג"צ.
כאמור, לטענת משרד החקלאות בבסיס הצעת החוק היה רצון להעניק לענף "ארכה" על-מנת לתת לגורמים המקצועיים זמן מספיק לבצע מחקר רציני כדי למצוא דרך ל"הלעיט" את האווזים אשר עומדת בתנאי חוק צער בעלי חיים. לטענת משרד החקלאות ישנן גישות שונות לנושא פיטום האווזים ולפיכך אין להיחפז ולסתום את הגולל על הענף, עוד בטרם נעשתה הבדיקה הרצינית הראוייה בנושא.
מזכיר ארגון מגדלי האווזים, חי בנימיני, אמר בתגובה להחלטת ועדת השרים: "קשה לנו להאמין שממשלה שמשקיעה הון תועפות בתוכנית ויסקונסין תשליך 600 חקלאים ועובדים למעגל האבטלה".
"ההחלטה שהובאה לוועדת השרים לחקיקה הוכנה ונוסחה על-ידי אנשי משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה והיא עומדת בדרישות בג"צ. השרה ציפי לבני, שהיא צמחונית, הצביעה הצבעה אישית נגד ההחלטה ובהחלט לא ייצגה בנושא את עמדת משרדה", הם מציינים.
הם המשיכו ואמרו: "השר כ"ץ מגלה אומץ לב ציבורי וראייה ממלכתית במאבקו למען הבטחת מקום עבודתם של החקלאים ושמירה על ענף יצוא מצליח של מדינת ישראל".

תאריך:  04/09/2005   |   עודכן:  04/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלספורט
נבחרת ישראל פתחה היום את ההכנות לשלב ב' של טורניר "ההזדמנות האחרונה"    יניב גרין ומשה מזרחי לא התאמנו    צביקה שרף: "מאז בלגיה הורדנו הילוך"
מירב לוי
ראש העיר יצחק בוקובזה הודיע על כך בעקבות דיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה    הדגיש: מבקר המדינה הבטיח לדון בתלונותיי
מתי טוכפלד
בישיבת הממשלה התייחס לנגע האלימות: "מוכרחים לעשות כל מאמץ למגר את האלימות, ללא פשרות"    השר עזרא: יהיה צורך לקצץ במאבטחים בבית ספר
הדר פרבר
בסין מחכים לטייפון נוסף - נאבי    נמנו עשרות הרוגים    טייפון טאלים נחלש לסערה טרופית ביום שישי
אסף גבור
ארה"ב, אירופה והאו"ם מאיימות: נעביר את הטיפול בתיק הגרעין למועצה לביטחון לאומי, שתטיל סנקציות    אירן: חלף העידן בו העולם הרשה לעצמו לקחת מאירן את חופש הפעולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il