X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קיבל את חוות הדעת של איגוד המוסכים ופסק כי המוסך התרשל בטיפול ברכבו של התובע בעל המוסך חויב בעלות הטיפול הרשלני, עלות השכרת הרכב שנאלץ התובע להשכיר בזמן שהות רכבו במוסך והוצאות משפט
▪  ▪  ▪

בפסק דין שהתקבל הבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים אימץ השופט רם וינוגרד את חוות הדעת של ועדה מקצועית של איגוד המוסכים ופסק לטובת בעל רכב בתביעתו כנגד בעל מוסך, בגין תיקון רשלני שבוצע ברכבו.
בחודש אוגוסט 2003, הכניס התובע את רכבו לטיפול במוסך, זאת לאחר שעבר תאונה. במהלך הטיפול התברר, כי מלבד נזקי התאונה נתגלו ליקויים בראש המנוע, שנגרמו כתוצאה מנסיעה ברכב ללא מים. לפיכך, נשא בעל הרכב בעלות שיפוץ ראש המנוע, בסכום של 1,864 ש"ח.
כשבועיים לאחר הטיפול, חזר בעל הרכב למוסך, בשל חשש לתקלה במערכת המיזוג ובמפלט ברכבו. לאחר הבדיקה שוחרר לדרכו בטענה כי אין צורך בטיפול נוסף. אולם, לאחר נסיעה קצרה החל הרכב משמיע "צלצולים". לאחר בדיקה נוספת התברר, כי ראש המנוע ברכבו ניזוק, ועלה הצורך לתקנו פעם נוספת, תיקון בעלות של 1,290 ש"ח.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים טען בעל הרכב, כי הצורך בתיקון נוסף נבע מרשלנות המוסך בתיקון הראשון. מנגד טען בעל המוסך, כי הנזק שנגרם לראש המנוע הוא כתוצאה מרשלנותו של התובע, שלא שעה לעצתו של בעל המוסך להזמין גרר, אלא התעקש לנהוג ברכב עד למוסך.
בעקבות המחלוקת מינה בית המשפט ועדה טכנית מטעם איגוד המוסכים בישראל, לצורך מתן חוות דעת מקצועית. חוות הדעת קבעה, כי בעל המוסך "התרשל המוסך בעת החלפת ראש המנוע", וכי "היה עליו להחליף את הטרמוסטט כבר בעת שיפוץ המנוע", דבר שלא נעשה ומכאן, "ככל הנראה התחמם המנוע בפעם השנייה בשל כשל בטרמוסטט, כשל שהיה ניתן להבחין בו בעת הטיפול הראשון".
בית המשפט מקבל את חוות הדעת ומחייב את בעל המוסך בתשלום פיצויים בגובה עלות הטיפול השני - 1,290 ש"ח. עוד הוא קובע כי בעל המוסך לשלם לבעל הרכב 1,252 ש"ח, סכום שנאלץ לשלם עבור השכרת רכב לחמישה ימים, כאשר רכבו היה במוסך.
חיים מלאך, מנכ"ל איגוד המוסכים: "מוסד הבוררות הארצי של אגוד המוסכים, מספק פתרון משפטי למחלוקות מקצועיות באמצעות בוררים מוסמכים, חברי הוועדות הטכניות-מקצועיות של האגוד. בין היתר, מטפל המוסד בתיקי תביעות המגיעים ישירות מבתי המשפט השונים בכל רחבי הארץ וכן מספק לבתי המשפט חוות דעת מקצועיות בתחום שרותי הרכב והתחבורה. החלטת כבוד השופט וינוגרד, נתנה משנה תוקף למקצועיות מוסד הבוררות הארצי של האגוד ואנו שמחים על כך".

תאריך:  05/09/2005   |   עודכן:  05/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך מפרסמת הלמ"ס בסקר שבדק את הוצאות משקי הבית ב-14 הערים הגדולות בישראל    התל אביבים גם הולכים פי 2 מכל היתר למסעדות
ניר וייס
לבעלי ומפיצי התוכנה ניתנו חודשיים ימים להתאמת השירות, כך שלא תתאפשר פעילות פיראטית של העברת קבצים מוגנים בין מיליוני המשתמשים
מחלקה ראשונה
"הנסיגה מעזה היא צעד היסטורי בסכסוך", אומר המלך עבדאללה, "שבענו מלחמות, הגיעה העת שעמי האזור יראו אור בקצה המנהרה"; קורא לישראל ולרשות לרסן את הקיצונים
מירב לוי
אל-על עושה מאמצים להגדיל את מספר הנוסעים מארה"ב    יוצאת בקמפיין מיוחד למגזר הנוצרי בארה"ב    ראשי החברה מחזקים קשרים עם כמרים אוונגליסטים מוכרים
עומר שיקלר
מנכ"ל רשות הדואר: בחודשיים האחרונים נשלחו כחצי מיליון מכתבים באמצעות שירות "דואר 24"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il